Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „U Srbiji posluje oko 500 holandskih kompanija“: U šta žele da ulažu ovde?

    U ulozi jednog od ključnih partnera Srbije u razvoju poslovnog sektora i jačanju bilateralnih veza, Kraljevina Holandija je uspostavila snažno prisustvo u Srbiji.

    Holandske kompanije su dugogodišnji investitori u različite sektore srpske ekonomije, pružajući ne samo kapital, već i stručnost i tehnološka rešenja. Kako se srpsko tržište razvija i otvara za međunarodne investitore, sve veći broj holandskih preduzeća prepoznaje potencijal i mogućnosti koje Srbija pruža.

    U ekskluzivnom intervjuu, razgovaramo s Joostom Reintjesom, ambasadorom Kraljevine Holandije u Srbiji, o ulozi holandskih kompanija u Srbiji, njihovom dugoročnom angažmanu i perspektivama za budućnost. Ambasador Reintjes nam pruža uvid u njihove strategije, izazove s kojima se suočavaju i ključne oblasti u kojima vide mogućnosti za dalje investicije.

    • Koji su glavni faktori koji dovode do povećanja broja holandskih preduzeća u Srbiji i koji su benefiti koje oni donose, kako Srbiji, tako i Holandiji?

    Holandija je uvek bila pionir kad je reč o međunarodnom poslovanju. Naša zemlja je treća u svetu u oblasti direktnih stranih investicija, a tokom protekle decenije etablirala se kao značajan investitor za srpsku ekonomiju. Bilateralna trgovina između Holandije i Srbije premašila je milijardu evra, a naša zemlja nastavlja da bude jedan od najznačajnijih izvora stranih direktnih investicija.

    Srbija, sa svojim povoljnim geografskim položajem, kvalifikovanom radnom snagom i dobrim ekonomskim izgledima, iz evropske perspektive predstavlja tržište pogodno za investicije. To dokazuje i uspešno prisustvo značajnog broja holandskih kompanija, različitih veličina i u različitim industrijama. Smatram da je investicija kompanije Heineken Srbija dobra vest za Holandiju, holandske kompanije i Srbiju.

    Pozitivna iskustva holandskih kompanija koje ovde posluju mogu biti poziv za druge biznise da se oprobaju na ovom tržištu. Prilika da se nedavno obiđe savremena pivara kompanije Heineken i sazna o njenim investicijama predstavlja samo jedan od primera posvećenosti holandskih kompanija dugoročnom uspehu u Srbiji.

    Rekao bih da se pragmatičan, direktan pristup, holandskih preduzetnika, usredsređen na rešavanje problema, dobro uklapa u srpski mentalitet i da se zato dobro razumemo. Pored toga, holandske kompanije, po pravilu, donose inovativna rešenja, bilo da je reč o tehnologiji ili poslovnim procesima, odgovorno se odnose prema društvenim praksama i neguju kulturu otvorenog dijaloga sa javnom upravom o tome kako dodatno unaprediti poslovanje. Zapravo, takvu saradnju vidimo kao veoma korisnu u ključnim sektorima kojima se bavimo, a to su poljoprivreda, ozelenjavanje urbanih sredina i obnovljiva energija.

    • Koja znanja holandske kompanije mogu da ponude tržištu u Srbiji?

    Holandske kompanije imaju važnu ulogu u predstavljanju svoje zemlje u svetu. U Srbiji posluje njih oko 500 , a u njima je zaposleno gotovo 20.000 ljudi, u različitim sektorima.

    Među tim kompanijama su Heineken, Ahold-Delhaize (Maxi/Tempo), KLM, Phillips, KupujemProdajem, ali i drugi manji uspešni biznisi koji pružaju konsultantske usluge, proizvode nameštaj, bave se ozelenjavanjem urbanih sredina i održivom poljoprivredom.

    “Team Oranje” koji čine holandske kompanije, investitori i preduzeća, sa sobom donosi našu tradiciju, inovativne tehnologije, kao i različite pristupe radu. Dodatno, njihov veliki doprinos leži i u postavljanju društvenih i ekoloških standarda, praksi bezbednosti na radu, unapređenju zapošljavanja, i mnogim drugim stvarima.

    Na primer, Heineken je poznat kao odgovoran i moderan holandski poslodavac. Ulaže u svoje ljude, kulturu i razvoj lokalnih zajednica u kojima posluje i na koje se oslanja. Njihov program, “Brew a Better World”, novi set obaveza usmerenih ka ostvarivanju pozitivnog uticaja na životnu sredinu, održivost i odgovornu konzumaciju alkohola, takođe se primenjuje u Srbiji.

    • Šta Srbija može da uradi kako bi podstakla, ne samo holandske, već i druge inostrane investicije?

    Jedna od mojih uloga, kao ambasadora u Srbiji, jeste jačanje bilateralnih odnosa između naše dve zemlje. Moj tim i ja radimo na tome kroz kulturnu razmenu, pružanje podrške za sprovođenje ključnih reformi, podsticanje Srbije na putu za ulazak u Evropsku uniju, i naravno, podsticanje veće trgovine i više investicija.

    Ponosan sam što se poslovna holandska zajednica u Srbiji razvija i raste – u to sam se lično uverio. Verujem da postoji potencijal za dodatno osnaživanje naših ekonomskih veza.

    Potencijal za povećanje naše saradnje je ogroman. Evropska unija je veliki pokretač ekonomskih prilika putem predpristupnih fondova i programa poput Zelene agende. Podsticaj ka zelenom rastu, infrastrukturi i diversifikaciji energetike jeste ključna kompetencija Holandije. Ambasada promoviše prilike u oblasti obnovljive energije, otpada, tretmana otpadnih voda, infrastrukture luka i poljoprivrede.

    Ipak, postoje oblasti u kojima bismo voleli da vidimo da Srbija nastavlja svoj rad, a koje bi joj pomogle da iskoristi svoj potencijal. To uključuje ubrzanje reformi, posebno u oblasti vladavine prava, javne uprave i državnih preduzeća.

    Naš kontinuirani ciljevi kao ambasade jesu pružanje podrške Srbiji na putu reformi, ali i njeno promovisanje kao zemlje sa potencijalom za investicije holandskih biznisa. Nadamo se da ćemo u budućnosti dočekati još mnogo kompanija iz Holandije.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE