Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    TikTok, Kina

    TikTok napadaju sa svih strana: Italija ga kaznila sa 10 miliona evra zbog ugrožavanja maloletnika

    Italijansko telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra zbog nekontrolisanog širenja sadržaja koji navodno ugrožava bezbednost maloletnika i drugih ljudi.

    Antimonopolska agencija, AGCM, saopštila je u četvrtak da TikTok, koji je u vlasništvu kineskog BiteDance-a, nije uspeo da uzme u obzir specifične ranjivosti adolescenata koji koriste platformu, kao što je sklonost ka kopiranju grupnog ponašanja.

    Nadzorni organ je prošlog marta najavio istragu o praksama moderiranja sadržaja TikTok-a.

    U saopštenju je navedeno da platforma za deljenje videa „nije preduzela adekvatne mere da izbegne širenje (štetnog) sadržaja“, dodajući da njeni algoritmi znače da bi takav sadržaj mogao da bude „sistematski ponovo predložen korisnicima“.

    Primer štetnog sadržaja koji pominje AGCM je ono što je poznato kao trend „francuskog ožiljka“, koji uključuje korisnike TikTok-a koji se štipaju za obraze kako bi ostavili modricu.

    Portparol TikToka rekao je za CNN da nije saglasan sa odlukom AGCM-a.

    „Takozvani francuski ožiljak je u proseku imao samo 100 dnevnih pretraga u Italiji pre objave AGCM-a prošle godine, a mi smo odavno ograničili vidljivost ovog sadržaja za osobe mlađe od 18 godina“, dodao je on.

    SAD usvojile zakon koji može da zabrani TikTok: Kinezi zapretili

    Još jedan udarac za TikTok

    TikTok je već neko vreme na nišanu evropskih regulatora i već se suočio sa kaznama od nekoliko stotina miliona dolara.

    Irska komisija za zaštitu podataka, koja nadgleda aktivnosti TikToka širom Evropske unije, naložila je platformi u septembru da plati kaznu od 345 miliona evra, uz obrazloženje da nije zaštitila decu. Regulator je otkrio da su novokreirani profili dece podrazumevano postavljeni kao javni, što znači da svako na internetu može da ih vidi.

    Prošlog meseca, EU je pokrenula zvaničnu istragu o platformi kako bi utvrdila da li čini dovoljno da zaštiti maloletnike, rekavši da TikTok-ovi alati za verifikaciju uzrasta, čiji je cilj sprečavanje dece da pristupe neprikladnom sadržaju, „možda nisu razumni i efikasni“.

    Ova nedelja je takođe bila teška za TikTok. Predstavnički dom američkog Kongresa usvojio je u sredu nacrt zakona kojim bi platforma mogla da se zabrani u zemlji.

    Zakon bi isključio TikTok iz američkih prodavnica aplikacija osim ako se platforma, koju koristi oko 170 miliona Amerikanaca, proda američkoj kompaniji.

    TikTok zarada

    TikTok (Unsplash)

    TikTok nije jedini pod lupom

    Zakonodavci koji podržavaju predlog zakona tvrde da TikTok predstavlja pretnju po nacionalnu bezbednost jer bi kineska vlada mogla da primora BiteDance da preda podatke o korisnicima TikTok-a u Sjedinjenim Državama.

    Vang Venbin, portparol kineskog ministarstva spoljnih poslova, opisao je potencijalnu zabranu kao „čin maltretiranja“.

    Još jedna platforma u kineskom vlasništvu je takođe pod lupom u Evropi. U četvrtak je izvršna ruka EU saopštila da je otvorila formalnu istragu o AliExpressu.

    Evropska komisija će istražiti da li je onlajn tržište, u vlasništvu Alibabe, prekršilo niz svojih pravila, uključujući ona koja se odnose na širenje ilegalnog sadržaja, pristup maloletnika pornografskom materijalu i prodaju lažne hrane i lekova.

    Bivši ministar finansija SAD hoće da kupi TikTok

    Indija je zabranila TikTok bez upozorenja

    Dok se fanovi TikTok-a u Sjedinjenim Državama brinu da će izgubiti pristup veoma popularnoj aplikaciji, postoje lekcije koje se mogu naučiti iz zemlje na drugom kraju sveta.

