Linkedin

Sve o LinkedIn algoritmu: Kako će se nova pravila igre odraziti na pojedince i kompanije

Kroz seriju kolumni koje za vas na BIZLife portalu pišu Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Ovog utorka Pataki piše o tome šta Linkedin znači za porodični biznis. 

Piše: Dejan Pataki

Dejan Pataki

Krajem oktobra, neupitni autoritet i poznavalac LinkedIn algortima, stručnjak Ričard Van der Blom – objavio je novi izveštaj. Njegov detaljni dokument sadrži ključne uvide o novim pravilima igre na ovoj poslovnoj mreži i podvlači promene koje će se odraziti na sve korisnike – od pojedinaca do kompanija.

Već na trećoj strani ovog obimnog izveštaja nalaze se ključni zaključci koji slikovito pokazuju gde se LinkedIn algoritam trenutno nalazi:

  1. Procenat plaćenog sadržaja nastavlja da raste – Organski sadržaj sve teže dolazi do publike, a promovisan sadržaj zauzima sve više prostora u news feed-u.
  2. Smanjenje dometa objava – Korisnici sve češće viđaju postove od istih autora, dok je ukupni reach značajno smanjen, što znači da morate pametno birati sadržaj koji delite.
  3. Kompanijski profili i dalje beleže loše rezultate u dosegu organskog sadržaja – Ovo nije novost, ali i dalje ukazuje na važnost angažovanja kroz lične profile zaposlenih.

Povećanje broja korisnika – izazov ili prilika?

Na sve ove promene utiče sve veći broj korisnika, ali i porast AI alata koji omogućavaju masovno kreiranje sadržaja, pa čak i kroz komentare. Ako ste primetili više generičkog sadržaja u vašem feed-u, niste sami. Ipak, ovo predstavlja priliku za autentične korisnike koji žele da iskaču iz mase. Više korisnika znači i više prilika za umrežavanje i dosezanje relevantnih kontakata.

Kako optimizovati objave u skladu s novim algoritmom?

Evo nekoliko smernica koje vam mogu pomoći da ostvarite bolje rezultate na LinkedIn-u:

  • Angažovanost na ličnim postovima povećava reach – Svaki put kada neko komentariše vašu objavu, sugestija je da što pre odgovorite na komentar. Brza interakcija dodatno proširuje domet.
  • Oprezno tagujte – reakcije tagovanih osoba igraju važnu ulogu – Ako manje od trećine tagovanih reaguje na post, domet opada. S druge strane, ako više od dve trećine tagovanih učestvuje, post dobija boost.
  • Dugme “save” je najvredniji pokazatelj algoritmu – Kada korisnici sačuvaju vašu objavu, algoritam prepoznaje post kao izuzetno vredan.
  • Video sadržaj i dalje ima sjajan domet – Video objave beleže odlične rezultate i predviđa se nastavak ovog trenda.
  • Algoritam favorizuje nove korisnike i povratnike – Ako ste novi na LinkedIn-u ili se vraćate nakon pauze, iskoristite period „pojačanog dometa“ za povezivanje s ljudima i kreiranje sadržaja jer algoritam dodatno ističe vaš profil i objave.
  • Raznolikost sadržaja se nagrađuje – Kombinovanje različitih tipova sadržaja donosi bolje rezultate u algoritmu.
  • Ma koliko imate inspiracije: nemojte dve objave u toku dana – Previše objava dnevno može smanjiti domet i obeshrabriti algoritam.
  • BONUS info: Algoritam favorizuje nove korisnike i povratnike – LinkedIn daje dodatnu vidljivost korisnicima koji su noviji na platformi ili onima koji su ponovo aktivni nakon perioda neaktivnosti. Ova praksa ima za cilj da zadrži i ohrabri nove članove ili one koji su se vratili, podstičući ih na dugoročno korišćenje LinkedIn-a.

Algoritam kao smernica, a ne kao ograničenje

Svi ovi uvidi su korisni za bolje razumevanje LinkedIn-a, ali ne bi trebalo da budu prepreka vašoj autentičnosti na platformi. Iskren i konzistentan nastup, uz redovno angažovanje, i dalje je najvažniji način da se istaknete. U svetu gde je generički sadržaj u porastu, autentičnost je vaša najbolja prednost.

Veći broj korisnika znači veće prilike

Kako broj korisnika raste, algoritam se prilagođava kako bi favorizovao originalan i angažovan sadržaj. Koristite tu priliku da iskoristite LinkedIn kao mesto za povezivanje s ljudima koji cene autentičnost. Bez obzira na sve promene u algoritmu, kvalitetan, iskren i relevantan sadržaj je ono što zaista privlači pravu publiku i gradi vaš lični brend.

O Autoru!

Dejan Pataki je u marketingu preko 20 godina, poslednje vreme sa potpunim fokusom na platformu Linkedin. Radi sa pojedincima na razvijanju ličnog brenda i razume izazov motivacije i inspiracije potreban za nastup na Linkedinu. Magistar mašinstva sa mindsetom kreativca – dovoljno da zainteresuje. Autor knjige o roditeljstvu iz ugla jednog tate i ko-autor podkasta Rare and Share.

Linkedin:
linkedin.com/in/dejanpataki/

Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

 

Izvor: BIZLife

Foto: Freepik

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE