Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Rituali i navike uspešnih preduzetnika

    Život uspešnog preduzetnika nema dugme za pauzu ili liniju cilja. I kako god da je uzbudljiva ta trka, ona može biti mentalno, emocionalno, duhovno, društveno i fizički iscrpljujuća.

    Šta više, studije pokazuju da sagorevanje, gubitak strasti i unutrašnja disharmonija jesu faktor koji utiče na propadanje jedne trećine kompanija.

    Iscrpljenost, stres i to kako preduzetnici reaguju na ove okidače anksioznosti uticaće na čitavu kompaniju. Oni najuspešniji znaju kako da se nose sa stresom i imaju čitav niz navika, predostrožnosti, rituala, rutina i čak sujeverja da im pomognu u smanjivanju nivoa stresa, kako bi podigli svoje performanse na najviši nivo i da bi stvorili osećaj balansa.

    Lideri iz sveta finansija, zdravstvene nege i preduzetništva su podelili informacije o svojim rutinama i navikama koje im pomažu da ostanu zdravi, a njihove poslove jakim.

    Rituali od ranog jutra – za veću produktivnost i zdrave navike

    Najveći broj uspešnih ljudi svedoči o dobrobiti ranog ustajanja. Psiholozi tvrde da su ranoranioci produktivniji nego noćne ptice, da su prijatniji i odgovorniji, čak i srećniji od ljudi koji ustaju kasno. Ako ustanete samo jedan sat ranije svakog jutra, vi sebi dodajete 15 dana godišnje! To je ono vaše vreme da uradite ono vaše, sveži, puni energije i sa manje distrakcija. Osim toga, ne treba samo ustati rano, već dočekati sunce istezanjem i drugim vidom sporta. Pažljivo čitaj dalje: nije za lenjivce!

    Bill Gross, suosnivač investicione firme Pimco, obučen je u 4:45 ujutru i započinje rad pre početka trgovanja u 5.30. Generalni direktor Apple-a Tim Kuk se budi uzimajući u vezu 3:45, obrađuje e-poštu u 4:30 ujutro, pre nego što odlazi u teretanu u 5 sati – oko vremena kada je Padmasree Varrior, bivši CTO kompanije Motorola, završio čitanje vijesti.

    • „Ja vežbam šest dana needljno, često sam već u 5:50 ujutru kao u vojničkom kampu.” – Kimberly Townsend, predsedavajuća i izvršna direktorka kompanije Loretto     
    • „Budim se pre zore svakog dana. Sva svetla su pogašena, ja pravim kafu, sedim na tremu, uživam u tami moje bašte – moj cilj je: bez električnog svetla, čekam ono jutarnje. Sedim, budim se, razmišljam.” – Walt Brown, EOS izvršitelj
    • „Ustajem svakog dana u 5:30 da bih se igrao sa mojim dvogodišnjakom. Nalazim da me to razbuđuje bolje nego dupli espreso koji pijem otprilike sat vremena nakon što ustanem.” – Zach Mercurio, leadership consultant
    • „Neraskidiva obaveza prema dva lattea i New York Times-u. Uvek počinjem sa uvodnikom“ – Peter Horst, Fortune 500 CMO 

    Nakon što ustanete u 5, igrate tenis sat-dva, istuširate se i pojedete mango, možete početi sa poslom oko 7, 8 ujutru. Uspešni su nam rekli kako raspoređuju svoje vreme i koji su im obredi tokom radnog dana kako bi postigli punu produktivnost.

    Rituali za bolju organizaciju radnog vremena

    Klinika Mayo je primetila da rutine imaju moć da smanje anksioznost, eliminišu distrakcije i omoguće bolji fokus. To u krajnjoj liniji znači kreiranje protokola koji će se baviti onim najdominantnijim elementom radnog dana: elektronskom poštom! Procenjuje se da će do kraja 2017. godine svakodnevno biti poslato i primljeno 132 milijardi e-poruka. To je puno stresa!

    Naši profesionalci su pronašli svoje različite načine da odgovore na e-mail izazov:

    • Ažurnost je ključna. Odmah odgovarajte na imejlove. Onima koji sačekaju do kasnije u toku dana: već sam preoteo potencijalnog klijenta sa svojim blagovremenim odgovorima!“ – Jack Dali, profesionalni trener prodaje
    • „Ja ne proveravam e-mail ujutru, smatram da je to najbrži način da se pokvari čak i najbolje isplanirani dan. Ja proveravam inbox samo jednom dnevno, u 4 ujutro, kad se opuštam i spremam da zaspim“. – Zach Mercurio
    • „Proveravam e-mail samo rano ujutru i uveče. Počnem svaki dan osvajanjem jedne ili dve najvažnije stvari koje moram postići i ne otvaram poštu dok ih ne završim.“ – Su Hoks, osnivač i izvršni direktor YESS! kompanije.

    Rituali za sreću 

    Sujeverje se može smatrati iracionalnim i nenaučnim, ali istraživanje zapravo pokazuje suprotno. Aktiviranje sujevernog rituala podstiče poverenje učesnika u savladavanje predstojećih zadataka, što zauzvrat poboljšava performanse.  Evo koje amajlije koriste preduzetnici:

    • „Imam jednu posebnu plavu kravatu i košulju krojenu po meri koje nosim prilikom svakog važnog televizijskog pojavljivanja ili konferencije.“ – Eric Hutchison, generalni direktor, United Capital Financial Life Management 
    • „Kada vidim peni na tlu, uvek ga pokupim i stavljam u desni džep pantalona. Uveravam se da druga sića ne može da dođe u kontakt sa tim “srećnim” novčićem (da zadrži sreću) i čuvam ga tako svakog dana sve dok ne nađem sledeći peni. “   – Albert Zdenek, osnivač i izvršni direktor Traust Sollus Vealth Managementa 
    • „Ja nosim crveno donje rublje za dobru sreću i bogatstvo.“ – Naoki Mizutani, osnivač Cosmic Entrepreneur kompanije 
    • “Kada je moj sin Nejt imao 8 godina, dao mi je peškir sa printom  medvedića. Rekao mi je da mi je potreban za kancelariju. Od tada je na naslonu moje stolice. Pomaže mi da upamtim šta je zaista važno.” – Jeffrey Thompson 
    • “Ja protrljam stomak moje “Srećni Buda” statuice.” – Dr. Bill Martin 
    • “Ja imam “kamen protiv briga” u kolima na kom piše: napredak, ne perfekcija. Služi kao savršen podsetnik da savršenstvo ne postoji.” – Zach Mercurio
    • “Nosim prsten sa maminim dijamantom svaki put kada predajem.” – Su Hoks
    • “Neki idiot mi je jednom rekao da kada je 11:11 na satu, vreme je da zamislite želju. I sad svaki put moram to učinim.” – Peter Horst

    Šta je zaključak? Odvojite vreme za sebe. Jedite zdrave obroke za sreću, obucite se za sreću, ne zaboravite svoju novu tašnu-amajliju, nađite sreću u meditaciji, svitanju, šolji omiljene kafe i – u nove radne pobede!

    Izvor: Strani mediji / BizLife

    Foto: Pexels

    Piše: M.Gligorić/ B.M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE