Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Dušan Basalo, osnivače i direktor kompanije Talks and Folks

    „Sjajan govornik nije samo ekspert, već onaj ko na ljudski način prenosi ono što nosi u sebi“

    Tokom duge i sadržajne istorije, svi vladari koristili su govorništvo kao ključno sredstvo komunikacije sa svojim narodom. Od Platona, Aristotela, Homera, Cicerona i Cezara, Kromvela i Robespjera, do Lenjina, Ruzvelta, Čerčila, De Gola i Fidela Kastra.

    Njihova inspiracija, koja je jedan od najvažnijih aduta govornika, bila je neiscrpna. Danas, s druge strane, kada smo pretprani informacijama, nedostaje inspiracije.

    O tome kako da isplanirate teme, izaberete govornika kao kompanija, ali i o tome koje su to top teme 2022. godine, razgovaramo sa Dušanom Basalom, osnivačem i direktorom kompanije Talks and Folks, koja zastupa najuspešnije ljude iz oblasti biznisa, nauke, sporta, umetnosti i kulture. Njihov portfolio usluga obuhvata podršku pojedincima i kompanijama u potrazi za najboljim mentorima i govornicima.

     

    • Šta oni koji planiraju događaje traže u govorniku?

    Autentičnost, relevantnost i odgovornost. Svaki klijent želi govornika koji će doneti nešto što će se pamtiti. Bila to informacija, lična priča, ideja, povezivanje interesantnih informacija. Istovremeno, važno je da sadržaj govora bude prilagođen onome što je publici potrebno. Ukoliko toga nema, celokupan događaj se pretvara u banalno “pričanje priče”, koji može da ostavi dobar utisak, ali bez ikakve vrednosti.

    Na kraju, a i na početku, odgovornost govornika da ispoštuje sve dogovore veoma utiče na uspeh saradnje. Često se ovo podrazumeva, ali kada imate uspešne ljude kao govornike, sa svojim obavezama i profesijama, neophodno je da stalno vodite računa da se sve desi zaista onako kako ste planirali i dogovorili. Uloga naše agencije Talks and Folks je da predloži autentične i relevantne govornike, kao i da koordiniše sve dogovore između klijenta i govornika. Praktično, preuzimanjem odgovornosti za celokupan proces, olakšavamo saradnju za obe strane i obezbeđujemo da ona bude maksimalno uspešna.

    • Kako da izaberete odgovarajuću temu i gostujućeg govornika za svoj događaj?

    Obično se klijenti fokusiraju na teme koje su im bliske i kojima se bave u svakodnevnom radu. Moj predlog je da se udaljite od ove prakse, da tragate za metaforama i paralelama u drugim oblastima i industrijama. Na primer, priča jednog kardiohirurga o kriznim situacijama, merenju učinka, timskom radu, svakodnevnim rutinama i navikama koje prave razliku, predstavljaju savršenu paralelu za poslovne prakse i procese sa kojima se svakodnevno biznis susreće.

    Takođe, ako želite da pošaljete poruku o neophodnosti preuzimanja odgovornosti (Accontability), zar postoji profesija gde se ovo više oslikava nego u aktivnostima Gorske službe spašavanja? Iz njihovih primera, gde je preuzimanje odgovornosti na ekstremno visokom nivou, mi dobijamo inspiraciju za naš svakodnevni posao, ali i život.

    • Kakve govornike i teme klijenti traže danas?

    Nekada su klijenti želeli govornike koji, pre svega, prenose relevantne informacije. Sada su informacije svuda oko nas i nisu nešto zbog čega se angažuju govornici.

    Danas je najvažnija inspiracija. Primeri, priče, iskustva i mišljenje uspešnih i interesantnih ljudi koji mogu da prenesu sadržaj relevantan za publiku. Inspiracija donosi motivaciju, a primeri i istinite priče pokazuju da “i mi možemo da napravimo neku promenu, iskorak, da budemo makar za 10% više proaktivni, otvoreni, radoznali.“

    • Da li ljudi iz biznisa traže govornika na tu temu ili iz neke druge oblasti?

    Sve više se traže govornici koji nisu iz biznisa, već iz drugih oblasti, oni koji mogu da daju novu perspektivu, drugačije primere i ideje, posebnu inspiraciju. Polako učimo da su principi iz biznisa u stvari životni principi, a da se oni mogu naći u različitim profesijama. Zato su danas veoma traženi govornici iz sveta sporta, medicine, klasične muzike, nauke, gejminga, interesantnih i novih zanimanja.

    Često ovi govornici nastupaju zajedno sa ljudima iz biznisa. Na primer, za neke klijente smo angažovali CEO-a jedna kompanije i jednog fudbalskog trenera. Oni su na zajedničkom nastupu prikazali paralele između principa fudbala i biznisa, na jedan zanimljiv i interaktivan način, koji će svakako ostati u sećanju ljudima koji su bili u publici.

    • Šta smatrate da su neophodne osobine koje čine izvrsnog govornika?

    Izvrstan govornik je kompletna ličnost. Njen ili njegov karakter je omogućio da prođe kroz puno različitih situacija u životu, da vidi i razume ono što nije potpuno očigledno.

    Takođe, svojom komunikacijom i veštinama prezentovanja u mogućnosti je da svoja iskustva i znanje prenese i pokaže na interesantan način, prilagođavajući se publici i njihovim interesovanjima, a zadržavajući autoritet i kredibilitet. Sjajan govornik nije samo ekspert, već osoba koja na razumljiv, ljudski način prenosi ono što nosi u sebi, idealno uz dozu humora i zabave.

    • Koje su to top teme 2022. godine koje su bile aktuelne na događajima, konferencijama i predavanjima? 

    Klijenti nam često daju osnovne informacije, želje i potrebe, a Talks and Folks tim im predloži različite govornike, ali i kreira predloge koji ih mogu inspirisati na drugačija rešenja. Ove godine su bile aktuelne teme koje stavljaju čoveka u centar biznisa:·

    • Accountability (preuzimanje odgovornosti)
    • Design Thinking
    • Inovacije kao put ka uspehu (“Innovations as a pathway to winning”)
    • Business Re-design
    • Storytelling – kreiranje i pričanje važnih priča
    • Poslovna strategija i organizacijska kultura
    • Konceptualno razmišljanje
    • Donošenje odluka u kritičnim situacijama
    •  Timska saradnja i sinergija

     

    • Koja su zlatna pravila prilikom izbora idealnog govornika?   

    Pre nego što definišete temu, pustite malo mašti na volju – uradite brainstorming u timu i pogledajte „iza horizonta“.

    • Očigledna opcija skoro nikada nije i najbolja. Vi želite nešto autentično, a ne ono što i svi drugi, zar ne?
    • Tražite inspiraciju pre informacije, publika će vam biti zahvalna.
    • Budite otvoreni i istražite druge oblasti i industrije, van onoga čime se vaša kompanija/organizacija bavi.
    • Dozvolite govorniku autentičnost, ne pokušavajte da ga „ukalupite“.
    • Odaberite kompletnu ličnost koja će ostaviti utisak kakav želite.
    • Fokusirajte se na ideju i svoje potrebe, a zatim pozovite Talks and Folks, kako bismo sve ostalo uradili umesto vas.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Talks and Folks

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE