Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sanja Bušić, PepsiCo: Žene u poslovnom svetu – pozitivan trend koji raste

    „Nije jednostavno uskladiti aktivan poslovni i privatni zivot. Putovanja, obaveze i kompleksne poslovne teme mogu da odvuku pažnju sa privatnih prioriteta”, kaže za BIZLife Sanja Bušić, marketing direktorka kompanije PepsiCo za južna tržišta Centralne Evrope, Baltičke zemlje, Grčku i Kipar. 

    Ipak, ona napominje da su, uporedo sa željom za jednakošću i većim doprinosom, žene počele da zauzimaju liderske pozicije i dokazale da su uspešne u različitim industrijama, ali naglašava da su i dalje te brojke male u svetu.

    • Kako biste opisali trenutnu situaciju žena u poslovnom svetu? Da li smatrate da su žene dovoljno zastupljene u poslovnom sektoru?

    Žene u poslovnom svetu su trend koji raste, ali to nije uvek bilo tako. One su se vekovima borile sa stereotipima da treba da su kod kuće, da kuvaju, čiste i brinu o porodici. Sa željom za jednakošću i većim doprinosom, one su počele da zauzimaju liderske pozicije i dokazale da su uspešne u različitim industrijama, ali i dalje su te brojke male u svetu.

    Ono što nam statistika takođe govori jeste da su žene uglavnom zastupljene na srednjim i nižim pozicijama u kompanijama, dok se liderske pozicije uglavnom dovode u vezu s muškarcima. Srećna sam što radim u kompaniji koja godinama radi na osnaživanju žena kroz različite alate. Na putu smo da u kompaniji PepsiCo do 2025. godine dostignemo globalni cilj, a to je 50% žena na menadžerskim pozicijama.

    • Možete li nam dati konkretne primere društveno odgovornih inicijativa koje je vaša kompanija regionalno sprovela kako bi doprinela zajednici i u kojoj meri se te inicijative odnose na žene direktno?

    Kao jednom od globalnih lidera u proizvodnji gotove hrane i pića, odgovornost prema zajednici utkana je u različite segmente našeg poslovanja i to vrlo pažljivo radimo i kroz naše brendove, ali i kroz korporativne aktivnosti. Ono što je svakako obeležilo prošlu godinu jeste kampanja brenda Clipsy „Pokaži rispekt – reaguj na hejt”, koja je za cilj imala podizanje svesti o bezbednosti dece u digitalnom okruženju. Inicijative koje se odnose na osnaživanje žena mahom su usmerene ka našim koleginicama i pronalaženju načina da im pružimo sve neophodne resurse za razvoj u celokupnom eko-sistemu. Osnaživanju žena možemo da doprinosimo svakodnevno, na različite načine: kroz medije, javne diskusije, razmenu znanja i iskustava, sklapanje partnerstava i udruživanje – ako na odgovoran način pristupimo ovoj temi, sigurna sam da nas čekaju sjajne priče.

    • Koje prepreke ili izazove žene najčešće susreću u napredovanju u karijeri, posebno na visokim rukovodećim pozicijama?

    Podelila bih ličnu perspektivu, jer smo svi različiti i drugačije percepiramo određene situacije. Za mene postoje dve važne teme koje su bile izazov.

    Prva – emotivna reakcija u za mene teškim situacijama koje poslovno okruženje donosi i nekada manjak čvrstine i samopouzdanja jer se stalno „poredimo”. Neke poslovni momenti mogu da nas dovedu u situaciju da je teško da zaustavimo lavinu emocija koja možda ima korene u onom privatnom delu. Moja poruka je: nikada ne shvatajte išta lično – to je samo posao.


    Cilj je da PepsiCo do 2025. godine ima 50% žena na menadžerskim pozicijama


    Druga je odlazak na porodiljsko odsustvo koje žene često shvataju kao „izgubljene poslovne godine”. Radim na različitim tršištima i vidim da nam je svima to zajedničko. Često mislimo da će se sve raspasti kada odemo, naročito ako se nalazimo na seniorskim pozicijama. A onda dolazi i povratak sa odsustva gde se nekoliko meseci „snalazimo” u novim okolnostima. Dobra vest je da javni i privatni sektor rade na pojednostavljenju ovog procesa za žene kako bi se što brže integrisale u poslovno okruženje.

    • Kako kompanija PepsiCo podržava i promoviše žene u FMCG industriji, posebno u sektorima kao što su marketing, prodaja i menadžment?

    Smatram da inkluzivna radna snaga podstiče inovacije, pomaže da bolje razumemo potrošače i doprinosi našem uspehu. Ono što bih istakla jesu interni programi mentorstva, razvoja liderskih veština i povezivanje sa koleginicama iz drugih poslovnih jedinica i zemalja. Naravno, tu je i fleksibilnost između poslovnih i privatnih obaveza.

    S obzirom na to da sam u kompaniji više od deceniju i da sam, uz svoj dinamičan razvojni put, imala prilike da posmatram razvoj i drugih koleginica, veoma sam ponosna što su upravo one na pozicijama donosilaca odluka u kompaniji. Kao kompanija, veoma smo fokusirani na interne promene u odgovornostima i strukturi i ponosna sam što su, u poslednjih nekoliko meseci, nekoliko ključnih pozicija u prodaji preuzele koleginice.

    • Koje su ključne inicijative ili politike kompanije PepsiCo usmerene ka promovisanju žena na ključnim funkcijama unutar organizacije i kako se to odražava na ravnotežu polova u vašem menadžmentu?

    Trenutno smo na putu od podizanja svesti ka našoj posvećenosti da izvršimo uticaj i veoma smo ponosni na napredak koji smo napravili u kreiranju različitog, jednakog i inkluzivnog radnog mesta za sve naše zaposlene.

    Kada je naš lokalni izvršni tim u pitanju, velika mi je čast da podelim da su na 50% pozicija u timu upravo žene, što mislim da odlično ilustruje naša ulaganja i napore da osnažujemo žene i da nastavimo u tom pravcu.

    • Kako vi, kao marketing direktorka za jedno zaista veliko tržište, uspevate da balansirate između poslovnih obaveza u kompaniji PepsiCo i ličnih potreba?

    Nije jednostavno uskladiti aktivan poslovni i privatni zivot. Putovanja, obaveze i kompleksne poslovne teme mogu da odvuku pažnju sa privatnih prioriteta. Sa druge strane, kod kuće me čekaju dva tinejdžera i porodične obaveze – ako želimo da sve bude kako treba, moramo da pravimo razne ustupke i često nauštrb nas samih. Ne želim da propustim trenutke sa porodicom jer vreme leti; u poslu možemo da pogrešimo, iz grešaka se uči, ali sa porodicom i decom nemamo taj luksuz. Sigurna sam da se i žene i muškarci sreću s istim izazovima.

    Ponosna sam na to što su u poslednjih nekoliko meseci neke ključne pozicije u prodaji preuzele koleginice

    Često me mlađe koleginice konsultuju kako napraviti pravi balans i uvek biti nasmejana. Za mene je to jasno postavljanje prioriteta, velika doza optimizma i podrška koju imam kod kuće od strane supruga i porodice. Zaključila bih – okružite se ljudima sa kojima ćete deliti privatni i poslovni zivot, koji vas neće samo pratiti, već će vas motivisati da budete svaki dan bolji u svemu što radite. 

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Zoran Rašić / BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE