
Prada zvanično preuzela Versaće za 1,25 milijardi evra
Grupa Prada saopštila je da je, nakon šest meseci čekanja na regulatorno odobrenje, zvanično preuzela modnu kuću Versaće. Ovaj posao, vredan 1,25 milijardi evra, predstavlja jednu od najvećih akvizicija u evropskoj modnoj industriji u poslednjoj deceniji.
Izvršni predsedavajući direktor kuće biće Lorenco Berteli, naslednik Prada Grupe i dosadašnji šef korporativne društvene odgovornosti, prenosi Vogue.
Kako je došlo do akvizicije
Pregovori o prodaji počeli su još u februaru 2025. godine, kada je Capri Holdings, tadašnji vlasnik Versaćea, stavio brend na prodaju zbog ozbiljnih finansijskih izazova. Prada je u aprilu iste godine potvrdila svoj interes i objavila plan za akviziciju, nakon čega je usledilo višemesečno čekanje regulatornih tela.
Prihodi Versaćea u 2025. pali su za 15 odsto, na 193 miliona dolara, što je dodatno ubrzalo proces prodaje. Analitičari ocenjuju da je Prada jedna od retkih luksuznih grupacija koja je uspela da stabilno prebrodi globalno usporavanje potrošnje u segmentu luksuza, te da je u dobroj poziciji da ojača posrnuli brend.
Kratka istorija dve modne imperije
Prada, osnovana 1913. u Milanu kao porodična radionica kože, stekla je globalnu reputaciju tek sedamdesetih i osamdesetih godina, kada je Mijuča Prada preuzela kreativno vođstvo i uvela minimalističku estetiku koja je obeležila čitavu eru. Danas Grupa Prada upravlja brendovima Prada, Miu Miu i Church’s i važi za jednog od najstabilnijih luksuznih sistema u Italiji.
Versaće, koji je 1978. osnovao Đani Versaće, izgradio je identitet na glamuru, baroknoj estetici i odvažnom vizuelnom izrazu. Nakon Đanijevog tragičnog ubistva 1997, kreativu je preuzela Donatela Versaće, koja je brend održala prepoznatljivim, ali se poslednjih godina borila sa padom prihoda i čestim restrukturiranjima.
Šta kupovina znači za oba brenda
Lorenco Berteli izjavio je da akvizicija predstavlja veliku priliku i za Prada Grupu i za Versaće, naglašavajući da će poznati italijanski brend sada moći da u potpunosti zakorači u „svet industrijske proizvodnje“.
On je ocenio da je Versaće estetski veoma različit od postojećeg portfolija Prade, što smatra prednošću: „Ne postoji preklapanje u kreativnom pristupu i ciljnoj publici, što otvara prostor za nove kupce i novo pozicioniranje.“
Akvizicija, dodaje, omogućava Pradi da dosegne publiku koja tradicionalno gravitirа Versaćeu i da iskoristi „ogroman potencijal“ ovog kultnog brenda.
Donatela Versaće globalni ambasador kuće
„Apsolutno sam oduševljena što je Versaće postao deo Prada porodice. Đani i ja smo oduvek imali veliko divljenje prema Mijučiji i njenoj porodici. Počastvovana sam što je brend u rukama pouzdanog italijanskog porodičnog biznisa“, napisala je ona u aprilu na Instagramu.
Kako prenosi Business of Fashion, „pravi posao tek sada počinje“, revitalizacija Versaćea biće dug proces koji će zahtevati jačanje proizvodnih kapaciteta, osvežavanje distribucije i jasniju kreativnu strategiju u narednih 12 meseci.
U prvom polugodištu 2025, prihod Prade rastao je osam odsto međugodišnje, na 2,74 milijarde evra. Očekuje se da će Versaće u 2024. ostvariti prihod od oko 698 miliona evra, što analitičari vide kao čvrstu osnovu za budući rast pod okriljem nove grupacije.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash/Stock Birken






