Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    nove tehnologije, automobil

    Veliki ekrani u automobilima odlaze u prošlost?

    Rast popularnosti velikih ekrana u automobilu mnogim vozačima je otežavalo korišćenje određenih funkcija tokom vožnje, a to bi uskoro moglo da se promeniti.

    Klasični tasteri bi mogli da se vrate ako proizvođači automobila žele maksimalnu bezbednosnu ocenu od Euro NCAP-a za svoje automobile. Drugim rečima, nova pravila koja bi trebalo da stupe na snagu u januaru 2026. oduzimaće bodove vozilima koja nemaju određene tradicionalne kontrole, piše Motor1.

    Evropski program ocenjivanja bezbednosti novih automobila namerava da smanjiti ocene onim automobilima koji nemaju tastere, dirke ili brojčanike za naredne funkcije: pokazivače smera, svetla za opasnost (sva četiri migavca), sirenu, brisače i poziv u hitnim slučajevima.

    Direktor strateškog razvoja Euro NCAP-a Matthew Avery objašnjava zašto je doneta ova odluka kojom se kažnjavaju oni proizvođači automobila u kojima se vozači oslanjaju gotovo isključivo na ekrane osetljive na dodir, poput tableta.

    Automobil, ChatGPT

    “Preterana upotreba akvih ekrana je problem u celoj industriji, pri čemu gotovo svi proizvođači vozila premeštaju ključne kontrole na centralne ekrane, prisiljavajući vozače da skrenu pogled s puta i tako povećavaju rizik od sudara. Novi testovi Euro NCAP-a koji će se održati 2026. motivisaće proizvođače da koriste odvojene, fizičke kontrole za osnovne funkcije na intuitivan način, ograničavajući vreme u kojem su oči van puta i tako promičući sigurniju vožnju“, objasnio je Avery.

    Koliko god se vest činila dobrom, važno je napomenuti da Euro NCAP ne može doslovno prisiliti proizvođače automobila da vrate fizičke kontrole. Oni su neovisno tilo za testiranje sudara, tako da ne može naložiti kompanijama da se vrate klasičnim tasterima. Takva odluka bi morala doći iz Evropske unije.

    Uprkos tome, gotovo svi proizvođači automobila su zainteresovani za maksimalnih pet zvezdica na njihovom testu, pa je za očekivati da će se potruditi da usklade svoje proizvode s novim propisima.

    U intervjuu za Automotive News Europe 2023, izvršni direktor BMW Oliver Zipse rekao je da je „apsolutno uveren“ da će ogromni ekrani biti zabranjeni za desetak godina. „Za 10 godina toga više neće biti. Verovatno regulatori to neće dopustiti. Ako morate gledati dole da biste upravljali svojim automobilom, mislimo da je to velika greška“, naveo je on.

    Iznenađujući rezultati istraživanja: Kupce ne zanimaju nove tehnologije u automobilima

    Izvor: Poslovni dnevnik

    Foto: screenshot, Pixabay

    What's your reaction?

    Komentari

    • Nenad

      Ne volim velike ekrane i ovo je dobra odluka. Mislim da ih većeina vozača ne voli. Iznajmio sam neki bolji auto u Unirentu zbog poslovnog puta i totalno sam poludeo, jednostavno nisam navikao na takve komande i displeje. Nema ništa bolje od komandi na dugme.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE