Ljubav prema grčkoj mitologiji i modi: Zašto je baš Meduzina glava logo Versace brenda?
Visoka moda, umetnost, pop kultura i raskoš – smeli i beskompromisno luksuzni estetski izraz brenda Versace kombinuje sve ove stvari. Brend je poznat je po živopisnim printovima, odvažnim dizajnima i ikoničnom Meduza logotipu. Brend se izdvaja u modnom svetu izgledom koji je odmah prepoznatljiv – klasični motivi inspirisane ljubavlju Giannija Versacea prema grčkoj i rimskoj umetnosti spojeni sa savremenim, smelim stilovima, stvarajući jedinstvenu kombinaciju koja je i bezvremena i moderna.
Gianni – kreativni genije, dizajner i vizionar
Gianni je osnovao modnu kuću Versaće 1978. godine. Njegov kreativni genij, u kombinaciji sa razumevanjem glamura i kulture poznatih ličnosti, transformisao je brend u globalnu luksuznu silu.
Tokom istorije modne kuće, brend je prošao kroz nekoliko promena u identitetu, a s tim i u logotipu. U početku je brend nosio ime „Gianni Versace,“ direktno po osnivaču. Tokom 1980-ih i 1990-ih, font logotipa je menjan kako bi pratio promenljive ukuse potrošača.
Giannijev talenat za dizajn i oko za trendove učinili su ga jednom od vodećih modnih kuća. Njegove veze u muzičkoj i filmskoj industriji pomogle su da se brend istakne.
Ko je dizajnirao logotip?
Upravo Gianni je dizajnirao logotip svog brenda. Ideju za upotrebu Meduzine glave kao glavnog fokusa dobio je 1993. godine, ali kako je ova ideja evoluirala?
Iako je brend započeo 1978. godine, Gianni nije objavio logotip kompanije do 1980. godine, kada je samo sadržao ime „Gianni Versace.“ Tada je brend lansirao svoju prvu kolekciju visoke mode 1989. Godine. Tek 1993. godine, više od decenije nakon prvog logotipa, čuvena Meduzina glava postala je glavni simbol brenda.
Izbor Gorgone Meduze izazvao je mnoga pitanja. Međutim, izbor takvog prepoznatljivog simbola nesumnjivo je pomogao brendu da postane globalno poznat.
Godine 1997. je doživeo još jednu promenu logotipa, odbacujući ime „Gianni“ i zvanično preuzimajući čuveno ime Versace. Meduzina glava je zadržana iz logotipa iz 1993. godine, ali je font promenjen u podebljani kako bi odgovarao novom imenu i izgledu brenda.
Nažalost, 15. jula 1997. godine, Gianni je tragično ubijen ispred svoje kuće u Majamiju od strane Andrewa Cunanana koji je bio opsednut Giannijem. Ovo ubistvo i dalje okružuje misterija i mnoštvo pitanja. Nakon Giannijeve prerane smrti, brend su preuzeli njegovi sestra i brat, Donatella i Santo Versace.
Najskuplja kugla sladoleda u Versaće činiji: Cena sitnica – 800 USD
Santo je postao novi izvršni direktor, dok je Donatella postala novi kreativni direktor brenda. Tokom ovog perioda, brend je opao u popularnosti, a profit je ubrzo pratio taj pad, što je dovelo do rotacije izvršnih direktora kroz nekoliko godina. Na kraju su svi direktori koji su napustili kompaniju naveli neslaganja sa porodicom kao razlog za odlazak.
Godine 2008. Versace je ponovo promenio logotip, promenivši izgled tako da ime „Versace“ bude na vrhu, dok je Meduzina glava ispod, obrnuto od prethodne verzije, što je bila poslednja promena Versace simbola. Boje i izgled logotipa i dalje variraju između različitih linija proizvoda.
Značenje Versace logotipa
Versace logotip predstavlja glavu Meduze, inspirisan podom ruševina u oblasti Reggio Calabria, gde su se Versaceova braća i sestre igrali kao deca.
Gianni Versace je odabrao Meduzu jer je činila da se ljudi bespovratno zaljubljuju u nju. Meduza je čudovište koje je stvorila boginja Atina u grčkoj mitologiji. Značenje Versace simbola vodi nas u grčku mitologiju, gde je Meduza, poznata i kao Gorgo, bila jedna od tri monstruozne Gorgone, obično opisane kao krilate žene sa živim otrovnim zmijama umesto kose. Oni koji bi je gledali u oči, pretvorili bi se u kamen.
Pretpostavlja se da je Gianni želeo da značenje Versace logotipa odražava šok i lepotu koju osećate kada prvi put vidite Meduzinu glavu.
Iako su drugi pravili dodatne paralele između mitologije o Meduzi i brenda Versace, sam brend je pružio malo informacija o poreklu simbola.
Neki su istakli ironiju u korišćenju Meduzine glave kao logotipa modne kuće, jer mit o Meduzi služi kao upozorenje protiv sujete i požude, što neki povezuju sa karakteristikama „mode“ kao žanra.
Versace je proširio svoju ponudu, uključujući lansiranje Versace verzija automobila Lamborghini i helikoptera AgustaWestland. Takođe su se udružili sa investitorima kako bi pokrenuli seriju hotela Versace Palazzo. Svi ovi podbrendovi glavne modne kuće Versace nose značenje Versace logotipa i Meduzin simbol, dodatno popularizujući dizajn.
Prvobitni dizajn Versace simbola nalagao je da simbol bude crne boje na beloj pozadini, međutim, logotip učestalo menja boju među različitim linijama proizvoda, pojavljujući se u bojama koje odgovaraju odeći, ili kao srebrna ili zlatna boja na nakitu i drugim dodacima. Iako je tradicionalno nepoželjno za brend, ovaj element se može smatrati dokazom privlačnosti Meduzinog simbola.
Brend ima brojne slavne klijente koje često pokazuju svoje poslednje kupovine na crvenom tepihu, društvenim mrežama i u muzičkim spotovima, podižući Meduzin simbol na nivo kulturnog fenomena.
Brend je u potpunosti prigrlio značenje Versace simbola kao deo identiteta brenda, podstičući dizajn koji izaziva emocije slične onima koje osećate suočavajući se sa Meduzom. Pozdravljaju paradoksalnu prirodu karaktera, ističući neizrecivu lepotu koja izaziva strah. Istovremeno, simbol Versace zrači jednostavnošću. Inspirisan je drevnim grčkim dizajnom, evocirajući bezvremenski i graciozan dizajn sličan odevnim predmetima onih prikazanih u grčkoj mitologiji.
Rast brenda nakon Giannija Versacea svedoči o otpornosti identiteta brenda Versace. Donatella Versace je rekla da je njen brat izabrao Meduzinu glavu jer „ko se zaljubi u Meduzu, ne može pobeći od nje,“ i jasno je da je danas mnogo onih koji su se zaljubili u ovaj brend.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash/Freepik/Pixabay