Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Džon E. Dru, predsednik Asocijacije svetskih trgovinskih centara

     WTCA nudi eksponencijalni domet u pronalaženju trgovinskih i investicionih mogućnosti na globalnom nivou

    Džon E. Dru je osnivač i predsednik kompanije The Drew, kompanije za upravljanje nekretninama i razvoj sa sedištem u Bostonu koja je međunarodno poznata po svojim inovativnim projektima nekretnina. Kompanija Drew upravlja sa tri licence za trgovinske centre: Svetski trgovinski centar Seaport u Bostonu, zgrada Ronalda Regana i Međunarodni trgovinski centar u Vašingtonu, D.C., i Svetski trgovinski centar Dablin, Irska. Član je odbora Asocijacije svetskih trgovinskih centara od 1990. godine i sadašnji je predsednik Udruženja.

    • Vi se već dugo bavite razvojem nekretnina. Na osnovu vašeg iskustva, šta je potrebno da dobar projekat uspe i ima profitabilan radni vek?

    Dobar projekat treba da ima pravu svrhu u svojoj oblasti – na primer, ako postoji potreba za kancelarijskim, konferencijskim, sajamskim prostorom, to je početak dobrog projekta koji će odgovarati potrebama zajednice. Isto tako, projekat treba da bude smešten na idealnom mestu i objekat mora da se odlikuje arhitekturom/izgledom koji je zanimljiv. To treba da bude mesto gde ljudi žele da rade ili da ga posete.

    Iz poslovne perspektive jednog svetskog trgovinskog centra (WTC), takođe smatram da usluge koje takav objekat pruža korisniku treba da vode ka unapređenju ekonomskog razvoja te oblasti. Ljudi vole da budu uključeni tamo gde postoji svrha – jer se stvara osećaj veće vidljivosti uticaja na širu zajednicu.

    • Kao predsednik WTCA ste bili svedok brojnih promena u globalnoj trgovini. Šta je po vašem mišljenju najviše oblikovalo trenutno stanje u globalnoj ekonomiji  – krizna vremena u kojima su svi morali da se prilagode stalnim promenama realnosti ili vremena kada je svet napredovao?

    Mi kao asocijacija smo mnogo naučili iz pandemije kovida 19. Mislim da je ona pomogla Asocijaciji svetskih trgovinskih centara (WTCA) da postane još jača kao globalna mreža. Sposobnost da koristimo tehnologiju, kao što su Zoom i drugi alati za sastanke, nam je omogućila da budemo fleksibilniji i da se lako povežemo jedni sa drugima. Tokom protekle tri godine smo zabeležili veče učešće i angažovanje članica širom sveta na godišnjim događajima, koji su morali da pređu u virtuelni format jer nismo mogli da putujemo, a dobili smo i snažnije preporuke od članica iz celog sveta. Tehnologija nam je takođe omogućila da povećamo poslovni razvoj – tako što smo lako podsticali povezivanje među članicama i njihovim poslovnim mrežama i predstavljali ih na tržištima širom sveta, što je uštedelo i vreme i novac koje bi inače bili potrošeni na putovanja. Takođe sam primetio da su naše WTC kompanije – specijalizovane za nekretnine – kao i WTC brend prevazišli izazove pandemije bolje nego drugi projekti/objekti. Stopa iskorišćenosti kapaciteta je ostala dobra i ubeđen sam da je to zato što ljudi veruju u snagu WTC brenda i jačinu globalne mreže, uprkos onome što se dešava u svetu.

    U vremenima kada svet napreduje, kad nema globalne krize, vidimo da globalna trgovina može da raste jer je stav najpozitivniji i prihvataju se mogućnosti za širenje poslovne baze i prodaje proizvoda baze usluga.

    • Generalna skupština WTCA se po prvi put organizuje u Akri u Gani. S obzirom šta se sve dogodilo u svetu u protekle tri godine, kako biste opisali potencijal Afrike? Zašto ste odabrali baš Akru?

    Ovogodišnja Generalna skupština je 53. po redu a domaćin je bio WTC Akra i ovo je prvi put da se skupština održava u regionu zapadne Afrike.

    Upravni odbor je izabrao Akru u Gani za održavanje Godišnje skupštine zato što postoji veoma veliko interesovanje među našim članicama širom sveta za poslovanje u Africi – i to veće nego prethodnih godina. WTC Akra je uspešna članica WTCA i predstavlja ulaz u svet globalnih trgovinskih prilika za kompanije u Gani i regionu zapadne Afrike, kao i dobru polaznu tačku za međunarodne komercijalne interese koji žele da iskoriste privlačne mogućnosti širom Afrike. Tema je bila „Ka ekonomskoj integraciji Afrike i većem globalnom prisustvu“, sa posebnim osvrtom na poslovne mogućnosti širom Afrike koje okupljaju nove i šire mogućnosti ne samo za Ganu, već za sve nacije.

    • Gde vidite WTCA kao asocijaciju koja omogućava kontakte ili prilike za privlačenje MSP sa manjih ili zatvorenijih tržišta?

    Mislim da WTCA ima ključnu ulogu – ulogu rasta za asocijaciju. Industrija je džinovska (npr. poljoprivreda, poslovni klubovi, nekretnine itd) i neophodna je stručnost da biste mogli da razumete industriju i budete učesnik. Članice WTCA su specijalizovane u različitim sektorima širom sveta i mogu da pomognu firmama da lako pronađu partnere preko mreže.

    Članstvo u WTCA mreži nudi neku vrstu „davanja odobrenja“ drugih WTC članica – kada sarađujete sa jednom kompanijom, znate da ona uživa poštovanje i poverenje drugih WTC članica.

    • Kako je WTCA kao globalna asocijacija rasla tokom vašeg mandata kao predsednika i otkako ste postali član 80-ih godina prošlog veka? Na koja dostignuća ste najviše ponosni?

    WTCA se značajno promenila u skladu sa načinom poslovanja. Krajem 80-ih godina, mi u WTC Boston smo okupili kompanije koje posluju na međunarodnom nivou pod jedan krov – tako što su radile u istoj zgradi i pružale usluge mrežama van SAD. U to vreme je samo nekoliko kompanija moglo da se pohvali da su međunarodne. Danas nove kompanije mogu da krenu da posluju preko interneta i odmah misle da su međunarodne. Postoji potpuno nov stav o poslovanju širom sveta i kompanije smatraju da je suštinski deo njihovog rada da postanu međunarodne. Ovaj stav predstavlja najveću razliku između 80-ih i 90-ih godina prošlog veka i ove decenije. Zanimljivo je da se to dogodilo toliko brzo i zato je funkcija WTC brenda morala da se prilagodi vremenima i postane tehnološki mnogo potkovanija nego kad smo počinjali. Dobra, brza i efikasna komunikacija je veoma bitna da bi se obezbedile kvalitetne usluge poslovnim članicama, a WTC brend je u najvećem delu sveta prepoznat kao cenjen, globalni brend koji nam omogućava da rastemo u oblastima za koje nismo mogli da zamislimo da je to moguće pre 30 ili 40 godina. Naš današnji rast je svakako prevazišao ranija očekivanja i naša misija je da pomognemo lokalnim ekonomijama da napreduju tako što motivišemo i podstičemo trgovinu i ulaganja širom sveta.

    • Koje su najveće prednosti članstva u WTCA?

    Najveća prednost je pristup celom svetu preko mreže/porodice prijatelja – aktivne zajednice članica koje nude eksponencijalni domet u pronalaženju odgovarajućih trgovinskih i investicionih mogućnosti na globalnom nivou.

    Sa preko 300 WTC poslovnih članova u gradovima u blizu 100 zemalja, naša asocijacija je uspešna globalna mreža koja se sastoji od ekosistema konferencijskih i sajamskih centara, agencija za ekonomski razvoj, građevinara, univerziteta, logističkih centara, aerodroma, slobodnih zona itd. WTCA stvara okruženje u kom se podstiče saradnja među WTC poslovnim članovima u cilju edukacije i širenja mogućnosti za globalnu trgovinu i investicije, a svojim članicama nudi alate za deljenje najbolje prakse u oblastima kao što su poljoprivreda, konferencije i sajmovi, nekretnine, poslovni klubovi i trgovinske usluge. Među ključnim trgovinskim uslugama su trgovinske misije, programi obuke, podsticanje trgovine i još mnogo toga.

    • Čemu se nadate kad je u pitanju WTCA i gde je vidite u narednih pet godina?

    Vidim da WTCA širi svoje članstvo – cilj koji težimo da ispunimo u narednih 5 do 10 godina je da dostignemo 500 članova. Isto tako, želimo da osnažimo mogućnosti povezivanja kompanija na narednoj godišnjoj skupštini – tu će WTCA imati veliku ulogu i nadamo se da će naše poslovne članice ostvariti jače veze između svojih lokalnih firmi i kompanija za potencijalnu saradnju širom sveta.

    Izvor: BIZLife

    Foto: The Drew

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE