Tužba protiv Diznilenda: Posetioci besni i obmanjeni
Dve osobe su podnele grupnu tužbu krajem oktobra optužujući kompaniju Walt Disney Parks and Resorts za obmanjujuće poslovne prakse zbog promena pravila u vezi sa ulaskom onih koji imaju godišnje propusnica nakon pandemije.
Dizni možda i nije najlepše i najbakovitije mesto na svetu, ukoliko vam se dogodi situacija da vam godišnja propusnica ne dozvoljava da ga slobodno posećujete.
Ovo se može zaključiti prema grupnoj tužbi koja optužuje Walt Disney Parks and Resorts za kršenje implicitnog ugovora, između ostalog, za promenu pravila o vlasnicima godišnjih propusnica nakon pandemije. Tužba je podneta 18. oktobra, kako navodi Insajder.
„Dizni je zloupotrebio globalnu pandemiju da bi iskoristio svoje pretplatnike Platinum Pass i Platinum Plus propusnice čak i nakon što je pretnja pandemije nestala“, navodi se u tužbi.
Diznijevi potrošači u poslednje vreme takođe su izrazili bes zbog povećanja cena u restoranu Victoria & Albert’s, ali i u parku u celini.
Pandemijska ograničenja i nakon pandemije
Suština problema je oko Diznijevog starog sistema godišnjih propusnica, koji je ljudima omogućavao ulazak u park tokom cele godine. Dve od tih vrsta propusnica, Platinum i Platinum Plus Pass, nisu imale „datume blokade“.
Ovi datumi, koji su uticali na jeftinije zlatne i srebrne godišnje propusnice, uglavnom su odgovarali velikoj posećenosti parka, dodaje se.
Dva klijenta su kupila Platinum Plus propusnice. Jedna od tužiteljki je rekla da je kupila po jednu za sebe i svakog člana njene porodice, po 633 dolara. Druga, čija propusnica ističe 2030. godine, plaćala je 67,75 dolara mesečno.
„Pre 15. marta 2020., vlasnicima Platinum Pass i Platinum Plus Pass propusnica bilo je dozvoljeno da idu u sva četiri Dizni parka na Floridi 365 dana u godini bez ikakvih datuma blokade ili ograničenja“, piše u tužbi.
Zatim, nakon što je korona virus udario, Dizni je „efikasno“ uveo datume blokade, kao i druga ograničenja, verovatno zbog kontrole mase. U tužbi se tvrdi da je kompanija postupila nepravedno što nije ukinula takva pandemijska ograničenja jer je pandemija postala manje problem, po njihovoj proceni.
Ulazak, ali uz rezervacije
Sada Dizni ima sistem rezervacija za sve posetioce, uključujući godišnje propusnice. U tužbi se tvrdi da je samo određenom broju vlasnika platinastih propusnica dozvoljen ulazak samo jedan dan, isključujući ostale dane.
Vlasnici kartica su takođe nekada mogli da posete više od jednog parka na Floridi u jednom danu, što kompanija sada dozvoljava tek posle 14 časova. Ovoj grupi korisnika nije bilo dozvoljeno da rezerviše više od pet dana istovremeno za posetu, kao ni da rezervišu nove termine dok ne prođe rok za posetu prethodno rezervisanom.
„To znači da, kako bi korisnici napravili rezervaciju za mesec novembar u maju, ne bi mogli da koriste svoju platinum propusnicu skoro šest meseci“, navodi se u tužbi.
Tvrdi se da nijedno od ovih ograničenja nije bilo u prvobitnim ugovorima o kupljenim propusnicama i da se na taj način kompanija bavi stvarima poput neopravdanog bogaćenja i kršenja Zakona o obmanjujućim i nepoštenim trgovinskim praksama Floride.
Dizni sada nudi drugačiji set propusnica. Tužioci su rekli da su njihove propusnice „jednostrano“ prebačene na novu, Incredi-Pass, koja ima više ograničenja i manje pogodnosti od platinaste koju su prvobitno kupili.
Dizni nije odmah odgovorio na zahtev za komentar. Ali kompanija je odbila tužbu.
„Godišnji vlasnici pass-ova i dalje su jedni od naših najvećih obožavalaca i najvernijih gostiju. Bili smo otvoreni sa vlasnicima propusnica u vezi sa ažuriranjima koja smo napravili i ponudili smo im fleksibilnost da se uključe ili odustanu od programa na početku pandemije, uključujući povraćaj novca ako žele. Ova tužba pogrešno opisuje program i njegovu istoriju, a mi ćemo dalje odgovoriti na sudu“, napisala je kompanija .
Izvor: BIZLife
Foto: Usplash/Pixabay