Fiskalne kase

Zatvoreni prvi objekti zbog toga što nisu imali fiskalne kase

Nakon terenskih kontrola zatvoreni su prvi objekti koji nisu imali fiskalne kase.

Inspektori Poreske uprave su privremeno na 15 dana zatvorili devet prodajnih objekata koji nisu imali nove fiskalne uređaje, saopštilo je Ministarstvo finansija.

Dodaje se da su terenske kontrole Poreske uprave počele  5. maja u četiri grada.

„Primena novog modela e-fiskalizacije postala je obavezna u Republici Srbiji od 1. maja, a na kraju prve nedelje primene ističemo da su obveznici pokazali odgovornost i na vreme prilagodili poslovanje ovom modelu. Naglašavamo i da novi sistem prikazuje da manji broj obveznika ne poštuje zakon i da ne evidentira promet preko elektronskog fiskalnog uređaja, te da je Poreska uprava u četvrtak 5. maja započela terenske kontrole, koje su utvrdile određene nepravilnosti“, saopštilo je Ministarstvo finansija.

Gde su obavljene kontrole da li u objektima postoje nove fiskalne kase?

Analizom rizika i obradom podataka iz novog sistema, Poreska uprava je, navodi se, odredila objekte za kontrolu u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu i Nišu.

„Inspektori Poreske uprave su na terenu utvrdili da određeni obveznici ne posluju u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji i u skladu sa tim izrekli ukupno devet mera zatvaranja objekata, na 15 dana, zbog neposedovanja fiskalnog uređaja“, navodi ministarstvo.

Kakve su kazne i koji su prekršaji?

Zabrana obavljanja delatnosti se uvek prvi put izriče na 15 dana, objašnjava ministarstvo. Zatim, ukoliko se u roku od 24 meseca ponovo utvrdi nepravilnost onda na 90 dana, a ukoliko se nepravilnost još jednom ponovi – i na godinu dana.

„U novom sistemu je primećeno da postoji, na primer, obveznik koji poseduje objekte na nekoliko desetina lokacija širom zemlje, da je uzeo subvencije koje je davala država, a da još uvek nije čak ni zatražio bezbednosni element, te da samim tim nema ni fiskalni uređaj, odnosno nije još ni započeo proces e-fiskalizacije“, ističe Ministarstvo finansija.

U saopštenju se podseća da su obveznici imali šest meseci tranzicionog perioda da pređu na novi model, koji je trajao od 1. novembra 2021. godine do 30. aprila 2022. „Takođe, Ministarstvo finansija i Poreska uprava kontinuirano su apelovali na obveznike da što pre počnu da evidentiraju promet preko novog fiskalnog uređaja“, navodi se.

E-fiskalizacija podrazumeva upotrebu novog hardverskog ili softverskog rešenja, a potrebno je da svi obveznici izdaju nove fiskalne račune sa QR kodom, kako bi radili u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji.

„Skeniranjem QR koda kupci, odnosno korisnici usluga, mogu da provere da li je račun izdat u skladu sa zakonom, a uspostavljaju i vezu sa Poreskom upravom, te dobijaju informacije da li je njihov račun original, da li je prosleđen u Poresku upravu ili ne. Pozivamo građane da skeniraju račune i da na taj način pomognu državi u borbi protiv sive ekonomije“, poručuju iz Ministarstva finansija.

Startovao novi model e-fiskalizacije, a šta ako još nije stigla kasa od dobavljača?

Izvor: BIZLife

Foto: Pixabay, BIZLife

What's your reaction?

Komentari

  • Tara

    Pozivate građane da skeniraju račune, da za rade posao za koji ste plaćeni?!! Šta nije u redu s vama? Dokle god su advokati kao prvi krug uz državu oslobođeni fiskalizacije ne treba nijedan objekat da ima kasu. Uostalom kako se kasom borite protiv neke kvazi sive ekonomije za sitne firme i preduzetnike a s druge strane mi kao građani peglamo dug javnih preduzeća?!!!??

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE