Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li biste probali martini sa maslinovim uljem?

    Zašto Amerikanci kupuju mnogo manje šampanjca?

    Prodaja šampanjca je 2023. godine izgubila nešto na popularnosti nakon nekoliko rekordnih godina prodaje podstaknute krajem blokade Covid-19.

    Comité šampanjac, trgovinsko udruženje koje predstavlja više od 16.000 vinogradara i 320 šampanjskih kuća, navelo je u novom izveštaju da je ukupna prošlogodišnja isporuka pića iz Francuske pala na 299 miliona boca, što je pad od 8,2 odsto u poređenju sa 2022.

    To označava skoro povratak na nivoe pre Covida u 2019. godini, kada je isporučeno 297,3 miliona boca. Tokom svog vrhunca 2022. godine, prodaja je porasla za 33 odsto, kada je isporučeno 325 miliona boca.

    Iako je ukupna isporuka pala, finansijsko bogatstvo mnogih kuća šampanjca bilo je manje pogođeno jer su prodavale skuplje marke pića, što im je omogućilo da zadrže prodaju iznad 6 milijardi evra (6,6 milijardi dolara) još godinu dana, rekao je Comité u saopštenju.

    Prodaja je takođe opala za sličnu cifru u Francuskoj, koja predstavlja najveću potrošačku bazu.

    Šampanjac

    Šampanjac (Pixabay)

    Uticaj inflacije

    Unutar Francuske, isporuke su prošle godine pale za 8,2 odsto na 127 miliona boca jer je zemlja „više patila od inflacije u poređenju sa izvoznim tržištima, što je opterećivalo kućne budžete tokom cele godine“, saopštilo je udruženje, prenosi CNN.

    Dejvid Šatijon, kopredsednik udruženja, rekao je da je „pad bio očekivan, ali uz očuvanu vrednost, i dalje postoji optimizam za budućnost, dok šampanjac ostaje osetljiv na geopolitički kontekst i stanje globalne ekonomije“.

    inflacija, NBS

    Inflacija (Pixabay)

    Situacija sa žestokim pićima

    Ostala vina i žestoka pića, kao što je viski, takođe su zabeležili pad prodaje i isporuke jer su ljudi koji piju prestali da ih gomilaju u svojim domovima otkako su restorani i barovi potpuno ponovo otvoreni.

    Za ,,LVMH Moët Hennessy“, najvećeg proizvođača šampanjca i vlasnika premijum brendova kao što su Moët & Chandon i Dom Pérignon, pogodak se odrazio na oktobarski izveštaj o zaradi koji je obuhvatio prvih devet meseci 2023.

    Naziv šampanjac je isključivo rezervisan za vina koja bere i proizvodi 16.200 uzgajivača na 34.300 hektara severoistočno od Pariza.

    Region se takođe bori sa ekstremnim vremenskim prilikama, uključujući velike vrućine i rane mrazeve, što je dovelo do toga da vinogradari 2021. godine vide najmanju žetvu od 1957. To je Francusku koštalo ukupno oko 2 milijarde dolara prodaje, navodi se u nedavnom izveštaju.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE