Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    ,,Od nas se s pravom očekuje da biznis ne radi samo u korist profita, već u korist cele zajednice“

    Vadim Smirnov, zamenik generalnog direktora NIS-a, ekskluzivno za BIZLife govori o ispunjavanju ESG kriterijuma, očuvanju stabilnog poslovanja i daljem razvoju kompanije u skladu sa boljitkom našeg okruženja.

    Kada govorimo o aktivnostima iz ESG oblasti (Environmental, Social and Governance), na koji način ih vaša kompanija planira i usklađuje sa svojim opštim ciljevima?

    ‒ Društveno odgovorne kompanije, kao što je NIS, svoje korporativne strategije i politike oblikuju u skladu sa principima održivog razvoja. To podrazumeva našu posvećenost da svoje poslovne ciljeve usklađujemo i sa ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih nacija, koji su utkani u sve poslovne procese kompanije. Takođe, smatramo izuzetno važnim da o rezultatima naših aktivnosti u oblasti održivog razvoja obavestimo javnost, na transparentan i sveobuhvatan način. Podsetiću da je NIS pionir u Srbiji u izveštavanju o održivom razvoju, a prvi takav izveštaj objavili smo 2011. godine. Priprema našeg izveštaja u skladu je sa standardima vodeće organizacije u svetu u oblasti održivog poslovanja Global Reporting Initiative (GRI), što nam, pored ostalog, omogućava i poređenje sa postignutim rezultatima tokom prethodnih godina, a time i praćenje napretka u svim segmentima održivosti. Ovo je za nas, svakako, značajna informacija u procesu daljeg planiranja ESG aktivnosti, čemu pristupamo krajnje odgovorno kako bi njihova implementacija dala najveći doprinos široj društvenoj zajednici u budućnosti.

    Na koji način sarađujete sa drugim odeljenjima u kompaniji da biste postigli ESG ciljeve?

    ‒ Svaki poslovni segment kompanije na svoj način doprinosi ostvarenju ESG ciljeva, kako kroz aktivnosti koje su usmerene na modernizaciju i razvoj kompanije tako i na sveukupnu održivost njenog poslovanja. Treba istaći da je u razvoj NIS-a od 2009. godine uloženo skoro četiri milijarde evra.

    Danas imamo jednu od najmodernijih rafinerija, kao i jednu od najvećih maloprodajnih mreža na Balkanu. Samo u modernizaciju Rafinerije je od 2009. godine uloženo više od 800 miliona evra, od čega konkretno u ekološke projekte više od 95 miliona evra.

    Svesni značaja kompanije za privredu Srbije, u svim poslovnim aktivnostima usmereni smo na očuvanje finansijske stabilnosti, što je i ključni preduslov za realizaciju naših ESG ciljeva. Istakao bih da je u procesu planiranja i implementacije projekata koji doprinose ostvarenju ESG ciljeva međusektorska saradnja od izuzetnog značaja. Dakle, sinergijom doprinosimo ispunjavanju ESG kriterijuma, očuvanju stabilnog poslovanja i daljem razvoju NIS-a, kao i cele zajednice.

    Prema vašem mišljenju, na koji način treba da se postave mediji prema ESG projektima?

    ‒ Kao društvo, ali i kao pojedinci, svojim delovanjem utičemo na formiranje i oblikovanje pravih društvenih vrednosti. Smatram da svi zajedno imamo obavezu da radimo na jačanju svesti o značaju ESG ciljeva kako bi se doprinelo poboljšanju kvaliteta života zajednice u kojoj živimo i radimo. Edukacija, naročito u mlađim uzrastima, svakako ima veliki značaj u izgradnji svesti, što je nama u NIS-u i bila motivacija da za decu različitog uzrasta realizujemo edukativne radionice na temu značaja očuvanja životne sredine. U skladu s tim, mislim da je i na medijima velika odgovornost, a to je da kroz promociju ESG ciljeva doprinesu širenju svesti o značaju ove teme.

    Kako kompanija meri održivi razvoj, koje metrike koristite za procenu napretka i kako izveštavate o tome?

    ‒ Kako bi izveštaji o održivom razvoju ostvarili svoj pun efekat i svoju svrhu, oni moraju biti urađeni po određenim standardima. Međutim, izveštaji NIS-a obuhvataju i dodatne indikatore koji su bitni za poslovanje kompanije i pružaju odgovore na potencijalna pitanja svih zainteresovanih strana. Ti dodatni indikatori prevazilaze zahteve za osnovni nivo izveštavanja prema smernicama za GRI. Na kraju, procenu usaglašenosti Izveštaja NIS-a u skladu sa GRI standardima, kao i tačnost navedenih informacija, svake godine verifikuje nezavisna revizorska kuća.

    Važno je uvek imati na umu da mi nismo samo zaposleni NIS-a, već i građani koji žele da unaprede kvalitet života zajednice u kojoj žive i rade. U prilog tome govori i slogan Izveštaja o održivom razvoju kompanije NIS za 2022. godinu, čiju objavu uskoro očekujemo, a koji glasi „Naša održiva zajednica” i kojim želimo da poručimo da za pun doprinos ostvarenju ciljeva treba da se potrude kako kompanije tako i pojedinci.

    Kako vidite da će se uloga ESG-a razvijati u vašoj kompaniji i širem poslovnom okruženju u godinama koje dolaze?

    ‒ NIS u svojim izveštajima prepoznaje 12 od 17 ciljeva Održivog razvoja UN, čijem ostvarenju doprinosi, po čemu prednjači čak i u odnosu na neke globalne naftne kompanije. Sama činjenica da smo u prilici da doprinosimo opštem napretku i da to unapređujemo iz godine u godinu jasno govori o značaju ESG-a. Te oblasti postaju imperativ u savremenom poslovnom okruženju. Od nas se s pravom očekuje da biznis ne radi samo u korist profita, već u korist cele zajednice, jer potrebe zajednice nikada nisu bile veće i kompleksnije. Da bismo im izašli u susret, najpre moramo obezbediti dobre poslovne rezultate i dugoročnu održivost našeg poslovanja, dok istovremeno želimo da budemo primer drugima kako svoj uspeh mogu da podele sa zajednicom. Od 2009. smo, kroz različite društveno odgovorne programe, u zajednicu uložili više od 4,9 milijardi dinara. Dalje investicije u ovoj oblasti biće jedan od prioriteta i u budućnosti.

     

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE