Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Golf

    VW će direktno ulagati u rudnike

    Nemački proizvođač automobila Folksvagen (VW) planira da ulaže u rudnike kako bi smanjio troškove baterijskih ćelija, pokrio polovinu svojih potreba i prodavao ih drugim kompanijama, rekao je član uprave zadužen za tehnologiju.

    Strategija VW je u skladu sa širim trendom među proizvođačima automobila koji žele veću kontrolu nad delovima lanca snabdevanja, od proizvodnje energije do vađenja sirovina, kako bi osigurali resurse nužne za elektrifikaciju.

    Najveći evropski proizvođač automobila priželjkuje da njegov ogranak za baterije PowerCo postane globalni dobavljač, a cilj mu je i da pokrije polovinu sopstvenih potreba pogonima smeštenima uglavnom u Evropi i u Severnoj Americi, rekao je Thomas Schmall za Rojters.

    PowerCo će krenuti s isporukom ćelija Fordu za 1,2 miliona vozila koje američki div proizvodi u Evropi na VW električnoj MEB platformi, rekao je Schmall. „Kapaciteti vađenja ruda su usko grlo za sirovine i zato moramo direktno ulagati u rudnike“, rekao je on.

    Proizvođač automobila sklopio je partnerstvo sa rudarskim firmama u Kanadi, gde će izgraditi svoju prvu severnoameričku fabriku. Schmall nije želeo da kaže koje još lokacije razmatraju, ni kada bi VW mogao direktno ulagati u rudnike.

    Nabavka baterija po razumnoj ceni izazov je za proizvođače automobila poput VW, Tesle i Stelantisa koji žele proizvoditi cenovno pristupačnija električna vozila, kod kojih 40 odsto troškova otpada na baterije.

    PowerCo angažovao veterane industrije iz Azije

    PowerCo je osnovan prošle godine, a cilja godišnje prihode do kraja decenije od preko 20 milijardi evra. VW je objavio pojedinosti o električnom vozilu po ceni od 25.000 evra koje namerava da prodaje u Evropi od 2025.godine.

    Kineski BYD, koji takođe proizvodi baterije, daleko je ispred VW u utrci za proizvodnju pristupačnih e-vozila.

    Polovina zaposlenih u PowerCou su veterani industrije iz Azije, gde proizvođači kao što su CATL, LG Chem i Samsung SDI dominiraju globalnom proizvodnjom ćelija.

    U Folksvagenovom petogodišnjem planu potrošnje od 180 milijardi evra, do 15 milijardi namenjeno je za tri najavljene fabrike baterija i neke izvore sirovina. VW je takođe naručio oko 14 milijardi dolara baterija od Northvolta, švedskog prizvođača.

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE