Štrajk zaposlenih na aerodromu Šarl de Gol, otkazano 10 % letova

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Štrajk zaposlenih na aerodromu Šarl de Gol, otkazano 10 % letova

    U talasu štrajkova na većini evropskih aerodroma, priključio se i pariski – pa tako je i tamo aktuelan štrajk zaposlenih na aerodromu Šarl de Gol, koji predvođeni sindikatima traže veće plate.

    Ovaj štrajk je izazvao probleme u putničkom vazdušnom saobraćaju: kašnjenje i otkazivanje letova. Kao glavni argument sindikati navode pandemiju i ekonomsku krizu, zbog koje je radnicima posta preskup čak i prevoz do posla. Oko 10 odsto letova moralo bi biti otkazano zbog štrajka.

    „Prošlo je pet ili šest godina otkako nam nisu povisili plate. Život nakon kovida, sa ovom krizom u cenama goriva ili osnovnih potrepština je postao neizdrživ i cene stalno idu gore. Tražimo veće plate, jer je skupo postalo i putovati na posao. Oni koji imaju više plate, recimo direktori, oni ne osećaju inflaciju kao mi“, rekao je Hakim Mehađ, predstavnik zaposlenih.

    A šta su još problemi?

    Mediji su pisali da su gužve na nemačkim, ali i drugim evropskim aerodromima sve duže. Ogromni redovi su ispred šaltera za čekiranje, na hiljade otkazanih letova.

    Glavni razlog je nedostatak radne snage, bez obzira da li je reč o obezbeđenju, službenicima na šalterima za čekiranje ili osoblju koje radi na otpremanju prtljaga. Britanski „Izidžet“ ovih dana je potvrdio da će zbog nestašice radnika preko leta da otkaže na hiljade planiranih letova.

    Avion, avio-kompanija

    Avion, avio-kompanija (Pixabay)

    Gde je osoblje?

    Tokom pandemije su mnoge firme otpuštale radnike, a mnogi od njih su u međuvremenu pronašli bolje plaćene poslove. U ovom trenutku nedostaje oko petina operativnog osoblja na tlu, kaže Ralf Bajzel iz Udruženja aerodroma (ADV) u Nemačkoj.

    Zapošljavanje po ubrzanom postupku nije moguće, jer osoblje koje radi na obezbeđenju mora da prođe odgovarajuću bezbednosnu proveru koja traje nekoliko nedelja. „Ne može ta provera da traje osam nedelja, leto je onda gotovo“, napominje Bajzel.

    Tako je recimo,  nemačka „Lufthanza“ otkazala je nekoliko stotina letova planiranih za jul zato što nema dovoljno službenika koji rade u avionima.

    Da li putnik ima pravo na naknadu zbog otkazanog leta i koja je procedura?

    Izvor: Agencije

    Foto: Beta/AP, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE