Stefan Vujičić, Daikin Srbija: „Kvalitet ne sme biti privilegija“
U godini u kojoj kompanija Daikin Srbija obeležava vek postojanja razgovarali smo sa Stefanom Vujičićem, Sales managerom kompanije Daikin Srbija by Heating&Cooling Expert, o planovima kompanije, Home Comfort Expert konceptu i trening centru koji je pre tri godine otvoren u Beogradu.
- Kako Daikin razvija poverenje sa tržištem?
Daikin je brend koji ove godine obeležava 100 godina kontinuirane proizvodnje i razvoja rešenja za grejanje, hlađenje, klimatizaciju i čist vazduh. Čitav vek Daikin inovira u svoje uređaje, kako sa aspekta kvaliteta komponenata i energetske efikasnosti, tako i sa aspekta pružanja maksimalnog komfora svojim korisnicima. Kako bi krajnji kupac zaista uživao ove benefite, potrebno je da svi u lancu delimo iste vrednosti, od Daikin centrale do prodavca i servisera u vašem komšiluku – svi moramo posedovati najviši nivo stručnosti i na njemu graditi poverenje sa tržištem.
- Da li praktikujete neki posebni model prenošenja vrednosti Daikin uređaja sa svojim partnerima?
Da, jedan od pristupa koji praktikujemo je naš HOME COMFORT EKSPERT koncept. U pitanju je prestižni koncept u koji japanski proizvođač Daikin uvrštava svoje najbolje partnere – distributere, priznanje kojim Daikin definiše snažnu povezanost i lojalnost između partnera i samog proizvođača. Program je fokusiran na rezidencijalne krajnje kupce u centralnoj i istočnoj Evropi i namenjen je partnerima koji imaju najviše uskustva sa Daikin proizvodima. Zato, Home Comfort Expert za nas nije samo logo, već simbol kvaliteta koji kupcima omogućava da imaju poverenje u nas i naše partnere.
- Ko sve može postati Home Comfort Expert?
Mi poslujemo i aktivno širimo našu partnersku mrežu širom tržišta Srbije i Crne Gore. Da bi neki od naših partnera postao Home Comfort Expert, potrebno je da imaju veliko iskustvo i poznavanje Daikin proizvoda i tehnologija, da imaju izložbene salone (gde svaki kupac može da vidi proizvode i iskusi njihov rad na licu mesta), određeni lager opreme i da redovno usavršavaju stručnost tima kako bi u svakom trenutku odgovorili na potrebe tržita. Kroz ovaj program se najbolje ogleda B2B2C koncept, u kome Daikin zajedno sa partnerima koristi potencijal tržišta za razvoj i rast, a sve sa ciljem pružanja najbolje moguće usluge krajnjem kupcu.
U Srbiji trenutno imamo 4 Home Comfort Expert partnera – kompanije ICS Group, Klima Pingvin, Klima Trade i ACS Shop&Service. U Crnoj Gori trenutno radimo na pristupanju jednog od partnera ovom programu. Svima njima garantujemo benefite povlašćenog tretmana, marketinške podrške, povećanje prodaje kroz naše kanale, dobre cenovne pakete i odnos pun poverenja. Partneri koji žele nešto više, mogu da budu deo naše bonus šeme i da postanu HCE Premium partneri, što opet “otključava” novi set benefita saradnje sa Daikinom, ali zahteva i viši nivo pružanja usluga ka krajnjem kupcu.
Svakako, korisnici su ti koji svojim poverenjem nagrađuju ili ne naša zalaganja u Home Comfort Expert partnerstva. Rezultati koje su ostvarili naši prvi Home Comfort Expert-i pokazuju da smo na pravom putu, i daju nam motivaciju da dalje širimo naš program.
- Da li maloprodajni prostor i trening centar pomažu u održavanju premium kvaliteta?
U Beogradu je pre 3 godina otvoren Daikin trening centar, u kome se u okviru Daikin Servisne Akademije redovno održavaju sertifikovane obuke i usavršavanja namenjene našim partnerima. Akademiju vode lokalni i međunarodni stručnjaci iz KGH industrije a bazira se realnim slučajevima sa terena i prakitčnom radu koji je potkrepljen teorijskim znanjem, te naši partneri-učesnici Akademije dobijaju prave alate, znanje i konekcije neophodne da Daikin uređaje premium kvaliteta prodaju, instaliraju i servisiraju na premium način.
Spomenuli ste i maloprodajni prostor – kod nas je to Daikin Solution Store, jer krajnjim korisnicima pruža mnogo više od klasičnog maloprodajnog objekta. Uz izuzetno gostoprimstvo i osveženje, stručnjaci sa kupcima prolaze set pitanja kroz koja jasno definišemo koje su prave potrebe kupca, na licu mesta se mogu videte i istestirati sva naša rešenja – potom vaš upit prelazi u ruke inženjera, a ponudu dobijate najkasnije kroz 48 sati. Put i iskustvo koje kupac prolazi od prve dodirne tačke sa brendom, pa sve do korišćenja proizvoda je deo premium kvaliteta čiji je Daikin sinonim.
- Posle 10 godina u Daikin-u, šta vidite kao priliku na tržištu novogradnje i rekonstrukcije u Srbiji?
Hah, da, punih 10 godina sam član našeg lokalnog tima. Od te 2014. godine možemo videti da je potražnja za, kako stambenim, tako i industrijskim i komercijalnim Daikin rešenjima u konstantnom porastu. I to nije vezano samo za naš brend, kupci ali i investitori postaju svesni da dugoročno smislena rešenja koja prioritizuju kvalitet i energetsku efikasnost jesu pravi izbor pri investiciji bilo koje vrste. Pored ličnih uvida, čvrsto sarađujemo i sa mrežom projektantskih biroa, investitrorima, ahritektama, sa kojima često organizujemo radionice i prezentacije u prethodno pomenutom Daikin trening centru. Članovi smo i ASAPa, tj. Asocijacije Srpskih Arhitektonskih Praksi. Pratimo novitete u ovom ekosistemu, i zajedno sa svim akterima definišemo glave bolne tačke krajnjeg kupca i odgovaramo na izazove tržišta na najbolji mogući način. Evidentno je da, sve većom urbanizacijom, cena nekretnina i potražnja za stanovima raste, ali tako i interesi ljudi za kupovinom ili rekonstrukcijom nekretnina van gradova, poput vikendica. Ovakvi tipovi investicija predstavljaju ozbiljan zalogaj za veliki deo populacije, te su kupci posebno obazrivi pri izboru materijala kao i rešenja za grejanje i hlađenje. Primera radi, interesovanje za energetski održiva rešenja poput toplotnih pumpi ili gasnih kotlova je sve veća, informacije o njihovim benefitima su lako dostupne, te je jasno da potreba tržišta postoji. Sve je već broj kupaca koji pri izboru podizvođača bira za partnere one koji nude pametna, ekološka sveobuhvatna rešenja koja dugoročno čuvaju kućni budžet.
- Da li su ovakva inovativna i energetski efikasna rešenja dostupna građanima Srbije i Crne Gore?
Ovakva savremena rešenja su danas lako dostupna i na našem tržištu, no ona iziskuju početno veće ulaganje. Srećom, ovo prepoznaje i država i bankarski sektor. Kada sam počeo sa radom u Daikinu, u Evropi je uveliko bio zastupljen mehanizam subvencija za nabavku savremenih energetski efikasnih sistema koji zamenjuju tradicionalna rešenja za grejanje i hlađenje. Danas, takve mogućnosti su dostupne i u Srbiji, jer mnoge lokalne samouprave imaju svoje programe za sufinansiranje ovakvih rešenja. Takođe, postoji i opcija povraćaja sredstava poput GEFF kredita. Ovo je jedan od mehanizama koje savetujemo našim kupcima, putem kog mogu ostvariti povraćaj investicije u iznosu od 15-20%, što uopšte nije zanemarljiv iznos.
Dođite u naš Daikin Solution Store u Starine Novaka 23 na kafu i informativni razgovor – pomoćićemo vam da odaberete najbolje rešenje za vas i objasniti najlakši put do istog.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Daikin Srbija