    Iako aplikacija u kineskom vlasništvu neće uskoro nestati sa telefona Amerikanaca, mnogi od njenih 170 miliona korisnika u zemlji duboko su uznemireni.

    Najnaseljenija zemlja na planeti već je iskusila kako živeti i napredovati u svetu bez TikTok-a.

    Podsećamo, u junu 2020, nakon nasilnog sukoba na indijsko-kineskoj granici u kojem je poginulo najmanje 20 indijskih vojnika, vlada u Nju Delhiju iznenada je zabranila TikTok i nekoliko drugih poznatih kineskih aplikacija.

    TikTok, SAD

    TikTok (Unsplash)

    „Važno je zapamtiti da kada je Indija zabranila TikTok i više kineskih aplikacija, SAD su bile prve koje su pohvalile tu odluku. Bivši američki državni sekretar Majk Pompeo pozdravio je zabranu, rekavši da će ona ‘podići suverenitet Indije’“, rekao je Nikhil Pahva, osnivač tehnološke veb stranice MediaNama iz Delhija.

    Dok je iznenadna odluka Indije šokirala 200 miliona korisnika TikTok-a u zemlji, u četiri godine od tada, mnogi su pronašli druge prikladne alternative, poput MX Taka Tak i Moj. Međutim, ti lokalni startapi ubrzo su nestali, jer su bili nesposobni da pariraju dometu i finansijskoj moći američkih firmi, koje cvetaju.

    „Zabrana Tiktoka dovela je do stvaranja mogućnosti vredne više milijardi dolara… 200 miliona ljudi iz korisničke baze trebalo je negde da ode“, rekao je Pahva, dodajući da su na kraju američke tehnološke kompanije iskoristile trenutak sa svojim novim ponudama.

    Život bez TikToka

    Zabrana nije prošla bez muke. Indijski tiktokeri morali su da se snalaze u narednim mesecima koji su usledili.

    Do 2020. godine, TikTok je postao veoma popularan među Indijancima koji su želeli da olakšaju sebi pritiske zbog strogih zatvaranja usled Covida.

    „Svako u Indiji želi da bude bolivudska zvezda, a TikTok je omogućio taj san tako što je ljude, uključujući i one u malim gradovima, učinio zvezdama preko noći“, rekao je Saptarši Rej, šef marketinške platforme za uticajne ljude ,,Viralo“ sa sedištem u Bengaluru.

    Ali nije trebalo da prođe mnogo vremena pre nego što su se pojavili drugi putevi za njihovu kreativnost i komercijalne poduhvate.

    TikTok video

    Sadržaj za mreže (Unsplash)

    Zamena za TikTok

    Usledila je žestoka borba između američkih tehnoloških giganata i domaćih startapa kako bi se popunila praznina. U roku od nedelju dana od zabrane, Instagram, u vlasništvu kompanije Meta, zaradio je lansiranjem svoje TikTok kopije, Instagram Reels-a, u Indiji. Google je predstavio sopstvenu ponudu kratkih video snimaka, YouTube Shorts.

    Pozivajući se na nezavisne nalaze konsultantske firme Oxford Economics, portparol Google-a je rekao da je „YouTube kreativni ekosistem“ doprineo oko 2 milijarde dolara indijskoj ekonomiji 2022.

    Indijski kreatori sadržaja brzo su premestili sav stari sadržaj, koji su snimili za TikTok, na Instagram Reels i YouTube Shorts. Ali nisu svi bili u mogućnosti da steknu veliki broj pratilaca na ovim platformama.

    Mnogi korisnici i kreatori skliznuli su u dubok, mračni prostor nakon zabrane, a neki još uvek nisu izašli odatle. Način na koji je neko dobijao doseg i pratioce na TikTok-u je još uvek neuporediv sa bilo kojom drugom platformom u ovom trenutku“, zaključio je Klajd Fernandes, izvršni direktor u Opraahfx, kompaniji za marketing i menadžment uticajnih ljudi.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE