Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Digitalna moda, haljina

    Kako da na mrežama stalno imate novu odeću? Obucite se – VIRTUELNO

    Doba digitalnih tehnologija donelo je velike promene u svakoj sferi života zbog čega su se mnogi „preselili“ u virtuelni svet. Virtuelno dobija sve veći značaj, čak ponekad stavlja u drugi plan stvarnost.

    Trend je što bolje izgledati na društvenim mrežama, privući pažnju, ali i dobiti što više lajkova. Zbog toga se mnogi trude oko svojih fotografija na mrežama. Ulepšavaju ih, provlače kroz razne filtere, a osim toga pažljivo biraju odevne kombinacije u kojima će se slikati.

    Modna industrija je našla rešenje kada je reč o atraktivnim izdanjima za Instagram, Facebook i druge popularne mreže i odlučila da ponudi neobične virtuelne odevne komade, futurističkog izgleda, koji se ne mogu naći u prodavnicama, već samo u digitalnoj formi.

    Jedna kompanija nudi odevne komade neobičnog dizajna i teksture, koji fizički nisu nosivi i mogu se obući samo virtuelno.

    U ponudi Dress X kompanije je digitalna odeća dizajnerskih kuća Alejandro Delgrado, Alexander Knight, Balmlabs, Elena Semenenko, Kai Kai, R-Rush, Placebo Digital Fashion House i mnogih drugih, a tu su i razni aksesoari. Cene dizajnerskih odevnih komada se kreću od 30 do 200 dolara.

    Prilikom kupovine traže osnovne podatke kupca, kao i fotografiju koju će njihovi dizajneri kasnije fotošopirati, pa će na njoj biti odevna kombinacija koju su izabrali.

    Kako izabrati pravu sliku?

    Na sajtu Dressx.com navode da je bitno da na slici bude prirodno svetlo, kao i da bude ravnomerno raspoređeno na licu i telu. Savetuju kupce da izbegavaju fotografije koje su napravljene nasuprot sunčevoj svetlosti i slike na kojima se vidi senka.

    Prema njihovim instrukcijama, potrebno je nositi odeću koja prati liniju tela, te preporučuju kupaći kostim ili sportsku garderobu, a prevelike i vrećaste odevne komade ne savetuju svojim kupcima.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by DRESSX (@dressx)

    Takođe, oni ističu da je bitno da fotografija bude visokog kvaliteta, da zauzima najmanje 1 MB, ali i da izgleda oštro i jasno. Nije poželjno da slika bude niskog kvaliteta i zamagljena.

    Dressx.com dodaje na kraju da odeća koju kupac nosi ne sme da pokriva delove tela koji su vidljivi u digitalnom izgledu. Noge bi trebalo da budu „otvorene“ za kratke haljine. Savetuju ih da izbegavaju fizičku odeću koja premašuje dužinu digitalne odeće.

    Komentari kupaca

    ,,Virtuelna odeća je preuzela svet visoke mode. Ali, zašto bi korporativni svet bio izostavljen?“ navela je jedna korisnica Tvitera na svojoj fotografiji u poslovnom odelu koje je kupila.

    Ona je podelila fotografiju u blejzer haljini dizajnerske kuće Henri de Toulose – Lautrec koju je obukla virtuelno, a takođe je pokazala da je nosila plavi blejzer u stvarnosti.

    Jedna od ljubiteljki digitalne mode na Tviteru se pohvalila kako joj stoje virtuelne viseće minđuše u videu. Neki od njenih pratilaca su bili oduševljeni njima, pa su je pitali koliko ih je platila. Kako je napisala, cena je 650 dolara.

    Pojedini su otišli korak dalje i kupili virtuelni aksesoar za svog ljubimca. Jedna mačka je kao poklon dobila neobične naočare, kojima se pohvalila njena vlasnica.

    ,,Obukla sam moju mačku“, navela je ona, na šta su joj poručili da „ima fensi mačku“.

    Stav i cilj kompanije po pitanju odeće

    U kompaniji smatraju da je količina odeće koja se danas proizvodi mnogo veća od potrebe čovečanstva. Cene lepotu i uzbuđenje prilikom stvaranja fizičke mode, ali veruju da postoje načini da se proizvodi manje i održivije, a da se uopšte ne proizvodi.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by DRESSX (@dressx)

    Njihov cilj je da pokažu da neka odeća može postojati samo u digitalnim verzijama.

    ,,Ne kupujte manje, kupujte digitalnu modu“, navode oni na sajtu.

    U modnoj industriji postoji još kompanija koje nude digitalnu kolekciju odeće. Jedna od njih je skandinavska firma Carlings. Kompanija takođe digitalno „oblači“ svoje kupce koji su im prethodno poslali svoje fotografije.

    Metaverzum i virtuelna odeća

    O digitalnoj modi se često raspravlja u poslednje vreme, kao i o metaverzumu, naučno-fantastičnom konceptu koji je postao sveprisutna modna reč koja se reklamira kao budućnost interneta. U metaverzumu Marka Zakerberga svako će imati svog avatara. Oni će raditi na virtuelnim poslovima i nositi virtuelnu odeću. Zbog toga Sicilijumska dolina pokušava da ubedi Amerikance da razmisle o tome da novac ulože u stvari koje izgledaju manje-više lažno.

     

    View this post on Instagram

     

    A post shared by DRESSX (@dressx)

    Digitalna moda nije ograničena na odeću za avatare. U pitanju je rastuća modna subkultura koja uključuje digitalni dizajn i modeliranje odeće iz stvarnog sveta.

    Postoji verovanje da bi jednog dana digitalna moda mogla da smanji potrebe ljudi za pravom i opipljivom odećom. Ponovno nošenje garderobe će biti zastarela briga, pošto virtuelna odeća postoji samo za performanse izvan ograničenja fizičke stvarnosti.

    Profitabilnost digitalne mode

    Zagovornici digitalne mode tvrde da ona može biti profitabilna, praktična, kreativno bogata i održiva.

    ,,Digitalna moda je samo stil i nije suština“, smatra osnivač modnog bloga ,,This Outfits Does Not Exist“ Daniela Loftus, koja kategorizuje digitalnu modu kao spektar sa različitim fizičkim i digitalnim svojstvima.

    To uključuje čisto fizičke komade dizajnirane pomoću softvera ili digitalne kolekcionarske predmete sa fizičkim pandanima. Virtuelna odeća koja se „nosi“ ili montira na slikama i na video-snimcima stvarnih ljudi i potpuno virutelna odeća koju nose avatari.

    ,,Moje predviđanje je da će trgovci na malo početi da ulažu u bolji softver i tehnologiju“, zaključila je Loftus.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE