Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Stevan Miljković, LPP Serbia: Ključ uspeha ekspanzije brenda je u zaposlenima

    Kompanija LPP na tržištu Srbije posluje već dugi niz godina, a svojim brendovima Reserved, CROPP, House, Mohito i Sinsay i njihovim kvalitetom i bogatstvom ponude osvojili su srca domaćih potrošača. 

    O širenju poslovanja kako u vidu novih objekata, tako i online kupovine, o održivom poslovanju i budućim planovima ove kompanije imali smo prilike da razgovaramo sa Stevanom Miljkovićem, generalnim direktorom LPP-a Serbia.

    Miljković poseban akcenat stavlja na najmlađi i kako sam ističe, kod potrošača često najomiljeniji brend, Sinsay, te otkriva šta je zaslužno za njegov uspeh.

    • Kao lider u svetu fashion retail-a LPP kompanija je, u prethodnom periodu, otvorila veliki broj objekata van Beograda. Šta je najvažnije sprovesti u delo kako bi šopovi u manjim i većim gradovima širom Srbije bili profitabilni?

    Širenje LPP kompanije na području Srbije započelo je 2022. godine, a poseban naglasak stavljen je na brend Sinsay, kao najmlađi ali i često kod potrošača i najomiljeniji brend. Tokom perioda ekspanzije otvorili smo 50 objekata, a čak 41 od njih je sa Sinsay potpisom. Lično sam mišljenja da je za uspešnost jedne prodavnice važno kvalitetno sprovesti ceo proces pripreme i samo otvaranje. Tu bih izdvojio odabir dobre lokacije, sprovođenje projekta do tančina, zapošljavanje, snabdevanje artiklima, promociju ali i mnoge druge važne zadatke. Od prvobitne postavke zavisi funkcionisanje objekta pa je od velikog značaja posvetiti se i uložiti dodatan trud kako bi sve prošlo kako treba. U procesu otvaranja učestvuju gotovo svi naši zaposleni, svako u svom segmetu, počevši od Sektora investicija, Leasing-a, Marketinga, Logistike, Finansija, Ljudskih resursa i naravno prodaje, koja predstavlja okosnicu našeg poslovanja. Veoma mi je drago da harmonija među sektorima postoji i da se svi taskovi rešavaju sinhronizovano. To se svakako preslikava i na uspeh ekspanzije, a samim tim i na zadovoljstvo naših kupaca.

    Stevan Miljković, LPP

    • Pored toga, razvili ste onlajn šop. Kakve su povratne reakcije potrošača?

    Pre nešto više od godinu dana stekli su se uslovi, te smo uspešno pokrenuli 5 sajtova za brendove Reserved, CROPP, House, Mohito i Sinsay. Sada, kada je čitav proces prilagođavanja i implementacije iza nas, možemo reći da je ceo projekat uvođenja online prodaje naišao na veliku podršku i oduševljenje kod kupaca. Tako je, prema našim podacima, broj korisnika internet prodavnica LPP brendova u neprekidnom porastu, a posebno nas raduje i to da smo se po korišćenju sajtova našli rame uz rame sa ograncima LPP kompanije koji posluju u drugim evropskim zemljama. Tome je doprinela i činjenica da smo posebno usmereni na specijalne ponude i promocije koje su posebno osmišljene za korisnike koji svoju kupovinu ostvaruju online. Posmatrano sa gledišta naše strategije, cilj LPP kompanije na našem prostoru je podjednako učešće online-a u prometu kao i tradicionalne kupovine, što su mnoge naše članice grupacije uspešno ostvarile. Dokaz da idemo u dobrom smeru je i nagrada na prošlogodišnjem događaju „Hot Spot eCommerce Awards” pod nazivom „The best ecommerce starter on the Serbian market” koju smo osvojili za uspešno pokretanje 5 online shop-ova u kratkom vremenskom intervalu. Za nas je ovo dodatna motivacija za sprovođenje drugih projekata koje imamo na umu, ali i pokretač za uvođenje novina u domenu ecommerce prodaje.

    • Tako veliko širenje praćeno je velikim rastom broja zaposlenih. Koji su to konkretni koraci koje ste preduzeli da biste pospešili zapošljavanje i zadržavanje zaposlenih?

    Ekspanzija ovih razmera znači veliki korak za kompaniju jer sa sobom nosi i povećanje broja radnih mesta. Međutim, naš zadatak se ne završava samo na regrutovanju kvalitetnih ljudi, već je od svega bitnije njihovo zadržavanje i zadovoljstvo u kompaniji. To je razlog zašto konstantno težimo  poboljšanju iskustva zaposlenih. Naša namera je stvaranje odličnih uslova za rad svim koleginicama i kolegama, a jedan od načina kako to i uspevamo je uvođenje različitih benefita koji u fokusu imaju well-being. U skladu sa tim, LPP Serbia je jedan od prvih ritejlera koji zaposlenima u maloprodaji sa ugovorom na neodređeno vreme nudi privatno zdravstveno osiguranje. Tu su i drugi benefiti koji pružaju fleksibilnost zaposlenima u mnogim sferama rada, razni treninzi i obuke, ali i druge pogodnosti koje se odnose na popuste u našim objektima. Nakon ovih, u planu imamo uvođenje i dodatnih benefita koji će zasigurno izazvati još bolje reakcije kod naših zaposlenih.

    • Ko je idealan kupac brenda “Sinsay”?

    Sam slogan Sinsay brenda „Great fashion, great prices” označava bogatstvo i raznolikost ponude koja se može pronaći po povoljnim cenama. Reč je o brendu koji nudi kežual, trendi garderobu, ali i sjajne aksesoare i home odeljak sa neverovatnim asortimanom. Zbog svoje raznolike ponude Sinsay biva sve češće u centru pažnje različitih grupa potrošača, a ono što možemo posebno izdvojiti kao najtraženije je ženska ali i dečija ponuda stvari. Poseban entuzijazam za kupovinu u Sinsay objektima takođe vidimo u manjim sredinama, što je delom uticalo na odluku o podeli naših radnji na dva formata. Radi se o radnjama do 600 m2 i preko 1000m2, zavisno od lokacije u kojoj se nalaze. Naša ideja je da kupcima Sinsay učinimo još pristupačnijim, a to i činimo kroz otvaranje velikog broja objekata u mestima koja broje i do 10.000 stanovnika kao i kroz jednostavnu i laku kupovinu online.

    • Tekstilna industrija rapidno se okrenula održivom poslovanju. Šta je rezultat?

    Proteklih godina našeg poslovanja, posebno smo usmereni na aktivnosti koje su odgovor na klimatske promene, pa tako baš one predstavljaju snažan pokretač za razvoj naše kompanije. Tokom 2017. godine uspešno smo usvojili prvu strategiju održivosti koja je povećala našu odgovornost za lanac snabdevanja kao i za same proizvode. Postavili smo temelje strategije „For People For Our Planet” koja se bazira na četiri važna stuba: održiviji proizvodi, održiviji proces proizvodnje, smanjenje plastike i hemijska bezbednost. U 2021. godini smo po prvi put izračunali naš karbonski otisak, a godinu dana kasnije postali deo inicijative „Science Based Targets” (SBTi) koja podržava privatni sektor sa ciljem da se suprotstavi globalnom zagrevanju. Istovremeno se trudimo da usmerimo našu pažnju i ka cirkularnoj ekonomiji. Stoga smo 2022. godine zajedno sa poljskim naučnicima počeli da radimo na inovativnim tehnologijama koje bi nam omogućile proizvodnju niti od recikliranog tekstilnog otpada. Ovo je naš sledeći korak ka cirkularnoj modi i kreirnanju bolje i kvalitetnije sredine.

    • Koji su vaši planovi za predstojeći period?

    Uprkos velikim geopolitičkim izazovima koji se dešavaju u svetu, mi smo nastavili da se trudimo i razvijamo naše poslovanje jednakim intenzitetom. Za nama je izuzetno uspešna i blistava godina koja nam je donela nastavak ekspanzije i razvoj u različitim aspektima. U 2024. godinu ulazimo puni energije i elana za nova otvaranja radnji kojih će prema našim prognozama u ovoj godini biti preko 20. Uporedo sa širenjem naše mreže prodavnica u planu imamo dalje ulaganje i praćenje trendova u domenu ecommerce prodaje. Naša ideja je da kupcima artikli iz LPP asortimana budu što dostupniji, a upravo savršena sinergija tradicionalne i online kupovine to omogućava.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: LPP Serbia

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE