NATO pivo HIT u Finskoj: Ne mogu da stignu da proizvedu koliko se traži
Finska pivara muči se da izađe na kraj sa ogromnom potražnjom za svojim novim pivom, kako bi obeležila odluku zemlje da se pridruži NATO posle 75 godina neutralnosti.
Pivara se nalazi u Savonlini, 50 km od ruske granice, u zgradi od crvene cigle izgrađenoj kada je Finska još bila deo Ruskog carstva 1909. godine.
Njen vlasnik Peteri Vantinen rekao je da je prodaja njegovog piva „slobode“ eksplodirala otkako je postala viralna na društvenim mrežama, nakon što je finski parlament raspravljao o kandidaturi zemlje za pridruživanje NATO.
Itsenäinen kansakuntamme Suomi on tekemässä itsenäisen päätöksen. Juhlistamme sitä tuomalla myyntiin OTAN Olutta. Threadi jatkuu alla. / Independent Finland is about to make an independent decision. We celebrate this by brewing a new beer. Thread 1/7. pic.twitter.com/iE68xPlqRQ
— Olaf Brewing (@olafbrewing) May 16, 2022
„Uobičajeno dnevno prodamo oko stotinu limenki piva. Sada je broj veći od dve hiljade“, rekao je on.
Savonlini je do sada bio najpoznatiji po svom impozantnom zamku iz 15. veka i godišnjem letnjem operskom festivalu, ali NATO pivo u prepoznatljivim plavim limenkama je sada ovaj grad dovelo u centar pažnje.
„Ideju sam dobio u četvrtak ili petak prošle nedelje, a tokom vikenda smo odlučili da napravimo etikete i na sreću smo već imali malo limenki bez etiketa u našem skladištu. Tajming je bio dobar“, kaže Vantinen, koji je osnovao Olaf Breving Pivaru 2016.
Do sada su u supermarkete isporučili oko 8.000 litara piva u limenkama, ali će od sledeće nedelje biti u partnerstvu sa dva najveća finska maloprodajna lanca i učiniti ga dostupnim u prodavnicama širom zemlje i u flašama.
New Finnish beer: OTAN, a play on the Finnish expression „Otan olutta,“ which apparently means „I’ll have another one,“ and the initials OTAN, meaning NATO in French. A bit convoluted, but hey, I’ve just learned something important in Finnish: Otan olutta! pic.twitter.com/QD9jtEBeNZ
— Roger Boylan (@BoylanRoger) May 20, 2022
„Leti sa polica i ima mnogo pozitivnih povratnih informacija. Mislim da je to zato što je ovo proleće bilo ispunjeno mrakom i možda je ovo ljudima samo ponudilo nešto pozitivno u vezi cele stvari“, objašnjava Vantinen.
Popularan napitak
Naziv piva je igra sa finskim izrazom „Otan olutta“, što znači „Ja ću pivo“, i francuskom skraćenicom za NATO, koja je „OTAN“.
„Nismo mnogo ozbiljni, vitez na etiketi je crtani film, to je samo da proslavimo kako finska bezbednost postaje malo bolja“, kaže Peteri Vantinen.
Ove nedelje su bili redovi u radnji Olaf Breving dok su Finci pokušavali da se dočepaju limenki piva. Čak su imali i mušterije koje su se vozile iz drugih gradova stotinama kilometara udaljenih da sačekaju u redu da kupe limenku.
Ovo možda i ne iznenađuje kada uzmete u obzir da Finci svake godine konzumiraju oko 74 litara piva po osobi – što je otprilike isti procenat ljudi koji su podržali ovonedeljnu prijavu za NATO, piše EuroNews.
Finskim pivarima nisu neobičani trikovi za pivo. U julu 2018. kompanija Rock Paper Scissors Breving Company u Kuopiju lansirala je pivo pod nazivom „Hajde da rešimo ovo kao odrasli“ kako bi se poklopilo sa samitom Donalda Trampa i Vladimira Putina koji se u to vreme održavao u Helsinkiju.
U novembru 2018. Tornion Panimo je poslao hitne pošiljke specijalno proizvedenog Peacemaker Arctic Pilsnera u severnu Norvešku, gde je desetine hiljada pripadnika NATO-a učestvovalo u operaciji Trident Juncture.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay/Twitter