Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Polovina automobila na sajmu kupljena za keš, rasprodati i oni vredniji od 150.000 EUR

    Kupci u Srbiji potrošili su oko 20 miliona evra na Sajmu automobila u Beogradu. Pritom, svako drugo vozilo na toj manifestaciji kupljeno je gotovinski tj. u kešu.

    Ukupno je prodato 2.000 vozila od čega najmanje potpuno električnih. Prodato je preko 75 vozila klase preko 150.000 evra što ne ulazi u ukupan zbir prodaje, jer je to klasa za sebe. Kupljeno je svega pet odsto čistih električnih vozila.

    Ukoliko želimo bolji vazduh, čistiju sredinu moraćemo da uložimo najmanje 11 milijardi evra da bismo ispunili uslove iz Povelje 27 država Evropske unije koja se odnosi na sprečavanje zagađenja vazduha motornim vozilima, kažu stručnjaci sa Mašinskog fakulteta.

    Izlozbeno-prodajna manifestacija Sajam automobila, pod nazivom „DDOR BG CAR SHOW“,  (BETAPHOTO/MILOS MISKOV)

    Sadašnje donacije nisu dovoljno dobar razlog da bi neko kupio čisto električno vozilo, jer infrastruktura zakonski nije obavezna i ne postoji. Postoje i dalje problemi oko registracije i homologacije iako se Evropa u tome veoma liberalizovala.

    „Ono što smo dobili kao neke nove evropske direktive postoji mogućnost sada posle 10 godina korišćenja električnih automobila, ukupna vrednost tog auta biće nula. Zašto? Zato što je posle deset godina potrebno zameniti bateriju, zamena baterije po sadašnjim cenama je oko 10.000 evra i onda to vozilo ne vredi toliko pa se ide na projekat da se to vozilo reciklira“, kaže Miloš Petrović sa Mašinskog fakulteta u Beogradu za RTS.

    Izlozbeno-prodajna manifestacija Sajam automobila, pod nazivom „DDOR BG CAR SHOW“ (BETAPHOTO/MILOS MISKOV)

    Uvoznici ljuti na državu

    Uvoznici su i dalje ljuti na državu, jer uporno drži standard evro 3 za uvoz polovnjaka koji je ukinut u svim susednim zemljama.

    „To znači da vozila koja zagađuju moraju da podležu određenim taksama, a vozila koja ne zagađuju da podležu određenim subvencijama. I najvažniji postulat ovog poglavlja je – zagađivač plaća. To je nešto što bi trebalo da nas vodi kada razmišljamo uopšte o subvencijama“, poručuje Dušan Đurašević iz firme „Eurosumar-Suzuki“.

    Izlozbeno-prodajna manifestacija Sajam automobila, pod nazivom „DDOR BG CAR SHOW“ (BETAPHOTO/MILOS MISKOV)

    Ranijih godina srednja klasa na sajmu mahom je kupovala na lizing, pri čemu je vrlo popularan otkup polovnih automobila i sa lizinga, a oni bogati za gotov novac. Sada, međutim, i oni sa dubljim džepom često kupuju na lizing. Odnos je otprilike 50 prema 50 posto.

    Izvor: RTS

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE