
Aleksandra Rašić, UniCredit Banka: „Želimo da budemo prvi izbor za mala i srednja preduzeća“
O značaju malih i srednjih preduzeća i o proizvodima koje imaju za ovak sektor za BIZLife govori Aleksandra Rašić, direktorka korporativnog bankarstva i članica Izvršnog odbora UniCredit Banke.
Globalne ekonomske prognoze za 2024. godinu su nešto pozitivnije u odnosu na ranije, no analitičari govore sa oprezom o svemu, imajući u vidu različita geopolitička dešavanja koja izazivaju poremećaje u lancima snabdevanja. Kako sve to utiče na mala i srednja preduzeća?
UniCredit Banka aktivno prati razvoj ekonomske i geopolitičke situacije kao i njen uticaj na lokalni MSP sektor, a sa ciljem prilagođavanja poslovanja makroekonomskim prilikama. Razumemo da su globalna dešavanja izvor zabrinutosti za mala i srednja preduzeća u Srbiji, jer neretko dolazi do poremećaja u lancima snabdevanja, fluktuacije cena na tržištu energije, kao i generalno nestabilnosti, što utiče na povećanje troškova poslovanja i neizvesnosti. Za suočavanje sa uvećanim troškovima i poremećajima u lancima snabdevanja, mnogim malim i srednjim preduzećima potrebno je dodatno finansiranje kako bi nastavili i unapredili svoje poslovanje, te pozitivne ekonomske prognoze donose dobre vesti u vezi sa smanjenjem cene duga, usled očekivanog smanjenja referentnih kamatnih stopa i stabilizaciju inflacije
Generalno posmatrano, tržište malih i srednjih preduzeća je tokom 2023. godine zabeležilo blagi međugodišnji pad. Rast kamatnih stopa doveo je do manjeg zaduživanja klijenata, dok je velika likvidnost na tržištu uticala i na prevremena vraćanja poskupelih kredita usled rasta referentnih kamatnih stopa. Uprkos tome, UniCredit Banka uspela je da održi svoj udeo na tržištu u ovom segmentu klijenata, da poveća klijentsku bazu, ali najvažnije od svega, u saradnji sa međunarodnim finansijskim institucijama pronađe način za podršku sektoru kroz povoljnije kreditiranje.
UniCredit želi da bude banka prvog izbora za sekotor MSP, te svaki naš plan ima za cilj da pruži odgovarajuće proizvode i usluge za klijenta jednostavno i brzo preko platformi koje se lako koriste i štede dnevno vreme klijentima, a ostavljaju prostor za diskusiju i savetovanje sa bankarima na teme dugoročnog razvoja poslovanja kompanije.Kroz ponudu proizvoda koji ne samo da zadovoljavaju trenutne potrebe naših klijenata, već se i stalno prilagođavaju i pružaju inovativna rešenja, gradimo dugoročne odnose sa postojećim klijentima i privlačimo nove.
- Koliko je MSP sektor značajan za celokupnu privredu i kako posmatrate taj deo tržišta?
Mala i srednja preduzeća (MSP) predstavljaju značajan deo privrede svake zemlje, a uticaj tih preduzeća i na ekonomiju Srbije je izuzetno veliki. Neki od ključnih aspekata snage ovog sektora privrede su stvaranje novih radnih mesta, stimulisanje potrošnje, kao i mogućnost za razvoj inovacija i preduzetničkog duha. Sve su to odlike zdrave i stabilne ekonomije, te je jasan uticaj MSP sektora za čitavu privredu. Sa druge strane, ovaj sektor se često suočava sa mnogobrojnim izazovima poput otežanog pristupa finansiranju, kao i dugotrajnim, složenim birokratskim i administrativnim procesima. Mi u UniCreditu kontinuirano osluškujemo potrebe i težimo unapređenju usluga za ovu grupu naših klijenata kako bismo ih dodatno osnaživali.
UniCredit Banka Srbija je već na početku godine istakla da je, između ostalog, strateški orijentisana ka pružanju podrške malim i srednjim preduzećima (SME). Na koji način planirate da osnažujete finansijsku stabilnost i održivost malih i srednjih preduzeća?
Tako je, u ovu godinu korporativno bankarstvo UniCredit Banke ušlo je sa unapređenom organizacijom poslovanja, koja omogućava još efikasnije usluge klijentima u sektoru malih i srednjih preduzeća. Kao jedna od prvih izbora kompanija, kontinuirano osnažujemo i podržavamo MSP sektor kroz različite specijalne kredite, finansijske instrumente i savetodavnom uslugom, a od ove godine tu podršku unapređuje i podiže na novi nivo. Banka je obogatila svoju ponudu predstavivši klub
“Naš privrednik”, odnosno segment poslovanja koji u potpunosti u fokus stavlja potrebe MSP klijenata. Sa ciljem pojednostavljenja procesa, unapređenja korisničkog iskustva i fokusa na pojedinačne potrebe klijenata, na raspolaganju je Business Growth Manager, koji će pratiti sve korake u poslovanju i pružiti savetodavnu uslugu MSP klijentima, kako bi svaka poslovna priča doživela uspeh.
Business Growth Manager preuzima ključnu komunikaciju, kako bi klijenti dobili potpuno personalizovanu uslugu i lakše se suočavali sa svim izazovima u svom poslovnom poduhvatu. Klijent će u svakom trenutku moći da se obrati svom menadžeru, a koji će radi boljeg upoznavanja i razumevanja pojedinačnih potreba, ići u posete malim i srednjim preduzećima i organizovati sastanke i savetodavne radionice na temu različitih proizvoda i usluga banke
Klub „Naš privrednik“ nudi i posebne pogodnosti poput članstva u Premio klubu, posebnih leasing ponuda, kao i kupoprodaju deviza putem UniCredit trader web platforme.
- Osim finansiranja, UniCredit Banka klijentima nudi i nefinansijske usluge poput edukacija, obuka ili savetovanja. Na koji način to funkcioniše i koliko je to potrebno kao usluga?
Cilj nam je da osnažujemo klijente da se prilagode svim trendovima na tržištu i da unapređuju svoj biznis, tako da mogu da ispune kriterijume za dobijanje investicionih zajmova po povoljnim uslovima kreditiranja, koje obezbeđujemo u saradnji sa
međunarodnim finansijskim institucijama.
Osim obezbeđivanja finansiranja, banka malim i srednjim preduzećima može biti i poverljiv savetnik koji pruža podršku preduzeću da napreduje. UniCredit Banka je na raspolaganju klijentima kroz savetodavnu ulogu gde može da pomogne u izradi realističnih finansijskih projekcija i analiza kako bi klijenti donosili prave poslovne odluke u skladu sa ciljevima preduzeća. Takođe, banka pruža edukaciju o efikasnom upravljanju finansijama, uključujući budžetiranje, upravljanje gotovinom i strategije smanjenja troškova.
Edukaciju sprovodimo na svim nivoima poslovanja, od učešća na konferencijama gde delimo svoja iskustva, do toga da se trudimo da organizujemo mnogobrojne radionice za klijente na kojima imaju prilike da čuju iskustva naših kolega iz različitih evropskih zemalja. Veliku prednost na tržištu postižemo kroz podršku međunarodnog ekspertskog tima iz UniCredit Grupe, odnosno to što smo u mogućnosti da koristimo iskustva i ekspertizu i da primenimo modele prakse naših banaka širom Evrope.
- Digitalizacija je sve važnija za sve tipove preduzeća. Da li vaša banka nudi MSP-ima alate i podršku u skladu sa digitalizacijom njihovog poslovanja?
Dalji proces digitalizacije u našoj banci podrazumeva između ostalog i povezivanje sa partnerima i pružanje šire palete usluga klijentima, na jednostavniji i brži način. Generalno posmatrano kako sadašnjost, ali sasvim sigurno budućnost saradnje bankarskog i sektora MSP-a će biti zasnovana na velikoj primeni tehnologije, da bi banke pružale brže, efikasnije i više personalizovane finansijske usluge.
Digitalne platforme omogućiće brži i efikasniji pristup finansiranju, bankarskim uslugama i savetima za MSP. Banke će koristiti algoritme veštačke inteligencije kako bi kroz prikupljanje i obradu velike količine podataka o poslovanju malih i srednjih preduzeća kao i trendova i kretanja na tržištu, mogle da ponude finansijske proizvode i usluge koji su bolje prilagođene njihovim specifičnim potrebama. Sa druge strane bankari će ostati nezamenjivi savetnici i podrška klijentima u strateškim diskusijama vezanim za razvoj i širenje poslovanja.
Digitalizacija ne samo da svim tržišnim akterima olakšava poslovanje, već nas sve osnažuje da vrlo brzo i spretno odgovorimo na dinamične izazove savremenog tržišta, tako da je to oblast koju ćemo sasvim sigurno nastaviti da unapređujemo u svakom pogledu.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: UniCredit