Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    kampanja

    Vlast pred izbore „častila“ građane sa 420 miliona evra

    U kampanji za parlamentarne i lokalne izbore za jednokratnu i druge vidove pomoći vlast je potrošila čak 420 miliona evra, objavljeno je u studiji „Predizborno rasipanje javnih resursa i kako ga sprečiti“.

    Ljudi koji se nalaze u javnim institucijama u Srbiji u uslovima predizborne kampanje se realno nalaze pred velikim iskušenjem da deo novca iz budžeta dodele sebi bliskim političkim partijama ili iskoriste za razne vrste pomoći građanima zarad sticanja političkih poena, izjavio je Nemanja Nenadić, programski direktor Transparentnost Srbija na predstavljanju studije.

    Kako kaže, iako se radi o uglavnom legalnim načinima na koji se taj novac dodeljuje, cela stvar je potpuno neispravna te javnost tome treba i može da se suprotstavi.

    Inače, kako je navedeno u toj studiji, u kampanji za parlamentarne i lokalne izbore održane u decembru prošle godine, za dodeljivanje jednokratne i drugih vidova pomoći pojedinim kategorijama stanovništva vlast je utrošila čak 420 miliona evra.

    Ocena prisutnih na predstavljanju studije je da je taj novac mogao da bude iskorišćen na mnogo kvalitetniji i isplativiji način za celokupno društvo.

    Profesor: Ograničiti iznose za predizbornu kampanju

    Profesor Fakulteta političkih nauka Zoran Stojiljković je naglasio da nema demokratije bez fer i ravnopravnih izbora i shodno tome neophodno je uvesti pravila koja bi sprečila kupovinu glasova kroz dodelu budžetskih sredstava raznim kategorijama stanovništva.

    „Između ostalog, potrebno je zarad toga ograničiti sumu novca koje političke stranke smeju da ulože u svoju predizbornu kampanju. Ranije je u Srbiji bilo šest stranaka koje su mogle da za predizbornu kampanju prikupe više od milion evra. Jedina stranka koja sada može da prikupi sumu od milion ili dva evra, i sve to iz sredstava koje dodeljuje država, je Srpska napredna stranka.“

    Ako bi se uvelo ograničenje koliko novca bi se moglo potrošiti u kampanji to bi malo disciplinovalo stvar i izjednačilo izborne uslove za sve učesnike na njima. Jer ako se to ne promeni ostaje aktuelna situacija u kojoj su oni koji mogu da prikupe ogromne sume novca za preizborne potrebe praktično nedodirljivi, zaključio je Stojiljković.

    Izvor: Danas, BIZLife

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE