Zenit

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zenit

    Piše: Glavni i odgovorni urednik Stefan Tošović

    20. oktobar

    Beograd obeležava Dan oslobođenja u Drugom svetskom ratu, štamparija čeka da im pošaljemo materijal od kog će ištampati, ukoričiti i providnom folijom obložiti novo izdanje magazina BIZLife, čiji sadržaj, između ostalog, treba da odgovori na pitanje šta znači biti premijum, misleći na brendove i biznise.

    Bilo bi naivno verovati da je zbog praznika, ali ljupka svetlost koja se uvlači ispod ispružene desne ruke Kneza Mihaila, čineći ga trijumfalnijim nego inače, odbija se od zgrade Narodnog pozorišta, vraća i pravi ružu dobrih vibracija, kakve se ne mogu osetiti kada sa ruke kneza Mihaila Obrenovića, na Trgu republike, liju kapi jesenje kiše.

    Pikaso je crtao i slikao poster kojim je predstavljen vizuelni identitet filma „Bitka na Neretvi”. Ne znam zašto mi baš to pada na pamet, očito ulazim u klopku simbolike, koju sâm sebi često umem da smestim, ipak naslućujući da je koren moje naivnosti inspirisan izložbom „Strip sa temom iz Drugog svetskog rata”, kroz čiju postavku prolazim na Trgu, svestan da me samo nekoliko koraka deli od redakcije. Upravo još određeniji prema činjenici gde se ona, zapravo, nalazi i da je odatle potpuno opravdano govoriti o premijumu, iako jedno takvo opravdanje niko živ ne bi mogao da opravda. Mašta prethodi potvrdi.

    1. novembar

    Beograd obeležava Dan oslobođenja u Prvom svetskom ratu, BIZLife je izašao iz štamparije, kuriri ga iz gepeka spuštaju na kolica i distribuiraju ka adresama koje su im zapisane u tabletu.

    U posleratnim godinama rađa se niz avangardnih pokreta, sećamo se na izložbama u okviru manifestacije „Dani slobode”. Jedan od njih je zenitizam, proistekao iz magazina „Zenit”, koji beleži značajan odjek na svetskoj sceni, a moglo bi se reći da ju je, uz pomoć Crnjanskog i ostalih koji su ga krojili, u dobroj meri i oblikovao. Vanvremenski dizajn – da, sadržaj – da, ali ono zbog čega je „Zenit” bio toliko premijum jeste pronalaženje antiteže zapadnjačkoj utilitarnosti uz pomoć onoga što je raslo u našem neposrednom okruženju i izmicalo diktatu – iskrenost, vitalnost, balkanska prostodušnost.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Jelena Dragutinović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE