Srbija postaje evropsko groblje za polovnjake
Uvoz polovnih vozila u Srbiju je u porastu, a i starost tih vozila je sve veća – to zabrinjava i zato moramo preduzeti mere koje će sprečiti taj trend, rekao je Žarko Malinović iz Privredne komore.
U Srbiju je prošle godine uvezeno oko 120 hiljada polovnih vozila. Većina njih stara je između 10 i 20 godina. Osim što je reč o istrošenim automobilima, reč je i o vozilima koja značajno utiču na veću zagađenost vazduha.
Građani treba da razmišljaju da kada kupuju takvo vozilo, jer je to čista lutrija, upozorio je Malinović i dodao da su polovinu tih vozila uvezla privatna lica, zbog čega je država na eko taksi izgubila velika sredstva, jer ju je nemoguće obračunavati je kvartalno.
Treba da se uvede i subvencionisanje, podsticanje kupovine hibridnih automobila i treba ubrzano raditi na tome, kaže Malinović za N1.
Veliki broj proizvođača planira da im dominanti budu hibridni automobili, a Srbija sa ovakvim trendom ide ka tome da postane „evropsko groblje za polovnjake“.
Srbija je pregovarajući o SSP, prilično liberalizovala tržište. „Možete da uvezete bilo šta. Mi moramo zaštiti naše tržište i naše interese, a to nije da uvezemo bilo šta, a pogotovo ne otpad“, rekao je Malinović.
Umesto da se oporezivanje povećava za veće zagađivače, objašnjava, kod nas su takse za hibridna vozila veća, između ostalog i zbog težine.
„Očekujemo i iniciraćemo da pre sajma sednemo sa resornim ministrima i predstavnicima privrede, da ponudimo konkretna rešenja kako bi se izmenili propisi da okruženje u našoj zemlji bude povoljnije“, kazao je Malinović.
Kaže da se može uvesti mogućnost da svi koji voze električna vozila imaju besplatan parking, besplatne punjače, jer se tako podstiču kupci i vozači. Računica države je tu jednostavna, ta vozila u startu deluju skuplja, ali samim tim više se prihoduje od PDV, ali najviše se dobija jer se postiču ljudi da koriste zdravije tehnoligije“, kazao je on.
Izvor: N1
Foto: screenshot