Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vesna Bajić

    „Uspeh brenda usko je vezan za iskustvo koje pruža“: Vanesa Bajić o važnosti zadovoljstva kijenata

    Potreba za održavanjem ili rastom profita u kompanijama s jedne strane, i potreba za optimizacijom troškova sa druge, naterala je domaće kompanije da se sve više bave zadovoljstvom klijenata i iskustvom koje oni imaju sa njihovom kompanijom, proizvodom ili brendom.

    Tema korisničkog iskustva je već duže vreme u prvom planu u svim industrijama, jer podrazumeva pokušaj da se zadovolje potrebe korisnika na takav način da obezbedi lojalnost proizvodu ili brendu i tako doprinese poslovnom uspehu.

    Upravo o važnosti korisničkog iskustva, kao i “dizajnu korisničkog iskustva”, razgovaramo sa Vanesom Bajić, stručnjakom za digitalni marketing koja je svoje iskustvo gradila u agencijskom svetu i medijima. Od početka karijere radila je na više od 200 projekata digitalne strategije, kreiranja sadržaja i web produkcije.

    Kako ulaganje u dizajn korisničkog iskustva (UX) može obezbediti konkurentske prednosti i doprineti uspehu poslovanja?

    U današnjem digitalnom dobu, kompanije se suočavaju sa sve većom konkurencijom na online tržištu. Ova konkurencija raste i evoluira na dnevnom nivou. Da bi se istakle i postigle uspeh, kompanije moraju da se fokusiraju na pružanje izuzetnih korisničkih iskustava. Ovde na scenu stupa dizajn korisničkog iskustva (UX).

    Korisničko iskustvo nije samo jedna od stvari u nizu, ono je sve – zbir svih interakcija koje korisnik ima sa kompanijom, proizvodom ili uslugom. Svaki brend je iskustvo, a iskustvo možemo dizajnirati.

    Šta treba uzeti u obzir kada govorimo o dizajnu korisničkog iskustva?

    Dizajn korisničkog iskustva je proces dizajniranja proizvoda i usluga ali i digitalnih iskustava sa korisnikom koji je prva i poslednja misao. Ovo podrazumeva spoznavanje i razumevanje potreba, želja, vrednosti, izazova, ciljeva kroz ponašanje korisnika kako bi se stvorili interfejsi i interakcije koje su intuitivne, efikasne i zadovoljavaju očekivanja. Ovaj holistički pristup dizajnu ne razmatra samo vizuelne i estetske aspekte proizvoda ili usluge, već i funkcionalne i emocionalne aspekte.

    Jedna od glavnih prednosti ulaganja u dizajn korisničkog iskustva je da ono može obezbediti konkurentsku prednost. Uspeh nekog brenda ili proizvoda usko je vezan za iskustvo koje pruži korisniku. Raznovrsnost ponude koju kupac može pronaći na digitalnom tržištu u današnje vreme omogućava mu da odabere za sebe najbolji proizvod, ali iskustva su važnija od proizvoda i usluga. Kompanije treba da budu fokusirane na kreiranje jedinstvenog iskustva za kupca.

    Stavljanjem korisnika u centar procesa dizajna, kompanije mogu stvoriti jedinstvena i privlačna iskustva koja ih izdvajaju od konkurencije. Ovo može dovesti do povećanja zadovoljstva i lojalnosti kupaca, što dalje može doprineti povećanju prodaje i prihoda za kompaniju.

    Kako ulaganje u dizajn korisničkog iskustva može doneti uštede kompanijama i povećati uspeh poslovanja?

    Ulaganje u dizajn korisničkog iskustva može dovesti i do uštede za kompanije. Dizajniranje interfejsa i interakcija koji su intuitivni i efikasni može smanjiti potrebu za korisničkom podrškom i obukom. Ovo može dovesti do značajnih ušteda tokom vremena, kao i poboljšanje zadržavanja i lojalnost korisnika.

    Osim toga, ulaganje u dizajn korisničkog iskustva može poboljšati ukupne performanse i uspeh poslovanja. Razumevanjem i zadovoljavanjem potreba i želja korisnika, kompanije mogu kreirati proizvode i usluge koje imaju veće šanse da budu prihvaćene, rasprostranjene i efikasno korišćene. Ovo može dovesti do povećane produktivnosti i prihoda, kao i bolje reputacije brenda i lojalnosti korisnika.

    Da li se dizajn korisničkog iskustva visoko pozicionira kao faktor uspeha?

    U današnjem digitalnom dobu, dizajn korisničkog iskustva postaje sve važniji za kompanije svih veličina i svih grana industrija. Ulaganjem u UX dizajn, kompanije se mogu izdvojiti od konkurencije, povećati zadovoljstvo i lojalnost kupaca, smanjiti troškove i poboljšati ukupan učinak i uspeh. Važno je napomenuti da ovo nije jednokratni proces, već kontinuirani napor koji zahteva stalna istraživanja, testiranja i iteracije. Da bi ostale konkurentne, kompanije moraju kontinuirano prikupljati povratne informacije i podatke o korisnicima kako bi unapređivale svoje proizvode i usluge. Na taj način mogu osigurati da njihova ponuda ostane relevantna i ispuni potrebe i očekivanja korisnika koji se menjaju iz dana u dan.

    Zaključak: Dizajn korisničkog iskustva je ključni aspekt uspeha u poslovanju u današnjem konkurentnom digitalnom okruženju. Ulaganjem u dizajn korisničkog iskustva, kompanije se mogu izdvojiti od konkurencije, povećati zadovoljstvo i lojalnost kupaca, smanjiti troškove i poboljšati ukupan uspeh. To je kontinuirani proces, ali koristi koje sa sobom donosi su neprocenjive.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Luka Šarac

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE