Simpo: Za generacije koje ostvaruju svoje snove
„Kada uzmete najbolje od onog što moderna tehnologija nudi i spojite sa vrhunskim umećem majstora, nastaju proizvodi koji imaju dušu i koji traju godinama, a i decenijama”, poručuje u intervjuu za BIZLife direktorka marketinga kompanije Simpo Jovana Nestorović.
Simpo traje punih 60 godina jer stalno prati trendove na svetskom tržištu u proizvodnji i dizajnu, uvodi nove materijale i sirovine, i menja se u svim segmentima poslovanja, ističe naša sagovornica, ali napominje da su ključne vrednosti u koje kompanija veruje i koje neguje uvek bile iste.
- Kompanija Simpo ove godine obeležava 60 godina postojanja. Bilo je tu i mnogo uspeha i teških trenutaka, ali je, uprkos svemu, Simpo bio i ostao sinonim za kvalitet. Da li je upravo taj kvalitet razlog za to što kompanija i dalje traje?
Tokom ovih 60 godina opstali smo tako što smo se menjali, prilagođavali, unapređivali i pratili tokove modernizacije, ali ključne vrednosti u koje verujemo i koje negujemo ostale su iste. Kvalitet, udobnost, dizajn i funkcionalnost uvek su bili imperativ, bez obzira na godine i decenije u kojima se proizvodio nameštaj Simpo.
Ogromna ljubav koju svi naši zaposleni ulažu u svoj posao kao odgovor je dobila ogromnu ljubav kupaca prema brendu. To je ono što je utkano u našu prošlost i što će biti deo naše budućnosti, jer tajna trajanja brenda je ljubav, a ključni činilac su ljudi.
- Kvalitetan proizvod su napravile moderne mašine, ali ništa to ne vredi bez vrednih ruku ljudi u proizvodnji. Simpo i dalje u završnoj proizvodnji koristi ručni rad pravih majstora?
Naša proizvodnja danas je spoj modernih tehnologija i ručne izrade. Kada uzmete najbolje od onog što moderna tehnologija nudi i spojite sa vrhunskim umećem naših majstora, nastaju proizvodi koji imaju dušu i koji traju godinama, a i decenijama. Odličan primer je naš pogon šivare, gde nastaju presvlake za garniture od kože i štofa. Nekada se čitav pogon sastojao od redova šivaćih mašina, za kojima su radili zaposleni, a danas je u jednoj polovini hale mašina koja obavlja proces krojenja, na osnovu krojnih lista unetih u kompjuter, dok u drugoj polovini hale sede naše kolege za šivaćim mašinama i, vodeći računa o svakom štepu, daju završni izgled presvlake.
Ručna izrada je naročito specifična za čuvene garniture tipa „Chesterfield”, gde se svako dugme ručno prišiva posebnim iglama. Kada gledate majstora koji sa izuzetnom koncentracijom i posebnom pažnjom prišiva dugme po dugme i ulaže svu svoju veštinu i ljubav u nastanak garniture, jasno vam je da prisustvujete posebnom umetničkom činu i da je svaki komad pravo malo umetničko delo. Garnitura „Viktorija”, koja je u našem asortimanu još od 1977. godine, još je jedan sjajan primer autentičnog modela koji kupci i dalje vole i rado biraju. Specifičnom je čine duborez, ručno rađene falte i preko 4000 ukrasnih nitni.
Veoma smo ponosni na naš način izrade nameštaja i na naše majstore i zaposlene u proizvodnji, jer znamo koliko ljubavi je utkano u svaki komad nameštaja koji nastaje u našim pogonima. Nameštaj Simpo je proizveden srcem i satkan od najfinijih emocija. To kupci prepoznaju i to je razlog zašto se odlučuju za naš nameštaj i iznova mu se vraćaju.
Pred potpisivanjem smo ugovora za opremanje više hotela, u vrednosti od oko 14 miliona evra
- U poslovima opremanja Simpo je na svetskom tržištu prisutan više od tri decenije. U vašem portfoliju su brojni poslovni objekti i hoteli širom sveta. Koliko je važan taj segment poslovanja?
Segment opremanja enterijera je veoma važan za nas i po tome nas prepoznaju naročito van granica naše zemlje. U našem portfoliju su brojni poslovni objekti i hoteli širom Evrope i na Bliskom istoku, među kojima su i Svetski trgovinski centar u Moskvi, hotel „Klaus K” u Helsinkiju, „Four Seasons” na Kipru, hotel „Hilton” u Podgorici i Dablinu, „Mama Shelter” u Beogradu, kao i drugi hoteli visoke kategorije širom sveta.
Koliko su opremanja bitan segment našeg poslovanja, osetili smo, nažalost, naročito u periodu pandemije, kada su investicije u turističkoj industriji svedene na minimum. Investicije se polako vraćaju i verujemo da će u narednoj godini biti ostvaren nivo koji je očekivan u 2020. godini, koji je pandemija odložila. Trenutno smo u završnim razgovorima i pred potpisivanjem ugovora za opremanje više hotela u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, u vrednosti oko 14 miliona evra.
- Konkurencija u industriji je velika i oštra. Kako ostati ravnopravan takmičar u takvoj tržišnoj utakmici?
Danas na tržištu Srbije postoji na stotine proizvođača nameštaja, za razliku od vremena u kome je Simpo nastao, kada je na prostoru bivše Jugoslavije bilo svega nekoliko proizvođača. Sa druge strane, tržište je postalo globalno i brendovi iz drugih zemalja mnogo su dostupniji nego pre.
Biti toliko dugo jedan od glavnih aktera u domaćoj industriji nameštaja – nije nimalo lako. Kako biste opstali, morate stalno da pratite trendove na svetskom tržištu u proizvodnji i dizajnu, uvodite nove materijale i sirovine, ali i menjate se u svim segmentima poslovanja. Jedan od ključnih faktora za trajnost i prepoznatljivost jeste i da uvek težite da postavljate standarde na domaćem tržištu koje će drugi pratiti. Potrebno je i da se stalno menjate i unapređujete, ali čuvate prepoznatljivost i negujete prave vrednosti.
- Mnogo ste radili na unapređenju komunikacije sa potrošačima – pre svega, kroz digitalne kanale – kako biste se približili nekim novim generacijama. Da li ste zadovoljni onim što ste postigli?
Jedan smo od retkih brendova koji se mogu pohvaliti da tri generacije neke porodice imaju naš nameštaj, a sve je više takvih primera, što nas veoma raduje. Milenijalci su odrastali sa Simpovim nameštajem i od najranijih dana učili o brendu. Ipak, kada je došao trenutak da kupuju, morali smo da opravdamo poverenje koje su nam ranije ukazale njihove porodice i da komunikaciju prilagodimo kako bi mogli da donesu pravu odluku. Stoga, tokom poslednjih 10 godina ulaganje u digitalne kanale, koji su za njih glavno sredstvo komunikacije, beleži stalni rast. Sva unapređenja nagrađena su boljom analitikom, pozitivnim reakcijama kupaca i povećanjem prodaje. U narednim godinama fokus se pomera na generaciju Z, koja postaje značajan segment potrošača i ima svoje vrednosti i način komunikacije. Prateći njih, i mi ćemo prilagođavati sadržaj i način prezentacije nameštaja Simpo.
- Kada sumirate poslovnu 2023. godinu, šta biste izdvojili kao najveći poslovni uspeh?
Veoma sam ponosna na kampanju povodom 60 godina brenda – „Za generacije koje ostvaruju svoje snove”. Odrastala sam na nameštaju Simpo i gajila ljubav prema brendu mnogo pre nego što sam imala bilo kakvih dodirnih tačaka sa njim, osim kao potrošač. Zato je za mene bila prava privilegija i velika sreća kreiranje ove kampanje.
Posebnu pažnju privukao je nastup na Sajmu nameštaja u Beogradu, gde smo, pored nove kolekcije, prikazali tri redizajnirana modela koji su najstariji i najprepoznatljiviji u našem asortimanu – „Viktorija”, „Mojca” i „Pariska noć”. Iznad svakog od njih bila je priča koju bi nam on ispričao o sebi da može da govori. Ovakav način prezentacije i novo ruho modela naročito se dopalo mlađim generacijama. Odlične reakcije imamo i na promotivni film povodom jubileja, gde smo statističke podatke iz poslovanja prikazali kroz interesantne animacije i tako dočarali njihovu impozantnost.
Kampanja još uvek traje, rezultate ćemo sumirati na kraju, ali je glavni utisak da je pokrenula mnogo emocija i donela pregršt divnih komentara, koje, kada pročitate i čujete, dobijete još jednu potvrdu da Simpo nije običan nameštaj, već je i „član porodice” i mesto gde nastaju najlepše uspomene.
- Brend je prepoznatljiv, kvalitet proizvoda je neupitan, a menadžment veoma ozbiljan. Da li je to dovoljno da se u 2024. zakorači sa još većim poslovnim ambicijama?
Za dalji razvoj potrebno je uvek podizati lestvicu i stremiti višim ciljevima, takmičiti se pre svega sa samim sobom, da svakoga dana budeš u nečemu bolji nego što si bio juče. To pravilo važi i za ljude i za kompanije. Ambicije nas drže u fokusu i dobroj kondiciji.
Naši planovi za narednu godinu su završetak reorganizacije poslovanja, zatim modernizacija opreme, jer nam početkom godine stižu nove mašine u pojedinim pogonima, koje će povećati produktivnost i kvalitet izrade proizvoda. Spreman je proizvodni program za 2024. godinu, nastavićemo da radimo dalje na unapređenju maloprodajne mreže u Srbiji i regionu, realizovati poslove opremanja hotela i poslovnih objekata, ali ćemo uvek imati fokus na ljudima – našim kupcima i zaposlenima. Bez njih Simpo ne bi bio ono što je danas i ne bi trajao toliko dugo.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: Nikola Ilić