Interni dokumenti pokazali: Tviter GUBI najaktivnije korisnike
„Da li Tviter umire?“ pitao se milijarder Ilon Mask u aprilu, pet dana pre nego što se ponudio da kupi društvenu mrežu. Prema internom istraživanju Tvitera, koje je video Rojters, mreža se bori da zadrži svoje najaktivnije korisnike, koji su od vitalnog značaja za poslovanje.
Kompanija je naglasila da se izvršni direktor Tesle Ilon Mask suočava sa izazovom jer se približava krajnjem roku za zatvaranje posla od 44 milijarde dolara za kupovinu.
„Heavy tviteraši“ čine manje od 10 odsto ukupnih mesečnih korisnika, ali generišu 90 odsto svih tvitova i polovinu globalnog prihoda. Oni su u „apsolutnom padu“ od početka pandemije, napisao je Tviter u internom dokumentu pod naslovom „Gde su nestali tviteraši?“
„Heavy tviteraš“ se definiše kao neko ko se prijavljuje na Tviter šest ili sedam dana u nedelji i tvituje tri do četiri puta nedeljno, navodi se u dokumentu.
Most of these “top” accounts tweet rarely and post very little content.
Is Twitter dying? https://t.co/lj9rRXfDHE
— Elon Musk (@elonmusk) April 9, 2022
Istraživanje je takođe otkrilo promenu interesovanja u poslednje dve godine među najaktivnijim korisnicima Tvitera koji govore engleski jezik, što bi platformu moglo da učini manje privlačnom za oglašivače.
Kriptovalute i sadržaj koji „nije bezbedan za rad“ (NSFW) poput golotinje i pornografije najviše interesuje heavy korisnike koji govore engleski, navodi se u izveštaju.
Istovremeno, interesovanje za vesti, sport i zabavu među tim korisnicima jenjava. Tvitovi o tim temama, koji su pomogli Tviteru da izgradi imidž svetskog „digitalnog gradskog trga“, kako ga je Mask jednom nazvao, najpoželjniji su za oglašivače.
Šta je pokazala Tviterova studija?
Tviter je odbio da precizira koliko je njegovih tvitova na engleskom ili koliko novca zarađuje od govornika jezika. Demografija je važna za poslovanje Tvitera, kažu neki analitičari.
Platforma je samo u Sjedinjenim Američkim Državama zaradila više prihoda od reklama nego sva druga tržišta zajedno u četvrtom kvartalu, prema pismu investitora. Većina oglasa je verovatno ciljana na korisnike koji govore engleski, rekla je Jasmin Enberg, analitičarka „Insider Intelligence-a“.
Tviterova studija je ispitala broj „heavy tviteraša“ na engleskom koji su pokazali interesovanje za neku temu, na osnovu naloga koje su pratili, i kako se taj broj korisnika promenio u poslednje dve godine.
Tviter je bio motivisan da istraži „uznemirujuće“ trendove među korisnicima koji su možda bili maskirani ukupnim porastom dnevno aktivnih korisnika i bolje razume pad najaktivnijih korisnika, navodi se u dokumentima.
Studija nije donela konkretne zaključke o tome zašto se broj heavy korisnika platforme smanjuje.
„Mi redovno sprovodimo istraživanja o širokom spektru trendova, koji se razvijaju na osnovu onoga što se dešava u svetu. Naša ukupna publika je nastavila da raste, dostigavši 238 miliona mDAU u drugom kvartalu 2022.“, rekao je portparol Tvitera, koristeći akronim za dnevne aktivne korisnike koji se mogu unovčiti.
Šta korisnike Tvitera najviše interesuje?
Broj heavy korisnika zainteresovanih za NSFW i sadržaj kriptovaluta je porastao, pokazalo je istraživanje.
Tviter je jedna od retkih velikih platformi koja dozvoljava golotinju, a kompanija je procenila da sadržaj za odrasle čini 13 odsto Tvitera, prema zasebnoj internoj prezentaciji slajdova koju je video Rojters. U prezentaciji nije objašnjeno kako je cifra izračunata.
Oglašivači uglavnom izbegavaju kontroverze ili golotinju zbog straha da će da oštete svoje brendove. Glavni oglašivači, uključujući Dajson, PBS Kids i Forbs, suspendovali su oglašavanje zbog naloga koji su tražili dečju pornografiju na Tviteru, izvestio je Rojters u septembru.
Tviter je rekao da „ima nultu toleranciju na seksualnu eksploataciju dece“ i da ulaže više sredstava u svoj rad protiv takvog materijala.
Najaktivniji korisnici Tvitera, koji govore engleski, takođe su bili sve više zainteresovani za kriptovalute, dostigavši rekord u istoriji krajem 2021. godine, pokazuju interni dokumenti. Ali interesovanje za ovu temu je opalo od pada cena kriptovaluta u junu, a studija je istakla da kriptovalute možda neće biti oblast rasta u budućnosti.
Sadašnji i bivši zaposleni na Tviteru koji su razgovarali sa Rojtersom rekli su da se plaše Maskovih poziva na manje moderiranje sadržaja i njegovih planova da otpusti zaposlene, što će, kako su rekli, pogoršati kvalitet sadržaja.
„Razorni“ gubici
Teme koje su tradicionalno činile Tviter popularnom platformom za milione korisnika sada su u opadanju među najaktivnijim korisnicima engleskog govornog područja, pokazuju dokumenti.
Interesovanje za svetske vesti, kao i za liberalnu politiku, bilo je u naglom porastu tokom događaja kao što je napad na američki Kapitol 6. januara 2021. Te teme od tada nisu interesovale najveći broja korisnika Tvitera i nisu pokazivale znake oporavka, navodi se u izveštaju.
Tviter takođe gubi „razarajući“ procenat heavy korisnika koji su zainteresovani za modu ili poznate ličnosti kao što je porodica Kardašijan. Ovi korisnici verovatno odlaze na rivalske platforme kao što su Instagram, Meta i TikTok.
Studija je takođe pokazala pad interesovanja za e-sportove i onlajn strimere, koji su ranije bili traženi na mreži. Velike zajednice su sada u opadanju, navodi se u izveštaju.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash