Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Zaposleni su naši heroji“

    Autorski tekst Feze Tan, predsednice Izvršnog odbora UniCredit Banke Srbija

    Tekuća pandemija je u mnogo čemu iskustvo sa kakvim se niko od nas nije do sada susreo. Svi smo promenili navike u ovom periodu i prilagodili se, koliko god je moguće, novonastaloj situaciji, kako u privatnom, tako i poslovnom životu. Poznato je da u vanrednim i kriznim situacijama ljudi najbrže i najviše napreduju u svakom pogledu. Kao i na svakom početku, nije bilo lako, od svih nas se zahtevao dodatni napor, ali kada znaš da treba da daš sve od sebe da bi se održao kontinuitet i da je svako od nas važna karika bez koje lanac ne može da se pokrene, onda stvari poprimaju potpuno drugačiju dimenziju. UniCredit Banka je oduvek igrala timski, negovali smo kulturu zajedništva, bili podrška jedni drugima, ali sada, možda više nego ikada pre, taj timski duh nam je omogućio da obezbedimo kontinuitet poslovanja. Ako bismo ovu situaciju posmatrali kao jedan vrlo dobar film koji ima najveći broj nominacija za oskara, svaki naš zaposleni ga zaslužuje.

    Od samog početka, glavni prioriteti UniCredita su bili zdravlje i bezbednost naših zaposlenih i klijenata. Veoma pažljivo smo pratili situaciju i bili spremni da sprovedemo sve neophodne mere predostrožnosti čim je uvedeno vanredno stanje. Zahvaljujući nadljudskim naporima mojih kolega iz Direkcije informacionih tehnologija, Bezbednosti, sektora koji se bave biznisom, Ljudskih resursa i Identiteta i komunikacija, brzo i efikasno smo omogućili većini zaposlenih da rade od kuće kako bi se fizički kontakt sveo na minimum i na taj način sprečilo širenje virusa. S obzirom na to da smo mi pre pet godina uveli takozvani „Smart working“  način rada, koji podrazumeva mogućnost obavljanja svakodnevnih obaveza sa različitih lokacija, nije nam bilo teško da se prilagodimo na drugačije radno okruženje.

    Istovremeno, klijente smo odmah savetovali da koriste mobilno i internet bankarstvo. U vremenima poput ovih, ne samo kada je biznis u pitanju, već i komunikacija, digitalni kanali imaju ključnu ulogu u socijalnom distanciranju. Čak i klijentima koji nisu prethodno koristili te usluge, banka je obezbedila instaliranje mobilne aplikacije bez dolaska u ekspozituru, omogućivši kratku obuku online. Dodatno, otvorene su i posebne telefonske linije kako bi novi korisnici što brže prešli na digitalno obavljanje bankarskih transakcija. Ono što je takođe bilo ključno je to da smo sve vreme bili u kontaktu sa našim klijentima. Informacije na našem sajtu su bile ažurirane nekoliko puta dnevno, poslali smo nekoliko stotina hiljada mejlova, SMS poruka i poruka putem Vibera, u zavisnosti od kanala koji su klijenti odabrali da komuniciraju sa nama, ali smo istovremeno obavili bezbroj telefonskih poziva putem Kontakt centra kako bismo klijente obavestili o svim promenama koje je bilo neophodno da učinimo da bismo doprineli sprečavanju širenja pandemije, a istovremeno ostali otvoreni za poslovanje. Zaposleni u ekspoziturama su sve vreme bili na raspolaganju našim klijentima i stoga smo im neizmerno zahvalni. Njihova uloga je bila jedna od ključnih.

    U ovakvim, izazovnim vremenima, treba svi da budemo jedinstveni i da zajedno radimo na svemu onome što je zaista važno. Naša banka je stoga podržala Republički fond za zdravstveno osiguranje sa 50.000 evra. Ova donacija je omogućila RFZO da obezbedi deo opreme i materijala koji su bili hitno potrebni bolnicama za borbu protiv širenja i prevenciju od koronavirusa. Doktori, sestre i ostalo medicinsko osoblje zaslužuju oskara za životno delo.

    Pored toga, u ovako nesigurnom okruženju, UniCredit Banka je dodatno posvećena očuvanju radnih mesta i likvidnosti domaćih kompanija. Stoga posebnu pažnju posvećujemo našim dobavljačima tako

    što izvršavamo plaćanja po osnovu primljene, verodostojne i potpune dokumentacije za plaćanje u proseku za pet radnih dana, bez obzira na ugovorene i rokove propisane zakonima.  Mi vidimo ovakvu praksu kao način da dodatno podržimo kompanije koje posluju u Srbiji. Plaćajući brzo, mi doprinosimo likvidnosti realne ekonomije u vremenima kada to u značajnoj meri pravi razliku. Kao i uvek, mi se ponašamo kao partner na koga se naši dobavljači mogu osloniti i ohrabrujemo i druga pravna lica da se na sličan način odnose prema svom lancu dobavljača. Sa ovakvim odgovornim pristupom, mi dodatno potvrđujemo našu poziciju pouzdanog partnera za klijente, dobavljače i državu, doprinoseći smanjenju posledica koje sa sobom nose ova neizvesna vremena.

    Verujem da smo svi iz ove situacije naučili mnogo i da smo izašli jači jer sada drugim očima gledamo na život i na posao. Najpre, naučili smo da samo ako sve zainteresovane strane rade kao jedan tim, tim u okviru kojeg svaki igrač dobro zna svoje odgovornosti, tim u kojem svi poštujemo jedni druge možemo svi da budemo deo rešenja. Neophodno je da više slušamo jedni druge i da se fokusiramo na realne potrebe kako bismo bili sposobni da delujemo i u nepredvidivim scenarijima. Niko ne može da zna kako će izgledati budućnost, ali to ne treba da nas obeshrabri u našim naporima da unapredimo sebe, poslovanje i društvo u celini kako bismo se spremno uhvatili u koštac sa izazovima. Verujemo da smo i sada, kao i mnogo puta u prošlosti, pokazali da smo odgovorni građani i partneri na koje se svi mogu osloniti. Važno je da zapamtimo da ovaj svet pripada svima, a ne samo nama kao pojedincima. Svi u njemu imamo svoje uloge, hajde da ih odigramo najbolje što umemo.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: Dušan Petković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE