Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vesićev plan: U junu puštanje dela obilaznice kod Bubanj potoka

    Širom Srbije se trenutno radi na putnoj mreži vrednoj više milijardi evra, a prioriteti su završetak obilaznice oko Beograda, Fruškogorskog i Moravskog koridora, kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

    Vesić je rekao da je planirano da deo obilaznice oko Beograda kod Bubanj potoka bude pušten u saobraćaj u junu i da se u ovom trenutku radi na izgradnji petlje Avala i tunela Beli potok.

    „Na samoj petlji Bubanj potok radi se izlaz prema Beogradu i to su radovi koji su preostali kako bi taj deo naše obilaznice, koji je inače dužine 47,4 km bio završen. Ostao je da se ugovori poslednji deo, a to je od Bubanj potoka do Pančeva, sa velikim železničko-drumskim mostom kod Vinče“, naveo je Vesić za RTS.

    Dodao je kako se na izgradnju obilaznice čeka 31 godinu i da je, kako je naveo, „činjenica da se najviše radova na samoj obilaznici dešava od 2014. godine“.

    Beta

    „Kada budemo završili taj deo do samog Pančeva, Beograd će dobiti kompletnu obilaznicu, a ono što je još važnije, pošto će to biti drumsko-železnički most, bitno će biti rasterećen i železnički saobraćaj kroz Beograd, odnosno, ukinut sav kargo saobraćaj koji sad opterećuje beogradski železnički čvor, čime ćemo imati mnogo više efekata“, rekao je Vesić.

    Dodao je da će se smanjiti i saobraćaj preko mosta Gazela, koji će zbog izgradnje obilaznice imati najveće smanjenje saobraćaja.

    „Miloš veliki“, Fruškogorski koridor, brza pruga…

    Govoreći o saobraćajnici koja će povezivati Novi Beograd sa auto-putem „Miloš Veliki“, Vesić je naveo da ona treba da bude puštena u martu sledeće godine. „Kako sada stoje stvari, tu neće biti nekakvih problema, jer ja mislim da je završeno preko 80, možda čak i 85 odsto saobraćajnice“, istakao je Vesić.

    Ministar građevinarstva je naveo da se radi i na izgradnji Fruškogorskog koridora i da će u okviru tog projekta u Novom Sadu biti izgrađena dva mosta. Istakao je da će se kasnije Fruškogorski koridor spojiti sa brzom saobraćajnicom Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, koja je u planu.

    Govoreći o deonici auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine do Požege, Vesić je rekao da je ta deonica komplikovana i da je završeno oko 55 odsto puta.

    „Tu imate onaj tunel Laz koji je veliki, za koji je urađen iskop sigurno 82 odsto. Procenjen datum probijanja tunela je mart 2023. za desnu cev i maj 2023. za levu cev. Pa onda imate tunel Munjino brdo, tu je urađen iskop negde 62, 63 odsto. Ukupno je urađeno 54 odsto radova i tu se očekuje da u maju 2023. bude probijena cev“, naveo je Vesić.

    Kada je reč o izgradnji železničke infrastrukture, Vesić je objasnio da se u ovom trenutku radi na izgradnji brze pruge Novi Sad-Subotica za koju je, kako je naveo, izvođač dao obećanje da će biti završena i pre septembra 2025, a radi se i na deonici Niš-Brestovac koja bi trebalo da bude gotova u oktobru 2023.

    „Istovremeno sa izgradnjom ove brze pruge, projektujemo brzu prugu od Beograda do Niša, gde će takođe vozovi ići 200 na sat, tu je dužina nekih 210 kilometara i tu se očekuje da početak radova bude 2024, ako sve bude kako treba“, rekao je Vesić.

    Izvor: RTS

    Foto: BIZLife, Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE