Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Bebe, pelene

    Sa pelena za bebe proizvođač prelazi na pelene za odrasle: Natalitet je rekordno nizak

    Japanski proizvođač pelena najavio je da će prestati da proizvodi pelene za bebe u zemlji i da će se umesto toga fokusirati na tržište za odrasle. Oji Holdings je najnovija firma koja je napravila takav pomak u Japanu koji ubrzano stari, a natalitet je rekordno nizak.

    Prodaja pelena za odrasle nadmašila je prodaju pelena za odojčad u zemlji više od jedne decenije.

    Broj rođenih beba u Japanu 2023. godine – 758.631 – smanjen je za 5,1 odsto u odnosu na prethodnu godinu. To je takođe bio najmanji broj rođenih u Japanu od 19. veka. Ta cifra je ’70-ih godina iznosila više od dva miliona.

    U saopštenju, Oji Holdings navodi da njegova podružnica, Oji Nepia, trenutno proizvodi 400 miliona pelena za bebe godišnje. Proizvodnja je u padu od 2001. godine, kada je kompanija dostigla vrhunac – 700 miliona pelena.

    Još 2011. godine, najveći proizvođač pelena u Japanu, Unicharm, rekao je da je njegova prodaja pelena za odrasle nadmašila prodaju pelena za bebe.

    U međuvremenu, tržište pelena za odrasle raste i procenjuje se da vredi više od 2 milijarde dolara. Japan sada ima jednu od najstarijih populacija na svetu, sa skoro 30 odsto njih starosti 65 ili više godina. Prošle godine je udeo starijih od 80 godina prvi put premašio 10 odsto, piše BBC.

    Beba, Mercator-S

    Bebe (Unsplash)

    Kriza

    Oji Holdings je takođe istakao da će nastaviti da proizvodi pelene za bebe u Maleziji i Indoneziji gde očekuje da će potražnja rasti.

    Smanjenje stanovništva, rezultat kako starenja tako i pada nataliteta, postalo je kriza za Japan, jednu od najvećih svetskih ekonomija. Ali napori japanske vlade da se suoči sa ovim izazovima do sada su imali malo uspeha.

    Čini se da povećana potrošnja na programe u vezi sa decom i popusti za mlade parove ili roditelje ne povećavaju stopu nataliteta. Stručnjaci kažu da su razlozi složeni – od niže stope brakova i većeg broja žena koje se zapošljavaju, do povećanih troškova podizanja dece.

    „Japan stoji na ivici da li možemo da nastavimo da funkcionišemo kao društvo“, rekao je premijer Fumio Kišida prošle godine, dodajući da je to slučaj „sada ili nikad“.

    Ali Japan nije sam. Stope fertiliteta takođe su u padu u Hong Kongu, Singapuru, Tajvanu i Južnoj Koreji, od kojih poslednja ima najniži natalitet na svetu.

    Kina je takođe zabeležila pad stanovništva drugu godinu zaredom 2023. i, poput Japana, uvela je različite podsticaje za povećanje nataliteta. Ali starenje stanovništva i uticaj decenijama duge politike jednog deteta, koja je okončana 2015, stvaraju demografske izazove i u Kini.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE