
Direktor na sedmominutnom sastanku podelio OTKAZE: 8.000 radnih mesta će zameniti AI
Tehnološki gigant IBM je u utorak saopštio zaposlenima u svom odeljenju za marketing i komunikacije da smanjuje broj svojih zaposlenih.
Džonatan Adašek, IBM-ov glavni direktor za komunikacije, objavio je to na otprilike sedmominutnom sastanku sa zaposlenima u jedinici, rekla je osoba koja je tražila da ne bude imenovana jer vest još uvek nije zvanično objavljena.
U decembru, izvršni direktor IBM-a Arvind Krišna rekao je za CNBC da kompanija „masovno usavršava sve zaposlene za AI“, nakon što je u avgustu kompanija objavila plan da zameni skoro 8.000 poslova veštačkom inteligencijom. Takođe, IBM je u januaru prošle godine rekao da ukida 3.900 pozicija.

IBM (Screenshot YT)
„U zaradi za četvrto tromesečje, IBM je otkrio nadoknadu za rebalans radne snage koja bi predstavljala veoma nizak jednocifreni procenat IBM-ove globalne radne snage, i očekujemo da ćemo iz 2024. izaći sa približno istim nivoom zaposlenosti sa kojim smo ušli u ovu godinu“, saopšteno je iz kompanije.
Masovna otpuštanja tehnoloških kompanija
Najnovija smanjenja zaposlenih dolaze zajedno sa još jednom rundom smanjenja u tehnološkoj industriji. Do sada ove godine, oko 204 tehnološke kompanije su otpustile skoro 50.000 radnih mesta. Januar je bio najprometniji mesec za otkaze, pošto su Alfabet, Amazon i Uniti najavili otpuštanja.
Gigant se vratio rastu u poslednjih nekoliko godina, ali širenje je i dalje prigušeno. Prihodi u četvrtom tromesečju porasli su za 4 odsto u odnosu na godinu ranije čak i kada su zarade bile iznad procena. Finansijski direktor Džejms Kavano govorio je o rebalansu radne snage na pozivu o zaradama.
Kompanija pokušava da se uklopi u narativ AI, što je bila velika priča širom tehnologije otkako je OpenAI objavio ChatGPT krajem 2022. U maju je IBM najavio WatsonX, najavljen kao razvojni studio za kompanije da „obuče, podese i primenjuju ” modele mašinskog učenja.

Posao, IT (Unsplash)
Knjiga poslovanja za generativnu veštačku inteligenciju i proizvode WatsonX udvostručila se u odnosu na treći kvartal 2023. godine, piše CNBC.
IBM se suočava sa oštrom konkurencijom u oblasti veštačke inteligencije. Microsoft, Google, Amazon i drugi imaju slične ponude, a za kompaniju se dugo smatralo da zaostaje u trci veštačke inteligencije, posebno kada je u pitanju zarada od njegovih proizvoda.
Pre skoro dve godine, IBM je prodao svoju jedinicu Watson Health za neotkriven iznos privatnoj kapitalnoj firmi Francisco Partners.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik/Unsplash
Pingback: Amazon ima novu AI funkciju za prodavce, a za kupce sprema prolećnu rasprodaju