Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mozzart

    „Vrednosti nas povezuju“

    Piše: Aleksandra Močnik, specijalista za employer branding u Mozzartu

    Moramo da primetimo da u poslednje vreme čujemo izraz employer branding svuda oko sebe. Da li su sveopšte tehnološke i društvene promene na tržištu progurale ovaj pojam u žižu interesovanja ili je pak već dugo tu, među nama, samo se vremenom razvijao i usavršavao? I došlo mu je vreme da zasija.

    Sa reputacijom i imidžom kompanija smo odavno upoznati. Šta onda čini employer branding tako specifičnim?

    Svojataju ga i HR, i marketing, i PR, inkorporiraju ga u svoje procese i kulturu i korporacije i startapi. Deo je konferencija, edukacija, istraživanja. A opet, da li je uopšte moguće definisati pojam employer brandinga? Koliko je opipljiv i merljiv?

    U korporaciji sa skoro 3000 zaposlenih definitivno mora biti multidisciplinaran. U Mozzartu ga smatramo prvenstveno neizostavnim delom HR-a, ali vrlo usko povezanim i sa ostalim sektorima, sferama poslovanja, pogotovo sa korporativnim komunikacijama.

    Ako ste imali priliku da pogledate epizodu „Biznis priča” sa našim direktorom IT direkcije Milanom Dimitrićem, čuli ste priče o Mozzartovom nastanku i počecima. On je tu napomenuo i da je Mozzart bio startap, samo što se to tada nije tako zvalo. Već 21 godinu razvijamo svoju i misiju i viziju, vrednosti, kulturu i identitet. Sprovodili smo, sprovodimo i sprovodićemo društveno odgovorne kampanje i humanitarne aktivnosti, bez obzira na njihovu javnu promociju. Time želimo da kažemo i pokažemo da employer branding postoji i kada ne govorimo direktno o njemu i ne naglašavamo da su naše aktivnosti deo kampanje employer brandinga.

    Slobodno možemo reći da je Mozzart za ovu 21 godinu, osim lidera na tržištu, postao i mesto dobrih priča. Sa našim zaposlenima smo odrastali, rasli, razvijali se, prošli veliki put, krčili ga, gradili, utabavali… I ovaj popločan put danas pokazuje da Mozzart ima sjajan sistem ulaganja u ljude, kao najvažniji resurs. Takođe, liderska pozicija se gradila i učvršćivala, jer smo ulagali u svoje. U svoje ljude, timove, sektore, čak i svoj poslovni prostor. U IT tim od 100 programera, koji je nervni sistem kompanije. U biznis analitičare, koji su tu da istraže potencijale, marketinške stručnjake, magacionere, dizajnere, arhitekte, vozače itd. Sport je neizostavni deo Mozzarta, pa smo svesni da bez dobrog tima nema ni uspeha.

    Zlatibor, Mozzart

    Zlatibor, Mozzart

    Industrija igara na sreću je vrlo perspektivna i sa velikim potencijalom za razvoj i širenje. Samim tim, broj i kompleksnost projekata na kojima se učestvuje ima tendenciju rasta iz godine u godinu. Težnja kompanije za širenjem poslovanja na nova svetska tržišta otvara nove mogućnosti za usavršavanje i razvoj veština.

    Kompanija Mozzart nudi dinamično radno okruženje u pogledu projekata i ideja na kojima se radi, povezanosti i saradnje više timova iz različitih poslovnih oblasti, mogućnosti učestvovanja u jednom procesu od početka do kraja – dakle, od momenta generisanja ideje ili projekta, pa do isporuke finalnog proizvoda. Neguje i podstiče inovativnu kulturu, vrednuje spremnost zaposlenih da pokažu i preuzmu inicijativu, ceni spremnost zaposlenih da uče i dodatno usavršavaju svoja znanja kako bi time doneli dodatnu vrednost i sebi i kompaniji. Kroz program „Put karijere” kontinuirano pratimo individualni razvoj svakog zaposlenog, uz prepoznavanje potreba i stalno ulaganje u zaposlene. Koliko je ovaj deo važan za ljude na početku karijere, toliko je važan i za one iskusnije, koji imaju priliku da podele znanje i iskustvo mlađima, kao i da sebe konstantno motivišu u daljem razvoju.

    Mozzart zapošljava skoro 3000 ljudi u Republici Srbiji.

    Ljudi različitih godina, pozicija, stavova i karaktera, a opet smo svi deo jedne korporacije, istog pobedničkog tima. Koliko god mi bili različiti, ciljevi su nam, na kraju, svima isti. Zajedno radimo na ostvarenju strateških i poslovnih ciljeva, razvijanju poslovnih planova i ideja. Zato je veoma bitno da nas te razlike ne otuđe, već da pronađemo i gradimo ono što nas spaja. Da gradimo sistem koji je zasnovan na istim vrednostima. Vrednostima koje nas povezuju.

    Ponosni smo na sistem koji neguje našu kulturu i promoviše vrednosti koje smo želeli da usadimo u srž kompanije i svakodnevno funkcionisanje. Zato smo želeli da što češće ističemo date vrednosti, da ih ustalimo u našem okruženju i, verovatno najbitnije, da pohvalimo kolege i budemo podrška onima koji su primer tih vrednosti.

    Unutar sektora u okviru kompanije članovi timova shvataju da jedini način da se postigne cilj jeste zajednički rad i zajednička svrha. Jačanje kapaciteta za saradnju kombinacija je dugoročnih ulaganja ‒ u izgradnju odnosa i poverenja, u razvoj kulture saradnje, razmene informacija, komunikacije, u aktivnosti čiji je cilj povezivanje timova i jačanje njihove saradnje.

    Dobra međusektorska saradnja podrazumeva deljenje misije i vizije kompanije, jasno definisane ciljeve, promovisanje i timskog rada kroz razne akcije usmerene ka zaposlenima, deljenje znanja, podsticanje kreativnosti, nagrađivanje uspešno završenih projekata, pojedinaca koji se ističu u promovisanju vrednosti kompanije. U poslovanju polazimo od više vodećih principa i vrednosti koje omogućavaju da funkcionišemo svi zajedno kao jedan tim i da smo usmereni ka postizanju strateških ciljeva. Pre svega bismo izdvojili inovativnost, i to:

    • kao način da se prilagodimo promenama i prevaziđemo izazove;
    • kao podsticaj za rast i razvoj i ključnu vrednost za zadržavanje liderske pozicije kompanije;
    • kao element koji razdvaja naše poslovanje od drugih

    Konstantna potreba za inovativnošću, izuzetno dinamična industrija, kao i dinamični procesi, čine takvima i radne dane. Za neke su to izazovi koji ih pokreću i teraju da pomeraju granice, dok drugi ne bi mogli da funkcionišu u drugačijem sistemu, bez radnih dana punih uzbuđenja. Baš zato nam je bitno da zaposleni znaju da u našoj kompaniji imaju i stabilnost. Ceo naš sistem, iako dinamičan, mora da bude stabilan, pre svega zbog milionskog broja korisnika na dnevnom nivou, kao i ogromnog broja transakcija. U takvom okruženju se i razvijaju naši zaposleni: dinamičan posao, ali stabilan sistem, koji se konstantno širi i razvija.

    Zato se trudimo da našim zaposlenima obezbedimo benefite koji će ih podsetiti da je dobro da ponekad uspore, zastanu i odmore se. Da njihovu dobrobit stavljamo na prvo mesto i da smo mi tu da brinemo o njima, ali i da ih podsetimo da i oni moraju da brinu sami o sebi. Kompanija nudi niz benefita, od fleksibilnih modela rada, dodatnih dana godišnjeg odmora, zatim mogućnosti za obuke i stručno usavršavanje, plaćenu rekreaciju, kao i mogućnost korišćenja teretane i u toku radnog vremena, benefite kroz koje zaposleni brinu o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Posebno smo ponosni što smo, pre nekoliko meseci, uveli i benefit dodatnog zdravstvenog osiguranja za sve zaposlene u kompaniji Mozzart.

    Takođe bismo izdvojili da je zaposlenima u centrali svaki vikend – produžen vikend, da imaju više vremena i za sebe i za svoje voljene, za odmor ili za sport, za putovanja ili pak obaveze van posla.

    Od 2019. godine Mozzart prednjači na tržištu sa radnom nedeljom od 38 časova, gde se svakog petka radi šest, umesto standardnih osam sati.

    Zadovoljan i motivisan zaposleni je ključ uspeha svake organizacije. To se postiže izbalansiranim odnosom privatnog i poslovnog, kulturom koja ne podstiče stres i rad pod pritiskom, gde se pokazuje spremnost da svako može i ima pravo da iznese svoje mišljenje. Okruženjem gde zaposleni prepoznaju da se njihov trud i rad adekvatno vrednuju, kao i osećajem pripadnosti i iskazanom brigom kompanije prema zaposlenima, posebno u kriznim vremenima.

    Atmosferom koja pruža jednake šanse i uslove svim zaposlenima.

    Ta inspirativna i pokretačka atmosfera razvija se i redovnom komunikacijom sa zaposlenima, koju sprovodimo kroz razgovore sa svakim od njih, i to sa ciljem da identifikujemo šta utiče na njihovo zadovoljstvo, kao i da pratimo nivoe zadovoljstva. To su nam smernice u kom pravcu da radimo na jačanju faktora koji utiču na satisfakciju i motivaciju, kao i da gradimo klimu poverenja i brige o zaposlenima.

    Pored naših internih procesa i analiza Mozzarta kao poslodavca, eksterna istraživanja su nam tu kao dodatna pomoć da razumemo ponašanja i promene na tržištu. Promene su neizbežne, ali su, takođe, kao što smo već i pomenuli, sastavni deo našeg dinamičnog sistema. Cilj nam je i da se zaposleni ne samo uklapaju u postojeću kulturu već i da je unapređuju. Istraživanja i na internom i na eksternom nivou od velikog su nam značaja za sagledavanje potencijala i mogućnosti za unapređenje procesa.

    Mozzart

    Mozzart

    U okviru istraživanja „Top 100 Employer Brands Srbija 2022”, sprovedenom od strane The Employer Branding Agency, Mozzart se popeo sa 34. na 27. mesto, što za domaću kompaniju ove veličine, moramo priznati, nije mali korak. Rezultati istraživanja TLNT X, koje simulira korake koje kandidat prolazi na putovanju do pronalaska idealnog poslodavaca, pokazali su nam da smo razvili poverenje među mlađim generacijama, da je Mozzart stabilno okruženje za karijerni razvoj i podsticajno radno okruženje.

    Društveno odgovorno poslovanje postaje sve značajniji faktor atraktivnosti poslodavca, a da su sport i humanost savršeni timski igrači, u Mozzartu pokazujemo već godinama. CSR aktivnosti se kontinuirano usmeravaju ka svim oblastima – sportu, zdravstvu, kulturi, talentima i obrazovanju, rodnoj ravnopravnosti i ekonomskom osnaživanju žena.

    Tokom ove godina kompanija Mozzart je za društveno odgovorne aktivnosti izdvojila ukupno 600.000 evra.

    U prethodnom periodu smo bili i deo različitih studenskih konferencija i dešavanja, što nam je dodatno pokazalo da smo u interesnoj sferi mladih, a to za nas predstavlja dodatni motivacijski faktor. Naglasili bismo i da su neki naši sektori vrlo mladi i unapredili su poslovanje svežim idejama i kreativnošću.

    Ipak, voleli bismo da naglasimo i da nam nisu ništa manje bitni naši lojalni zaposleni, koji su već godinama tu, neki i od samih početaka kompanije. Ono što oni naglašavaju, a što se i mi kroz procese trudimo da istaknemo, jeste transparentnost. Da znaju u kom pravcu kompanija ide – kako bi znali i dokle oni mogu da stignu.

    Kampanja koju bismo izdvojili i koja verno prikazuje naš vrednosni sistem jeste kampanja „Dođi da ostaneš”. Svake godine na desetine zaposlenih sa uplatnih mesta dobija šansu za posao u struci i prelazi u našu centralu. Nekada su kucali tikete, a danas su menadžeri, direktori, pa čak i članovi top menadžmenta. Mozzartovi operateri su već godinama primer koji pokazuje zašto je naša kompanija, koja posluje na čak deset tržišta, sinonim za karijerno napredovanje. Kladilačkim žargonom – „sigurica” za lični i profesionalni razvoj.

    I da se vratimo na početak teksta i pitanje kako definisati ili, što bismo kroz Mozzartovu IT kampanju rekli, instalirati employer branding u poslovanje nekog sistema, bilo malog, velikog, korporativnog ili neprofitnog sektora. Možemo da kažemo da je employer branding skup benefita, kompenzacija, radnog okruženja, karijernih mogućnosti i kulture, ali za nas u Mozzartu je i mnogo više. Mi verujemo da su naši zaposleni jedan tim, da su tu jedni za druge, ali da su tu i za kompaniju. I svakodnevno uviđamo da jedni bez drugih ne možemo, a i ne želimo, jer zajedno sigurno pobeđujemo.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE