Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srbija voz

    „Srbija voz“ se oglasio o tome da li je „Soko“ plagijat

    Preduzeće „Srbija voz“ prvi put se danas oglasilo nakon navoda da je rešenje za naziv novog brzog voza „Soko“ u stvari plagijat.

    U saopštenju firme koje prenose mediji navodi se da, uzimajući u obzir da je prvi kriterijum za selekciju rešenja bio relevantnost, odnosno da rešenje odražava karakteristike proizvoda brzih vozova Srbije, od ukupno 3.481 pristigle prijave brojne su sadržale iste predloge za naziv vozova koji asociraju na brzinu, od kojih su među najčešćim bili ‘soko’ (imajući u vidu da je sivi soko najbrža ptica na svetu i zaštićena vrsta u Srbiji), ‘vihor’, ‘košava’, ‘zmaj’, ‘munja’ i slični.

    Očekivali više istih predloga

    Kako je organizator iz ovog razloga očekivao i više istih predloga od učesnika, u uslovima konkursa upravo je kao drugi zahtev definisan i logo, da bi se prijave mogle dalje diferencirati i ocenjivati u skladu sa ostalim uslovima konkursa koji se odnose na identitetske kriterijume, estetske kvalitete i ostale kriterijume koje se odnose na vizuelni identitet, a koji su detaljno navedeni na zvaničnom internet sajtu konkursa www.pustiinspiracijudatevozi.rs.

    Do odlaganja datuma proglašenja pobednika došlo je isključivo zbog vremena koje je bilo potrebno za selekciju i razmatranje svih dostavljenih prijava, imajuću u vidu da je većinu prijava na konkurs organizator primio tokom poslednjih nekoliko dana trajanja konkursa zatvorenog 21. februara 2022. godine.

    Cilj konkursa afirmacija kreativnosti

    Jedan od ciljeva konkursa ,,Pusti inspiraciju da te vozi“ za ime i logo novih brzih vozova bio je afirmacija kreativnog potencijala Srbije i podsticanje njegovog daljeg razvoja.

    Pobedničko rešenje konkursa autora Andrije Arsića ispunjava sve uslove konkursa, podsećaju organizatori. Ovo rešenje je takođe u skladu sa novim vizuelnim identitetom brzih vozova i u eventualnoj primeni sa logotipom Srbija voza čini prepoznatljivu i primenljivu celinu, što je takođe pozitivno ocenjeno, dodaje se u saopštenju.

    Nakon što je proglašeno da je pobednik konkursa Andrija Arsić čiji ideja je da se voz zove „Soko“, deo građana društvenim mrežama je tvrdio da je u pitanju plagijat budući da ovo rešenje, kako navode,  neverovatno liči na neka druga.

    Izabran pobednički logo i naziv novog brzog voza (FOTO)

    Izvor: Nova.rs

    Foto: Srbijavoz

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE