5 toksičnih fraza koje sebični zaposleni koriste
Sebični zaposleni često stavljaju lične ciljeve i interese iznad interesa kompanije i tima, što može dovesti do konflikata, smanjenja produktivnosti i narušavanja radne atmosfere.
“Kao istraživač psihologije na radnom mestu, proveo sam više od 30 godina pomažući kompanijama da upravljaju previše sebičnim zaposlenima, posebno onima čije ponašanje može biti štetno za njihove saigrače”, navodi Stefan Falk za CNBC.
Evo pet toksičnih fraza koje sebični zaposleni uvek koriste i kako se nositi sa njima:
„Ova povratna informacija je uvredljiva“
Narcisoidni ljudi tumače svaku konstruktivnu povratnu informaciju kao lični napad. Oni odbijaju da prihvate univerzalnu istinu da uvek postoji prostor za rast.
Veruju da ne mogu da pogreše, što ih čini preosetljivim na svaku sugestiju da bi njihov rad mogao da se poboljša.
„Moje ideje su vredne i uvek zaslužuju ozbiljno razmatranje“
„Njihov uspeh dolazi na štetu mog”
Veoma sebične osobe imaju tendenciju da u poslu budu manje uspešne od nekoga ko svoje egocentrične sklonosti kanališe u pomaganje drugima.
Takođe, često misle da su pobede drugih ljudi nepravedne i rezultat posebnog tretmana.
„Zašto uvek pokušavaš da me kontrolišeš?“
Takvi ljudi ne vole šefove koji im daju uputstva ili postavljaju jasna očekivanja. Za njih su instrukcije nadređenog u najboljem slučaju samo sugestije, a u najgorem pokušaj maltretiranja.
„Ne poštujete me time što se ne slažete sa mnom“
Evo kako da se nosite sa preterano sebičnim i narcisoidnim ljudima:
Sebični zaposleni – izbegavajte ih
Saradnja sa sebičnim ljudima obično dovodi do negativnih rezultata. Nažalost, oni su široko rasprostranjeni, tako da je informisanje o tome kako da se nosite sa njima od suštinskog značaja za oblikovanje sopstvenog uspeha i budućnosti.
Postavite jasne granice
Obavestite ih kada njihovo ponašanje postane loše.
Postavite pitanja poput: „Možete li da pojasnite kako ovo ponašanje doprinosi kompaniji?“ ili „Da li zaista verujete da ovo ponašanje služi vašim najboljim interesima?“
U najmanju ruku, možete im jasno dati do znanja da njihovo ponašanje nije prihvatljivo za vas i da je štetno za vaš radni odnos.
Obavestite ih o rizicima sa kojima se suočavaju
Sebičnost ima mnogo negativnih uticaja koje možete pomenuti.
Na primer, možete reći: „Ako se fokusirate samo na ono što odgovara vašim potrebama, razmišljate usko. Ovo utiče na sve, od zadataka preko interakcija do učenja, i neće vam služiti na duge staze.“
Ili: „Ako sve shvatate kao ličnu uvredu, bićete stalno frustrirani, neispunjeni i opterećeni negativnim mislima o drugima. Nije li to iscrpljujuće?“
U oba slučaja znajte da možda nećete dobiti odgovor kojem ste se nadali. Ali ipak, možda ćete videti napredak.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik, Unsplash