#UticajnOdgovorno: MK Group i zvanično najhumaniji

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    #UticajnOdgovorno: MK Group i zvanično najhumaniji

    Kompanija MK Group dobitnik je glavne VIRTUS nagrade za filantropiju za doprinos kompanije na nacionalnom nivou u 2020. godini. Ovo prestižno priznanje, koje ujedno predstavlja prvu i najznačajniju nagradu za dobročinstvo u Srbiji, kompanijama i pojedincima dodeljuje Trag fondacija, uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), Evropske unije, Balkanskog fonda za demokratiju, Balkanske mreže za razvoj civilnog društva i Švedske agencije za međunarodnu razvojnu saradnju.

    U prošloj godini kompanija MK Group se među prvim kompanijama uključila u borbu protiv koronavirusa i donirala je milion evra za nabavku medicinske opreme, humanitarnih paketa i podršku zdravstvenim ustanovama. Kontinuitet u podršci zajednici, kao i strategija poslovanja kompanije u ovoj oblasti, bili su povodi za razgovor sa Aleksandrom Stojanović, direktorkom korporativnih poslova kompanije MK Group.

    • Na koji način je kompanija MK Group pomogla zajednici tokom prethodne godine?

    Kompanija MK Group je za program korporativne filantropije samo u 2020. godini izdvojila milion evra, čime je direktno podržala više od 80 ustanova i organizacija. S obzirom na situaciju, donacije su u najvećoj meri bile namenjene za borbu protiv koronavirusa. Pravovremeno smo reagovali i među prvima smo izdvojili finansijska sredstva, kao i smeštajne kapacitete naših hotela, koje smo odmah stavili na raspolaganje Ministarstvu zdravlja i Vladi Republike Srbije. Izdvojili smo više od pola miliona evra za nabavku medicinske opreme, kao i za humanitarne pakete za najugroženije stanovnike Srbije. U znak zahvalnosti lekarima i medicinskom osoblju, obezbedili smo preko potreban odmor za više od 450 zdravstvenih radnika iz regiona u našim luksuznim hotelima u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj.

    • Društvena odgovornost je sastavni deo poslovanja kompanija. Kako određujete prioritete i ciljne grupe ka kojima su društveno odgovorne aktivnosti usmerene?

    Kompanija MK Group je u proteklih pet godina sprovela više od 500 društveno odgovornih akcija, vrednih preko pet miliona evra. Kompanija kontinuirano i sistemski izdvaja značajna sredstva – kako u novcu, tako i u robi – za filantropske aktivnosti, koje su prvenstveno usmerene na brigu o mladima. Od samih početaka poslovanja pružamo podršku društvu i njegovim najosetljivijim grupama, posebno smo posvećeni razvoju preko 120 lokalnih zajednica u kojima poslujemo.

    Društveno odgovorne aktivnosti su jedan od fundamentalnih postulata našeg poslovanja koji je utemeljio Miodrag Kostić, predsednik i osnivač kompanije MK Group, dok sada tu praksu nastavlja zajedno sa svojim naslednikom i potpredsednikom sistema – Aleksandrom Kostićem.

    Dodatno bih apostrofirala da cilj društveno odgovornih aktivnosti kompanije MK Group nije jednokratno pružanje pomoći, već održiv i dugoročan razvoj svih tržišta na kojima smo prisutni. Upravo zato vizija naše kompanije jeste da kroz razvoj sopstvenog poslovanja ujedno stvaramo vrednost za ljude i društvo u celini.

    • Unapređenje zajednice u kojoj posluje predstavlja jedan od glavnih prioriteta u radu kompanije MK Group. Na čemu će biti fokus u narednom periodu?

    Ulaganja u mlade će i ubuduće biti naša strateška opredeljenost. Nastavljamo naše višegodišnje projekte fokusirane na brigu o deci, među kojima su Zadužbina porodice Kostić u Novom Sadu i saradnja sa Institutom za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Vojvodine i Nacionalnim udruženjem roditelja dece obolele od raka – NURDOR. Kontinuirano brinemo o razvoju i obrazovanju mladih iz SOS Dečijeg sela u Kraljevu, a prošle godine smo donacijom podržali njihov centar „Putokaz” u Nišu, koji se bavi porodicama sa rizikom od odvajanja dece. Centar „Putokaz” je mesto gde se deci, mladima i porodicama pruža psihosocijalna i edukativna podrška radi povećanja kvaliteta njihovog života. Na ovaj način direktno smo pomogli da sto šezdeset devetoro dece ostane u krugu svojih porodica kroz njihovo osnaživanje.

    Takođe, jedan od važnih segmenata podrške odnosi se i na same zaposlene u kompaniji MK Group, pa tako tradicionalno sprovodimo projekat „Podrška porodici”, u okviru koga svake godine finansijski nagrađujemo zaposlene koji se ostvare u ulozi roditelja. U protekle četiri godine nagradili smo 620 porodica i više od 1000 mališana ukupnom sumom preko 31 milion dinara.

    • Koliko je u Srbiji moguća iskrena filantropija? Da li postoji i gde je granica između promocije i filantropije?

    Iskrena filantropija se prepoznaje po tome što zaista pravi razliku u životu zajednice, ali i pojedinaca.

    S tim u vezi, smatram da je jako važno da i u javnom diskursu govorimo o humanitarnom radu i društveno odgovornim aktivnostima. Na taj način svi zajedno radimo na stvaranju ambijenta u kojem se društveno odgovorni angažman svake kompanije, bez obzira na njenu veličinu, smatra prirodnim. Ujedno, to i jeste krajnji cilj.

    Upravo to je bio jedan od kriterijuma za dobijanje nagrade VIRTUS za doprinos filantropiji na nacionalnom nivou, kao i nagrade Srpske asocijacije menadžera za društveno odgovornu kompaniju 2020. godine. Ponosna sam što MK Group može da ponese epitet ne samo lidera u privredi već i lidera u humanosti. Konačno, ovim istaknutim priznanjima MK Group, njeni čelni ljudi – Miodrag i Aleksandar Kostić, kao i svih 7000 zaposlenih, dobili su potvrdu da je naša humanost prepoznata i visoko valorizovana u čitavom društvu.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: MK Grupa

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE