Direktor na sedmominutnom sastanku podelio OTKAZE: 8.000 radnih mesta će zameniti AI
Tehnološki gigant IBM je u utorak saopštio zaposlenima u svom odeljenju za marketing i komunikacije da smanjuje broj svojih zaposlenih.
Džonatan Adašek, IBM-ov glavni direktor za komunikacije, objavio je to na otprilike sedmominutnom sastanku sa zaposlenima u jedinici, rekla je osoba koja je tražila da ne bude imenovana jer vest još uvek nije zvanično objavljena.
U decembru, izvršni direktor IBM-a Arvind Krišna rekao je za CNBC da kompanija „masovno usavršava sve zaposlene za AI“, nakon što je u avgustu kompanija objavila plan da zameni skoro 8.000 poslova veštačkom inteligencijom. Takođe, IBM je u januaru prošle godine rekao da ukida 3.900 pozicija.
„U zaradi za četvrto tromesečje, IBM je otkrio nadoknadu za rebalans radne snage koja bi predstavljala veoma nizak jednocifreni procenat IBM-ove globalne radne snage, i očekujemo da ćemo iz 2024. izaći sa približno istim nivoom zaposlenosti sa kojim smo ušli u ovu godinu“, saopšteno je iz kompanije.
Masovna otpuštanja tehnoloških kompanija
Najnovija smanjenja zaposlenih dolaze zajedno sa još jednom rundom smanjenja u tehnološkoj industriji. Do sada ove godine, oko 204 tehnološke kompanije su otpustile skoro 50.000 radnih mesta. Januar je bio najprometniji mesec za otkaze, pošto su Alfabet, Amazon i Uniti najavili otpuštanja.
Gigant se vratio rastu u poslednjih nekoliko godina, ali širenje je i dalje prigušeno. Prihodi u četvrtom tromesečju porasli su za 4 odsto u odnosu na godinu ranije čak i kada su zarade bile iznad procena. Finansijski direktor Džejms Kavano govorio je o rebalansu radne snage na pozivu o zaradama.
Kompanija pokušava da se uklopi u narativ AI, što je bila velika priča širom tehnologije otkako je OpenAI objavio ChatGPT krajem 2022. U maju je IBM najavio WatsonX, najavljen kao razvojni studio za kompanije da „obuče, podese i primenjuju ” modele mašinskog učenja.
Knjiga poslovanja za generativnu veštačku inteligenciju i proizvode WatsonX udvostručila se u odnosu na treći kvartal 2023. godine, piše CNBC.
IBM se suočava sa oštrom konkurencijom u oblasti veštačke inteligencije. Microsoft, Google, Amazon i drugi imaju slične ponude, a za kompaniju se dugo smatralo da zaostaje u trci veštačke inteligencije, posebno kada je u pitanju zarada od njegovih proizvoda.
Pre skoro dve godine, IBM je prodao svoju jedinicu Watson Health za neotkriven iznos privatnoj kapitalnoj firmi Francisco Partners.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik/Unsplash
Pingback: Amazon ima novu AI funkciju za prodavce, a za kupce sprema prolećnu rasprodaju