Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    OTP Generator Zero

    „Generator ZERO” kao aktivizam zajednice i privatnog sektora

    Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora OTP banke za poslove sa stanovništvom i razvoj digitala i Milena Mićanović, direktorka za komunikacije i odnose s javnošću OTP banke, u unakrsnom intervjuu za novo izdanje magazina BIZLife objašnjavaju činioce „zelene strategije” poslovanja.

    „Generator” je višegodišnji projekat OTP banke posvećen preduzetnicima i inovatorima koji žele da svojim idejama i projektima doprinesu aktuelnim temama u vremenima koja su obeležena digitalizacijom. Za početak, kakvi su vaši utisci generalno i na koji način je doneta odluka o pobedniku?

    Vuk Kosovac: Kada smo osmišljavali „Generator”, još 2016. godine, a pokrenuli 2017, nismo očekivali da će ovoliko dugo trajati i da ćemo napraviti jednu platformu koja će ostvariti neverovatan uspeh. Iako mislimo da, posle sedam godina, više ništa ne može da nas iznenadi, svaki novi „Generator” pomeri neku novu granicu. Ovogodišnji konkurs imao je istu temu kao i prošlogodišnji, jer smo već tada uvideli da nije došlo do zasićenja i da smo, zapravo, samo otvorili „apetit” inovatorima da nastave da istražuju i razrađuju ovu temu i na ovogodišnji konkurs dođu spremniji.

    Iz ugla predsednika žirija, mogu da vam kažem da nije bilo nimalo lako doneti odluku o pobedniku. Nije fraza, ali nijanse su presudile. Srećan sam što su u žiriju predstavnici partnera, ljudi koji sa nama dele istu viziju i isti pogled na ove važne teme koje smo pokrenuli, i što smo razgovorom zajednički doneli odluku. Podjednako su važne i pojedinačne nagrade partnera, jer je na taj način svih 10 finalista dobilo priznanje, koje svi oni, svakako, zaslužuju. Uveren sam u to da je pred njima svetla budućnost.

    Pobedničko rešenje predložio je startap Fragment Incorporated projektom Fragment ploče. Iz vašeg ugla, na koji konkretan način ovaj projekat utiče na očuvanje životne sredine i rast zelene ekonomije?

    Vuk Kosovac: Na brojne načine. Srećan sam što je pobednik upravo Fragment Incorporated sa svojim projektom Fragment ploče i što je njihova pobednička ideja tako lako primenjiva i svima bliska. Vi već sutra možete imati „zeleniji” dom i usvojiti održivi pristup stanovanju zahvaljujući pobedničkom rešenju. Pobednici su, zaista, zanimljiv duo koji spaja održivost i umetnost, a njih su povezale radoznalost i želja da menjaju svet i okruženje nabolje.

    Osnova ideje Marije i Pavla leži u otkriću da su staklo i cement po svojoj prirodi inkompatibilni materijali, gotovo nemogući za povezivanje. Ali gotovo nemoguće nije isto što i nemoguće. Ovi mladi inovatori osmislili su Fragment ploču – novi građevinski materijal, za novu generaciju potrošača i novi način stanovanja, karakterističnu po tome što se u njenoj izradi koristi postindustrijsko staklo. Ovim izumom ne samo što se uvodi jedan visokofunkcionalan materijal na tržište već se i direktno doprinosi očuvanju životne sredine. Korišćenje postindustrijskog stakla sprečava da ono završi na deponiji. Tim kompanije Fragment i mi sa njima izuzetno smo motivisani činjenicom što se za proizvodnju Fragment ploče koristi postindustrijsko staklo, koje bi završilo na deponiji, čime se usporava i smanjuje količina otpada. Svaka izgradnja nove deponije ima visok ugljenični otisak i dovodi do uništenja biodiverziteta i životne sredine, a Fragment ploče nude vrlo direktan i evidentan doprinos rešenju ovog problema.

    „Generator ZERO” je prethodne dve godine posvećen održivom poslovanju i rastu zelene ekonomije. Da li ste zadovoljni rezultatima?

    Milena Mićanović: Kao što je Vuk objasnio, kroz projekat „Generator” OTP banka već šest godina daje šansu preduzetnicima i startapovima iz raznih oblasti da predstave svoja kreativna i inovativna rešenja. Koncept konkursa menjao se u skladu sa potrebama tržišta, trenutnim okolnostima i društvenim izazovima. Iako je ove godine stiglo rekordnih 116 prijava, što je gotovo duplo u odnosu na prethodni poziv, za nas je ovakav odziv bio – očekivan.

    Prošle godine, kada smo organizovali šesti „Generator”, ali prvi na temu smanjenja karbonskog otiska i rasta zelene ekonomije, videli smo da ovo nije tema koja ostaje samo u našim, OTP okvirima, već da o tome promišljaju i mnogobrojni mali biznisi, a najviše startap zajednica. Upravo to je bio motiv da i ove godine naš „Generator” posvetimo zelenim rešenjima, a posebno smo ponosni na kvalitet i kreativnost prijava. Privukli smo veći broj partnera ove godine i na to sam posebno ponosna, jer to što imamo njih uz sebe velika je motivacija da radimo još više i kvalitetnije. Zato posebno ističem sjajne ljude koji su sa nama zajedno birali finaliste i, na kraju, pobednike: ICT HUBBlicMastercard, projekat „Srbija inovira”, podržan od strane USAID-a, inicijativa „Digitalna Srbija”, Beogradska otvorena škola (BOŠ), NetokracijaSchneider ElectricMPC i Supernatural – udruženje koje se bavi zaštitom životne sredine. Veliku zahvalnost dugujemo našim kolegama iz OTP banke, koji nas podržavaju, veruju u ovaj projekat i daju svoj doprinos kroz stručna mišljenja i evaluaciju pristiglih prijava.

    Koliko i na koji način vam inovativna rešenja koja ste dobili od učesnikâ „Generatora” mogu pomoći u određivanju daljih strategija u izgradnji održivijeg i odgovornijeg okruženja?

    Milena Mićanović: Smatram da činjenica da drugi konkurs „Generatora” posvećujemo istoj temi – smanjenju karbonskog otiska – dovoljno govori o tome koliko i nas interno u OTP-u ove teme inspirišu i oblikuju način na koji razmišljamo i donosimo odluke. Proaktivan pristup održivosti i zelenoj tranziciji naše je višegodišnje strateško opredeljenje, a podrška privredi, naročito maloj privredi, u postizanju cirkularne ekonomije naša je obaveza, ali i čast. Kao banka, pažljivo procenjujemo svoje direktne i indirektne uticaje na životnu sredinu i na taj način pokrećemo projekte, ali i podržavamo inicijative koje će imati pozitivan uticaj i doprinos sveukupnom stanju ekosistema.

    Milena Mićanović, OTP Generator Zero

    Milena Mićanović, OTP Generator Zero

    Iako je ovogodišnji ciklus završen, nastavljamo da blisko sarađujemo sa našim pobednicima, da zajedno promovišemo koncept održive budućnosti i da edukujemo društvo o značaju odgovornog poslovanja, jer od toga kako se ponašamo danas – zavisi budućnost i opstanak onih koji dolaze posle nas. Uverena sam u to da je naš zadatak da, osim kroz svoje strategije rasta i razvoja, stavljamo zelenu tranziciju u fokus celog društva tako što u svoje projekte uključujemo najširu zajednicu.

    I nakon završetka „Generatora” nastavljate blisku saradnju sa pobednicima konkursa. Kako će se odvijati vaša konekcija i kakva će biti njena refleksija?

    Milena Mićanović: Refleksiju najbolje vidite u našoj godinu dana dugoj podršci prošlogodišnjim pobednicima. Oni nisu samo korisnici našeg nagradnog fonda, već naši partneri i savetnici. A počeli smo u obrnutim ulogama. Nastojimo da, osim sa pobednikom, takav odnos izgradimo sa svim finalistima. Od samog ulaska u završnicu i odabira deset najboljih ideja počinje naša saradnja, prvenstveno kroz savetodavne i promotivne aktivnosti. Kod pobednika se to nastavlja i kroz nagradni fond, ali je od velikog značaja i to što svim kvalitetnim projektima, a ne samo pobedniku, naši brojni partneri kontinuirano pružaju podršku i nakon završetka konkursa. I to je nešto što želimo posebno da istaknemo i na šta smo veoma ponosni. Konkretna podrška pobedniku, osim u dva miliona dinara, ogleda se i u strateškoj pomoći u daljem razvoju i promociji projekta. Mi volimo da pratimo sve naše finaliste, jer verujemo u njihove ideje.

    Imate li u ovom trenutku viziju o tome na koji način bi projekat „Generator” mogao biti unapređen u narednim godinama? Koja je njegova naredna tačka razvoja?

    Vuk Kosovac: Lepota ovog projekta je upravo u njegovoj aktuelnosti i našoj želji da pokrećemo teme koje zaslužuju pažnju javnosti, aktivizam zajednice i privatnog sektora, i to baš u tom trenutku. Njegova ključna karakteristika je modularnost u skladu sa aktuelnim trendovima i potrebama. Upravo to je ono što će definisati narednu temu konkursa i pravce njegovog razvoja. Osluškujemo društvo, zajednicu, preduzetnike – impulse svih njih. Njihove potrebe, ali i ideje, utiču na svaki „Generator” i to je ono što će ga odlikovati, ali i oblikovati i u budućnosti. Veoma sam zadovoljan time šta smo postigli izdanjem „Generator ZERO” tokom dva konkursa i smatram da smo dali značajan doprinos temi održivosti i uopšte svojim primerom podstakli druge aktere i privrede i zajednice da budu aktivniji na ovom polju. Na nama je da procenimo da li u narednom periodu treba ostati na ovoj temi ili se, možda, treba usmeriti na nedovoljno priznata pitanja. Videćemo.

    Šta biste poručili ovogodišnjem pobedniku i svima onima koji razmišljaju o pokretanju inovativnog ekološki održivog biznisa?

    Vuk Kosovac: Najpre, najvažnija poruka je da smo veoma ponosni na njih i na sve ono što je projekat „Generator ZERO” dosad iznedrio. Zeleno preduzetništvo nije samo njihova lična budućnost i budućnost njihovog poslovanja, već budućnost svih nas i naše planete. Rešenja su prepoznata, a u OTP banci imaju oslonac i podršku za dalji razvoj. Velika je stvar što su imali priliku da ih čuju, upoznaju i, na kraju, nagrade i naši partneri na projektu, šampioni u svom poslu, i siguran sam da će se njihova saradnja još razvijati. Želim i ovom prilikom da im zahvalim: ICT HUBBlicMastercard, projekat „Srbija inovira”, podržan od strane USAID-a, inicijativa „Digitalna Srbija”, Beogradska otvorena škola (BOŠ), NetokracijaSchneider ElectricMPC i Supernatural – udruženje koje se bavi zaštitom životne sredine. Onima koji čekaju neki naredni ciklus „Generatora” želim da poručim da se ugledaju na naše ovogodišnje finaliste i da ih njihova kreativnost podstakne da od svojih vizija ne odustaju.

    Ovde možemo da govorimo i o nefinansijskoj podršci koju OTP banka pruža različitim pametnim inicijativama, rađajući ekosistem. Kako da edukacija društva u vezi sa temama održivog poslovanja bude što efikasnija?

    Milena Mićanović: Pre svega, verujemo da je jedini ispravan put ovaj zajednički – kada udružimo snage i delujemo za opšte dobro. A da bi se to postiglo i dostiglo, mora se razmišljati dugoročno. Zato je naš „Generator” upravo to što kažete – ekosistem; inovativni i digitalni ekosistem, dodala bih. Kroz svoju reputaciju, svoje krake, zajednicu koju je izgradio i koja dalje širi njegove vrednosti – „Generator” je odavno prevazišao okvire običnog godišnjeg konkursa. Konkretizacija se najbolje vidi u rastu prijava iz godine u godinu, što nije indikator samo razvoja inovativnosti našeg društva, već i činjenice da je upravo „Generator” jedan od faktora koji motivišu inovatore da rađaju ideje i stvaraju nova rešenja. Zato smo i razvili i svojevrsne ekstenzije ovog projekta kroz nove inicijative, te smo već četvrti put realizovali „Generator dobrih dela”, sajam socijalnog i održivog preduzetništva. Velika posećenost i interesovanje najbolja su konkretizacija naše misije – raširili smo projekat i učinili ga dostupnim svima, a to društvo prepoznaje. I tu se ne zaustavljamo.

    Upravo se pripremamo za novi projekat, koji narednih dana svečano pokrećemo, a nazvali smo ga „OTP Village”. Zajedno sa partnerom „Generatora ZERO” – ekološkim udruženjem „Supernatural” – osmislili smo pokretanje urbanog pčelinjaka i rasadnika sa 12 vrsta medonosnog bilja na lokaciji koja predstavlja stanište za više hiljada pčela. Vođeni opredeljenjem da ispunimo sopstvene ciljeve iz ESG strategije i pružimo podršku ekološkom aktivizmu, dajemo svoj doprinos uvećanju biodiverziteta sa željom da ukažemo na ključnu ulogu pčela za očuvanje našeg celokupnog ekosistema.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE