Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tek svaki drugi štedi, u proseku 4.621 dinar

    Polovina građana Srbije štedi i mesečno sačuvaju u proseku 4.621 dinar, rezultat je istraživanja o navikama, motivima i brigama koje građani Srbije imaju u vezi sa štednjom, a koje je predstavila Erste grupa.

    Najveći broj ljudi u Srbiji štedi „za hitne slučajeve“, a mesečna ušteda je nešto veća u odnosu na prošlu godinu, za 406 dinara, pokazuju rezultati istraživanja koje je predstavila Erste grupa.

    Direktor Sektora za istraživanja agencije IMAS International, koja je sprovela istraživanje, Ansgar Lener rekao je da srpsko društvo smatra da je štednja važna ali da su joj sklonije žene od muškaraca.

    „Približno dve trećine građana kao najvažniji motiv za štednju navodi finansijsku rezervu, dok skoro četvrtina njih štedi da bi se finansijski obezbedila i mogla sebi da priušti negu u starosti“, kazao je Lener.

    On je dodao da je oko 59 odsto građana reklo da je suma koju su mogli da stave sa strane ostala ista u protekle dve do tri godine, nešto više od petine njih je uštedelo manje, a 15 odsto je moglo da sačuva više.

    „Kao razlog za smanjenu štednju navode niže prihode domaćinstva, ali i rast troškova, no bez obzira i dalje misle da je važno štedeti“, istakao je Lohner.

    „Građani se u vezi sa štednjom i investiranjem savetuju sa porodicom ili sa bankom, ali mnogi misle da ne razumeju dovoljno finansijske teme. Ocena sopstvenog znanja o finansijskim temama opada i mnogi smatraju da je tržište sve komplikovanije da bi ga razumeli“, istakao je Lener.

    On je dodao da bi 65 odsto mladih za savet o štednji pitalo porodicu, dok bi se građani od 30 do 45 godina uglavnom posavetovali sa bankom. Lener ističe da u odnosu na prošlu godinu, više ljudi ima pozitivan stav prema investicijama u hartiije od vrednosti, obveznice i akcije.

    Izvor: N1, Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE