Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Milica Popović, Delez Srbija: Ključno je ostati autentičan, vredan i posvećen svom radu i ciljevima

    „Kompanije kao što je naša imaju ključnu ulogu u promociji rodne ravnopravnosti i omogućavanju napredovanja žena na rukovodećim pozicijama. Veoma sam ponosna na to što sam deo tima koji vrednuje i poštuje različitosti”, ističe Milica Popović koja rukovodi korporativnim komunikacijama i javnim poslovima u kompaniji Delez Srbija.

    U intervjuu za BIZLife ona savetuje mlade poslovne žene da budu vredne, ambiciozne, strpljive i da uvek veruju u svoje sposobnosti, težeći najboljem.

    • Kako ocenjujete trenutni položaj žena u biznis svetu u Srbiji, posebno u sektoru korporativnih komunikacija i javnih poslova?

    Pozicija žena u Srbiji u sektoru korporativnih komunikacija i javnih poslova je veoma dobra. Rekla bih da je poslednjih nekoliko godina vidljiv napredak i u pogledu zastupljenosti žena na vodećim pozicijama u velikim sistemima, što pokazuje da smo uvažene, poštovane i da sve više kompanija vrednuje kulturu jednakih šansi za sve. Sigurna sam da ćemo u godinama koje dolaze gledati sve više dama koje vode kako male biznise tako i globalne multinacionalne kompanije.

    Delez Srbija

    Milica Popović Deleze Srbija (Stefan Jovanović/BIZLife)

    • Kako kompanije poput Delez Srbija podržavaju napredovanje žena na rukovodećim pozicijama? Kakvo je vaše iskustvo u tom smislu?

    Kompanije kao što je naša imaju ključnu ulogu u promociji rodne ravnopravnosti i omogućavanju napredovanja žena na rukovodećim pozicijama. Veoma sam ponosna na to što sam deo tima koji vrednuje i poštuje različitosti. Činjenice da u Izvršnom odboru Delez Srbije polovinu članova čine žene, da je na direktorskim pozicijama više dama, kao i da kompaniju vodi žena jasno pokazuju da rodni stereotipi kod nas ne igraju ulogu. Deset godina mog rada u ovom trgovinskom lancu prošlo je izuzetno brzo, što pripisujem kontinuiranom učenju i razvoju uz neprekidnu podršku kompanije i ljudi s kojima sam delila ovaj put. Moje iskustvo pokazuje koliko je važno raditi u okruženju u kojem svako ima priliku da napreduje i razvija se.

    Rad u okruženju koje vas inspiriše da budete najbolja verzija sebe je od presudnog značaja

    • Da li ste se ikada i na koji način suočavali sa stereotipima i predrasudama prema ženskim menadžerima u poslovnom okruženju? Kako prevazići takve izazove?

    Nisam se nikada suočila sa predrasudama i verujem da je ključno ostati autentičan, vredan i posvećen svom radu i ciljevima. U situacijama kada osetite da vas neko nedovoljno ceni zbog rodno zasnovanih predrasuda, važno je preispitati da li je okruženje u kome radite pravo za vas. Ponekad, pronalaženje nove kompanije koja neguje kulturu poštovanja i različitosti može biti najbolji korak. To često ima više veze sa opštom kulturom kompanije nego sa pojedinačnim stavovima zasnovanim na rodnom stereotipu. Borba protiv ovih izazova zahteva strpljenje, upornost i spremnost da se ukaže na vrednosti koje donosimo na radno mesto, dokazivanjem svojih kvaliteta i postignuća.

    • Koje biste prednosti istakli kod žena kao menadžera u odnosu na muškarce, posebno u oblasti korporativnih komunikacija i javnih poslova?

    Poznajem veliki broj kolega na pozicijama u korporativnim komunikacijama koji sjajno obavljaju svoj posao, koji su veoma predani i vešti komunikatori. Dok pozdravljam profesionalizam i posvećenost svih kolega na ovim pozicijama, primetila sam da žene mogu biti prirodno intuitivnije i pokazati veći stepen empatije prema svim članovima tima što može doprineti efikasnijoj i dubljoj komunikaciji. Praksa mi je pokazala da žene menadžerke često imaju izoštrenija čula da osete potrebe i emocije svojih kolega, a takve veštine su neprocenjive, posebno u kriznim situacijama, kada je potrebno brzo razumeti različite perspektive i naći najbolje rešenje za sve strane.

    • Na koji način bi kompanije mogle bolje da podrže žene u usklađivanju poslovnih i privatnih obaveza? I kako vi to uspevate?

    Kompanije mogu dati svoj doprinos fokusiranjem na kreiranje fleksibilnih radnih uslova i promociju kulture koja vrednuje balans između posla i života. Na primer, u Delezu, svi zaposleni od prošle godine imaju pravo na najmanje 26 dana godišnjeg odmora, što predstavlja sjajnu inicijativu u pravcu poboljšanja work–life balansa. Dodatno razvijamo kulturu poverenja i vrednovanja radnog učinka koje su baza za hibridne i fleksibilne modele rada koje smo razvili kao kompanija.

    Lično pronalazim ovu ravnotežu zahvaljujući podršci koju dobijam izvan radnog vremena – razumevanje i pažnja koju mi pružaju partner, porodica i prijatelji su neprocenjivi. Ova kombinacija profesionalne fleksibilnosti i podrške u privatnom okruženju, ključna je za uspešno usklađivanje poslovnih obaveza sa životom van posla. Važno je prepoznati i ceniti doprinos svakog pojedinca, te omogućiti zaposlenima da prilagode svoj radni raspored kako bi mogli da se bave i privatnim životom bez stresa ili osećaja da moraju da žrtvuju jedno za drugo.

    Delez Srbija

    Milica Popović Deleze Srbija (Stefan Jovanović/BIZLife)

    • Kako podstičete raznovrsnost i inkluzivnost u radnom okruženju kompanije, posebno u pogledu rodne ravnopravnosti i podrške ženama?

    Podsticanje raznovrsnosti i inkluzivnosti u radnom okruženju, posebno kada je reč o rodnoj ravnopravnosti i podršci ženama započinje kulturom poštovanja koju praktikujem kako u privatnom životu tako i na poslu. U našem sektoru prirodno je prisutan veći broj žena, što dodatno potvrđuje da smo stvorili okruženje u kojem se svako oseća vrednovano i podržano. Ova praksa uključuje i razvijanje politika koje promovišu jednakost šansi za sve, bez obzira na pol, etničku pripadnost ili bilo koju drugu karakteristiku. Sem toga, organizujemo i treninge za nove menadžere upravo na temu inkluzivnosti i psihološke sigurnosti. Verujem da pružanje jednakih šansi i mogućnosti za razvoj svakog zaposlenog, uz istovremeno prepoznavanje i vrednovanje jedinstvenih doprinosa koje pojedinci mogu doneti, čini osnovu za istinski inkluzivno radno mesto. Na ovaj način, ne samo da podstičemo rodnu ravnopravnost, već i gradimo kulturu koja ceni i promoviše raznovrsnost na svim nivoima.

    • Koje biste savete ili iskustva podelili sa ženama koje teže rukovodećim pozicijama u korporativnom svetu, s obzirom na vašu ličnu karijeru i iskustva u kompaniji Delez Srbija?

    Savetovala bih im da budu vredne, ambiciozne, strpljive i da uvek veruju u svoje sposobnosti, težeći najboljem. Iz ličnog iskustva, verujem da je ključno izabrati kompaniju i menadžera koji prepoznaju vaš potencijal i koji će vas podržavati u profesionalnom razvoju. Rad u okruženju koje vas inspiriše da budete najbolja verzija sebe je od presudnog značaja. Takođe, važno je biti otvoren za učenje i razvoj, kako profesionalno tako i lično. I na kraju, nikada ne treba da zaboravimo da cenimo naše jedinstvene kvalitete, jer upravo oni predstavljaju našu snagu. 

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Stefan Jovanović i Zoran Rašić / BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE