Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vanja Kostić direktorka marketinga Fudbalskog saveza Srbije

    „Ja sam fudbalski romantik“

    O kreativnim i organizacionim aktivnostima koje će njen tim preduzeti uoči Svetskog prvenstva u fudbalu – samo za BIZLife govori Vanja Kostić, direktorka marketinga Fudbalskog saveza Srbije.

    „Lopta ne stiže tamo gde očekuješ. To mi je značilo kasnije u životu”, umeo je da kaže Alber Kami, francuski književnik i publicista, pasionirani ljubitelj fudbala kao rezervne svetske religije laičkog tipa.

    Ni Vanja Kostić nije mogla da očekuje da će posle edukacije iz finansija, berzanskog tržišta i bavljenja brokerskim poslom – završiti u fudbalu. Međutim, imala je adekvatnu bazu. Značilo joj je sve ono što je o najbitnijoj sporednoj stvari na svetu mogla da čuje, vidi i nauči u svom porodičnom domu.

    „To mi je od tate. Zarazio me fudbalom. Zavolela sam ga a da, verovatno, toga nisam bila svesna”, govori direktorka marketinga Fudbalskog saveza Srbije, sa kojom razgovaramo po idealnim uslovima za igru – 21 stepen, sve je spremno za dobru partiju. Molimo delegata da u zapisnik uđe da je Vanja energična, ekstrovertna i neposredna, ostavlja utisak žene koja može da vas ubedi u to da je njena „igra” kvalitetna.

    Pre svega, slikom ćemo se za trenutak vratiti u 2007. godinu, kada je počela da radi u FK Crvena zvezda. Ispostavilo se da je tada, pomognuta znanjem svojih kolega, Vanja Kostić aktivno učestvovala u rađanju modernog sportskog marketinga na ovim prostorima. Šta to znači? To nije samo sklapanje sponzorskih ugovora, već učešće u CSR projektima, građenje ugleda brenda, komunikacija sa medijima, pravljenje baze podataka, realizacija kreativnih kampanja.

    Tada su, kako kaže, bili poprilično samouki. Danas, kada je marketing zašao u svaki ćošak fudbalskog koncepta – u trenerske i sudijske organizacije, ženski fudbal, futsal, veterane, medicinski aspekt ovog sporta – ključna znanja su ona koja stižu neposredno iz UEFA, organizacionog i platežnog giganta. „To mi je pomoglo da sistematizujem svoje dotadašnje znanje”, tvrdi.

    Vanja Kostić direktorka marketinga Fudbalskog saveza Srbije

    Vanja Kostić, direktorka marketinga Fudbalskog saveza Srbije

    Kao što je čuveni Johan Krojf lucidno zaključio da je fudbal jednostavan, ali je teško jednostavno igrati, tako je i s ostalim delovima fudbalskog mozaika. Izgledaju lako kada ih sklapaju vrsni znalci. „Pratim Barselona hab, platformu na kojoj predstavnici katalonskog kluba transparentno dele svoje projekte i poduhvate. Pretplaćena sam na njihove njuzletere. Mančester Siti je tu, takođe, snažan. Oni sarađuju sa naučnicima iz Nase. Svemirska dostignuća, doslovce”, otkriva.

    Ipak, po primere dobre organizacione i marketinške prakse ne moramo da odlazimo na Ostrvo i obode Starog kontinenta. Imamo ih u neposrednom okruženju. „To je Mađarska. Njihov savez je napravio odlične ugovore sa kompanijama i veliki broj dece je uključen u fudbal. Smatram da bi trebalo da sledimo njihovu praksu”, tvrdi.

    Vanja Kostić je kompetentna zato što je videla sve što fudbal ima da ponudi, kako iznutra tako i spolja. Radničku klasu u nižim ligama, milijardere, visoko društvo i tehnologiju u modernom fudbalu. Ipak, ne krije da je „stara škola”. „Ja sam fudbalski romantik.

    Da je VAR postojao u vreme Maradone, ne bismo imali njegovu ’božiju ruku’”,

    iskrena je. „Na Enfildu sam, recimo, prvi put bila za vreme srednje škole. On je za mene bio simbol navijanja. Kada sam ga posetila poslednji put, pre nekoliko godina, to je već bilo nešto sasvim drugo”, kritikuje savremeni fudbal, ističući da mu se polako ali sigurno otima duša.

    Naravno, modernizacija ima i afirmativne elemente. „Vembli me je oduševio. Ali to čak nije ni bio fudbalski meč, nego NFL. Iako je bilo potpuno suludih procedura u pogledu kontrole i obezbeđenja, događaj je bio obojen snažnom energijom Latinosa iz publike”, seća se. Kao nezaboravne ističe i stadion Lužnjiki, u Moskvi, kao i stadion u Dablinu. „Irci su mi fenomenalni u pogledu dizajna i komunikacije. Britanci su doktori tog posla”, podvlači.

    Na kraju, poštovani prijatelji fudbala, pozabavićemo se sadašnjošću. U široj slici, strategija Fudbalskog saveza Srbije odnosi se na povećanje masovnosti fudbala i participaciju. „Iz toga dolazi i kvalitet”, sigurna je Kostićeva. Dalje, tu je infrastruktura: „Imaćemo veliku pomoć od države.” U planu je realizacija velikog projekta „Uticaj fudbala na društvo”, koji će FSS sprovesti u delo u saradnji sa Ministarstvom za sport i omladinu i UEFA.

    U užoj slici, ništa manje konkretnoj i manje važnijoj, Vanja i njen tim biće fokusirani na aktivnosti koje se odnose na Svetsko prvenstvo u Kataru. „Trenutno smo u fazi pokretanja veb-šopa, kao i realizacije NFT tokena. Očekuje nas i promocija novog grba i dresa reprezentacije”, komentariše. Gust raspored, ali plodonosan i motivišući.

    Kakva bi ovo fudbalska igra bila da nema prognoze! Na pitanje šta očekivati od Orlova na Svetskom prvenstvu, odgovara: „U fudbalu je važna sreća. Ona se zaslužuje. Mislim da smo je sada zaslužili.”

    Sudija svira kraj ovog revijalnog meča, u kom su svi učesnici pobednici

    Izvor: BIZLife Magazin/Stefan Tošović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE