Subvencije za ELEKTRIČNA VOZILA – da li je 2.500 do 5.000 EUR dovoljan motiv?
Vlada Srbije nedavno je na zahtev Ministarstva zaštite životne sredine obezbedila dodatna sredstva za subvencionisanje kupovine električnih i hibridnih vozila.
Ministarstvo zaštite životne sredine je za ovu godinu prvobitno opredelilo 120 miliona dinara za subvencionisanje električnih vozila i hibrida. Prijem zahteva nedavno je prekinut, jer je iskorišćen prethodno predviđen budžet po zahtevima za kupovinu ukupno oko 370 vozila.
Podrška države od 2.500 do 5.000 EUR
Podrška države iznosi, u zavisnosti od vrste vozila, od 250 do 5.000 evra po vozilu. Do sada je najveće interesovanje bilo za hibridna putnička vozila, za koja je predviđena podrška od 2.500 evra.
Resorna ministarka Irena Vujović rekla je da građani ili kompanije koji su zainteresovani za ovaj vid podrške, mogu da konkurišu predajom neophodne dokumentacije.
Vujović je ocenila da je borba protiv aerozagađenja jedan od strateških ciljeva ministarstva koje vodi.
„Budući da je subvencionisanje ekovozila očigledno dalo dobar rezultat, opredelićemo sredstva za tu namenu i za narednu godinu“, rekla je Vujović.
„Subvencije i bolja infrastruktura ključ procesa elektrifikacije“
Aktuelne subvencije za kupovinu električnih i hibridnih vozila su vrlo konkretne i pozitivne u pogledu ujednačenja sa svetskim i evropskim standardima i to predstavlja dobru inicijativu, međutim ostaje prostora za ubrzavanje i olakšavanje procedura, kao i za unapređenje infrastrukture, kaže direktorka Delta Auta, Aleksandra Đurđević.
Ona je na manifestaciji „Ekomobilnost“ rekla da je kontinuitet u pogledu subvencija izuzetno važan i ohrabrujuć potez, te da je ključna integrisana podrška sa različitih nivoa kako bi se efektno radilo podizanju svesti o prelasku na ekološki adekvatnije modele.
S druge strane, Đurđević podvlači da su potrebna strateška infrastrukturna ulaganja i praktična rešenja kako javna, tako i ona koja se odnose na privredne subjekte i fizička lica.
Subvencije glavni podsticaj za kupovinu elektrifikovanih vozila
Prema njenim rečima, istraživanja pokazuju da su državne subvencije prepoznate kao glavni i najmasovniji podsticaj kupcima elektrifikovanih vozila i da u čak 75 odsto slučajeva to predstavlja inicijalni motiv za prelazak na eko-vozilo.
„Važno je da u korak pratimo svetske i evropske standarde, ali i izazove koje donose klimatske promene, kako bi se kreirao ekološki poželjan ambijent i kako ne bismo došli u situaciju da naša zemlja postane mesto za vozila kojih drugi žele da se reše,“ objašnjava direktorka Delta Auta.
Kako je ovo tema od opšteg značaja, Đurđević kao važan segment izdvaja edukaciju, ali i saradnju sa resornim Ministarstvom za zaštitu životne sredine i Privrednom komorom Srbije, upozoravajući da je podjednako važno regulisati i uvoz najvećih zagađivača iz Evrope sa evro 3 motorima, što u ovom trenutku predstavlja jedan od važnijih zadataka koji bi trebalo rešiti.
Govoreći o uticaju medija na proces elektrifikacije direktor marketinga Delta Motors-a, Miloš Milošević, navodi da je važno plasirati informacije o ekomobilnosti na jedan složeniji i sveobuhvatniji način.
„Velika uloga medija treba da bude i u pokretanju priča o čistim izvorima energije, a to mogu da budu hidrocentrale, vetroparkovi i solarni paneli i nadam se da će toga biti sve više“, navodi Milošević i dodaje da izveštavanje o automobilima ne bi trebalo da bude svedeno samo na performanse, već i da podrazumeva sveobuhvatniji, edukativni pristup.
On zaključuje da postoji mnogo elemenata i srodnih tema koje treba iskomunicirati u javnosti, jer će to podstaći ljude da koriste električna, plug-in i hibridna vozila, te da veruje da će i cena, sa rastom proizvodnje, biti niža i da će elektrifikovana vozila biti dostupnija većem broju ljudi.
Iz Pošte najavili nabavku još električnih i hibridnih vozila
I iz JP “Pošta Srbije” nedavno je najavljeno da planiraju značajno uvećanje udela električnih i hibridnih vozila u Poštinoj floti i voznom parku, a već do kraja godine i nabavku drugih mikro-vozila, među kojima 300 električnih bicikala.
“Istovremeno, nastavljamo sa testiranjem novih modela električnih i hibridnih vozila, kako bismo utvrdili njihove performanse i efikasnost na dostavi pošiljaka prema našim potrebama brze i kvalitetne usluge. Inovacije i kreativnost, razvojni planovi zasnovani na ulaganjima u najsavremenija tehnološka i ekološka rešenja, vodiće nas u modernizaciji mreže i ukupnog poslovanja Pošte Srbije, a posebno u periodu nakon pandemije”, rekao je v.d. direktora Zoran Đorđević.
Vlada odobrila DODATNA SREDSTVA za subvencionisanje električnih vozila
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay