Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zabrana dizelaša i benzinaca za Italijane je „samoubistvo“

    Potpuna zabrana proizvodnje vozila sa unutrašnjim sagorevanjem posle 2035. godine italijanski političari nazvali „samoubistvom“ i „poklonom“ kineskoj industriji.

    Italijanske stranke iz vlasti i opozicije, uključujući i ministre u vladi Đorđe Meloni, „ujedinili“ su se otporu evropskim planovima da se za 12 godina potpuno zabrani proizvodnja novih vozila koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.

    Propis koji su poslanici Evropskog parlamenta „tesno“ izglasali koji predviđa od 2035. godine zabranu prodaje automobila na benzinski i dizel pogon italijanski političari su nazvali „samoubistvom“ i „poklonom“ kineskoj industriji električnih vozila.

    „Odluka je luda i uznemirujuća, posebno, jer je usmerena protiv italijanske i evropske automobilske industrije i samih radnika, a može da koristi samo kineskim kompanijama i njihovim interesima“, rekao je povodom novog evropskog zakona ministar za infrastrukturu i saobraćaj Mateo Salvini, lider desničarske Lige.

    Premijer Romano Prodi koji je u intervjuu za list „Mesađero“ takođe kritikovao „zeleno svetlo“ Evropskog parlamenta za zabranu benzinskih i dizel motora.

    „Ovakav zeleni izbor Evrope kažnjava našu zemlju. To će rezultirati gubitkom više od 50.000 radnih mesta i značajnom štetom po naš trgovinski bilans“, rekao je Prodi i dodao: „Pitam se da li su tako drastični izbori i u tako kratkom vremenskom roku najbolja odluka da se zaštiti budućnost naše planete“.

    Zavisnost od kineske zelene tehnologije

    Evropski plan je jako loše prihvaćen u Italiji poznatoj po automobilskim brendovima Fijat, Lanča, Alfa Romeo, Ferari, koje još uvek pokreću tradicionalni motori sa unutrašnjim sagorevanjem.

    „Svima nama je stalo do zdrave vode, kvalitetnog vazduha i čistije životne sredine, ali to ne znači moramo da otpustimo milione radnika i zatvorimo hiljade preduzeća“, upozorio je ministar Salvini.

    I ministar privrede Adolfo Urso, poznatiji kao „Mejd in Itali“ smatra odluku Brisela kratkovidom i ideološkom.

    „Rat koji Rusija vodi u Ukrajini bi trebalo da nas nečemu nauči. Ne možete da zavisite od drugih: juče od ruskih fosilnih izvora energije, a danas od kineske zelene tehnologije. Apsolutno smo ubeđeni da te ciljeve treba da postignemo u predviđenom roku, ali moramo da u njihovom ostvarenju budemo fleksibilniji“, rekao je ministar Urso za torinsku „Stampu“.

    Ministar inostranih poslova Antonio Tajani već je nagovestio za „Korijere dela sera“ da će Rim nastojati da razvodni ovako strogo projektovani evropski cilj, kako bi automobilska industrija dobila priliku da se prilagodi.

    Inače, zakon koji je odobrio Evropski parlament treba da formalno potvrde sve članice EU.

    Izvor: Politika

    Foto: Pixabay, printscreen

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE