Roboti se „namnožili“ u američkim firmama
Američke kompanije prošle godine su instalirale više robota nego ikad ranije, jer sve veći broj firmi mogu priuštiti sve jeftinije i fleksibilnije mašine, čija namena se proširuje i obuhvata sve više proizvodnih oblasti.
Lane je u SAD isporučeno 28.478 robota, što je gotovo 16 posto više nego u 2017. godini, prema podacima Udruženja za unapređivanje automatizacije iz Mičigena.
Isporuke su se povećale u svim sektorima, pa su tako isporuke u prehrambenim i potrošačkim kompanijama porasle za 60 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Isporuke proizvođačima poluprovodnika i elektronike bile su veće od 50 posto, dok su isporuke proizvođačima metala porasle za 13 posto.
Potreba za automatizacijom raste kako kompanije nastoje da smanje troškove rada. Mnoge firme koje razmišljaju o vraćanju poslovanja iz inostranstva kao odgovor na trgovinski rat, mogle bi smatrati automatizaciju najboljim mogućim načinom da ostanu konkurentni, čak i sa skupljim američkim radnicima.
Prošle godine isporuke robota proizvođačima automobila i automobilskih delova porasle su za 49 posto, što je prvi put od 2010. godine da je rast iznosio manje od 50 procenata, dok je veći rast isporuka zabeležen u ostalim sektorima. U 2017. godini, više od 60 posto isporuka otišlo je proizvođačima automobila.
„Prehrambena industrija zaista počinje da se zahuktava kao tržište za automatizaciju“, kaže direktor prodaje i marketinga u Kawasaki Roboticsu Dan Hasley.
[preporucene_vesti ids=“317744″]
Izvor: SEEbiz
Foto: Pixabay