Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    #UticajnOdgovorno – Lidl: „Borba za očuvanje životne sredine ključno pitanje današnjice“

    Kompanija Lidl Srbija je, zahvaljujući zelenoj gradnji, za više od 40 prodavnica širom Srbije dobila prestižni EDGE sertifikat (Exellence in Design for Greater Efficiencies), koji predstavlja potvrdu za rešenja u gradnji koja dovode do uštede energije i vode, kao i smanjene emisije štetnih gasova. EDGE je osnovan od strane IFC, ogranka Svetske banke, što daje dodatni kredibilitet ulaganjima u održivost. Standard koji ova sertifikacija podrazumeva jeste ušteda energije i vode, kao i smanjenje emisije štetnih gasova, za najmanje 20 odsto u odnosu na prosek u istoj industriji.

    Tako Lidl prodavnice koriste najmanje za četvrtinu manje energije i vode u odnosu na objekte slične veličine i namene, dok neke od Lidl prodavnica ostvaruju impresivne uštede energije i do 65 odsto, čime direktno doprinose očuvanju životne sredine. Operativne uštede štetnih emisija, u proseku, iznose impresivne 82,92 tone po prodavnici.

    Kako bi se obezbedio ovako značajan i pozitivan efekat na naše okruženje, zelena gradnja podrazumeva upotrebu ekološki prihvatljivijih materijala, postavku štednih sijalica, kao i senzora koji upravljaju osvetljenjem prostora, izgradnju sistema za efikasnu upotrebu vode i slične mere.

    „Kao odgovorna kompanija, svesni smo uticaja koji imamo na zajednicu, pa kroz brojne inicijative menjamo odnos prema resursima tako da ne ugrožavamo prirodu, a ni društvo. Borba za očuvanje životne sredine za našu kompaniju nije samo problem budućnosti, već predstavlja i ključno pitanje današnjice. Potvrdu naše posvećenosti društveno odgovornom poslovanju čine mnogobrojne aktivnosti usmerene na promenu energetskih navika u svim poslovnim procesima, već od same gradnje objekata u Srbiji”, istakla je Aleksandra Mirić, iz Odeljenja za društveno odgovorno poslovanje u kompaniji Lidl Srbija.

    A i kada je reč o svakodnevnoj upotrebi energije, odgovornost Lidla je oslikana kroz uspostavljen sistem za upravljanje energijom sa nizom mera za smanjenje njene potrošnje. Potvrdu za uspeh Lidla u ovoj oblasti čini sertifikat ISO 50001, dodeljen od strane DEKRA organizacije, koji podrazumeva uspostavljanje i upravljanje sistemom potrošnje energije, energenata i dalje jačanje poslovanja kroz unapređenje energetske efikasnosti u svim domenima delovanja.

    Još jedna novost jeste da je upravo Lidl sa javnim preduzećem Elektroprivrede Srbije „ZelEPS” nedavno potpisao ugovor prema kome se od 1. maja sve prodavnice ovog lanca, kao i upravna zgrada i logistički centar, u potpunosti snabdevaju „zelenom” energijom, odnosno energijom dobijenom isključivo iz obnovljivih izvora. Ulazak u društvo kompanija koje su odabrale ovaj vid snabdevanja samo je jedan od koraka u okviru nastojanja Lidla da odgovornim poslovnim praksama doprinese izgradnji čistije životne sredine i održivom razvoju.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE