
URNEBESNE reakcije: Ovako se Srbi humorom bore protiv inflacije
Iz dana u dan smo svedoci raznih poskupljenja u zemlji i regionu. Inflacija je svakodnevna tema i o njoj se uveliko priča na ulici, u javnom prevozu, na poslu, među prijateljima.
Svakodnevni rast cena nikoga ne ostavlja ravnodušnim, pa nije iznenađenje što su se portali i društvene mreže usijali od komentara. Digital element je zanimalo šta se o stalnom rastu cena piše na digitalnim kanalima.
Od početka avgusta o poskupljenjima digitalne platforme Digital elementa su zabeležile 18,9K objava, a u prethodnih mesec dana čak 60,7K objava bilo je posvećeno rastu cena sa ukupnim engagement-om od 174,9K. Da su ljudi opterećeni poskupljenjima dokazuje i povećanje broja vesti u poslednjih 30 dana za čak 1.500 odsto u odnosu na prethodni mesec.
I dok su pojedini korisnici društvenih mreža zabrinuti i razmišljaju na koji način mogu da uštede, drugi po starom dobrom običaju humorom rešavaju probleme.
Tako smo na društvenim mrežama mogli da pročitamo razne zanimljive komentare:
,,Sve poskupelo, sreća pa je plata ostala ista da bar imamo neku stabilnost“, napisao je jedan tviteraš.
Sve je poskupelo, sreća pa je plata ostala ista da bar imamo neku stabilnost.
— buksna na vetru (@Darko30499312) August 7, 2022
Drugi tviteraši su zabrinuti da li je i hrana u skupštinskom restoranu poskupela.
jel skupštinski restoran ispratio poskupljenja namirnica zna li se?
— Laki Topalović (@LakiTopalovic5) August 1, 2022
U poslednjih mesec dana o rastu cena se najviše pisalo na online portalima i na Twitter-u.
Polovina korisnika mreža oseća ljutnju
Korisnike društvenih mreža najviše brinu poskupljenja struje, gasa, goriva, registracije vozila i osnovnih životnih namirnica, a kako se povodom poskupljenja osećaju ljudi u Srbiji slikovito može da pokaže analiza sentimenta koja pokazuje da više od polovine ljudi oseća ljutnju (50.5 odsto), a dominantna osećanja su i strah (20 odsto) i tuga (16 odsto).
Zanimljivo je da su u diskusiji na društvenim mrežama učestvovali gotovo podjednako i muškarci (50.1 odsto) i žene (49.9 odsto), a tema najviše intrigira mlade između 25-34 godine.
Heat Map Digital elementa pokazuje da je inflacija pogodila kako Srbiju, tako i okolne zemlje, pa na slici ispod možemo videti kako region ,,gori“ od vesti i komentara.

Inflacija, region (Digital element)
Brojne reakcije na Twitter-u (1,4K) o ovoj temi izazvao je i komentar Biljane Stepanović, glavne urednice časopisa ,,Nova ekonomija“ i osnivača i generalnog direktora medijske kuće Business Info Group:
,,Ovaj rat što je sad izbio, mora opet da izbija i u septembru, kad poskupi struja. A na zimu ako krenu restrikcije i veća poskupljenja mora neki širi, regionalni? Saberite se, aman radikali“
Ovaj rat što je sad izbio, mora opet da izbija i u septembru, kad poskupi struja.
A na zimu ako krenu restrikcije i veća poskupljenja mora neki širi, regionalni?
Saberite se, aman radikali🤯
— Biljana Stepanovic (@BiljkaSt) August 1, 2022
Goran Radosavljević, direktor Instituta FEFA i profesor na FEFA fakultetu, čestitao je poskupljenje struje svima koji slave uz kritiku na račun EPS-a.
,,Čestitam poskupljenje struje svima koji slave! Red je da i građani podele deo tereta nastalog lošim upravljanjem EPS-om.”
Čestitam poskupljenje struje svima koji slave! Red je da i građani podele deo tereta nastalog lošim upravljanjem EPS-om.
— Goran Radosavljevic (@Radosav77) July 28, 2022
Izvor: Sandra Tmušić, Digital Element
Foto: Digital element