Riddle Bar – kako je čuveni bar iz Skadarlije stigao do hotela „Crowne Plaza”
Ideja, tvrdoglavost, kreativnost, odlučnost i hrabrost bile su dovoljne da se Duško Kostadinoski sa kolegama otisne u biznis vode i pokrene Riddle Bar u Skadarliji.
Samo nekoliko godina kasnije, otvorili su bar u hotelu „Crowne Plaza”, prodaju flaširane koktele, proizvode led, organizuju obuke, ketering, timbildinge… Odakle im inspiracija za sve ovo, šta su personalizovani kokteli i koji su im dalji planovi – za BIZLife govori Duško Kostadinoski.
- Riddle Bar u Skadarliji sada je već kultno mesto za ljubitelje koktela, što ubrzanim korakom postaje i bar u hotelu „Crowne Plaza”. A kako su izgledali vaši počeci?
Nas četvorica, sa istom idejom i istovetnim pristupom, dosta tvrdoglavim stavom i odlučnošću da napravimo nešto novo, krenuli smo u avanturu. U tom trenutku bilo je, možda, pet koktel-barova u Beogradu, ali mi smo odlučili da napravimo korak dalje i da se fokusiramo samo na određeni tip koktela – klasične i „signature” koktele, naše kreacije, izuzimajući iz ponude dnevno poslovanje, kafu, tople napitke i slično. Za takvu ideju bilo je potrebno prethodno iskustvo, kao i znanje. Prekretnica je bio rad u velikim sistemima, gde smo bili školovani da kroz određene procedure i pristup, koji je često bio šablonski, moramo sa svakim gostom da se ophodimo na isti način. Međutim, naša ideja i naš pravac razmišljanja bili su da ne postoje šabloni, već da za svakog gosta postoji određena motivacija da dođe i da svakom gostu treba pristupiti individualno. I tad se ostvario san o otvaranju našeg Riddle Bara.
- Imate specifičnu filozofiju poslovanja, nemate klasičnu kartu pića, važan vam je odnos sa gostima. Možete li nam pojasniti šta su, u stvari, personalizovani kokteli?
Imamo zapisane recepture, koktele i ponudu u nekoj formi. Ali naš pristup je drugačiji: da ljudi u modernom svetu ne skeniraju neke QR kodove i ne odlaze na linkove, već da glavni fokus bude na komunikaciji, pa zatim i na kreiranju koktela, mašti, neizvesnosti – Koje li ću piće dobiti?. Uz celokupnu atmosferu, muziku, pristup i kreiranje tog pića, gosti dobijaju iskustvo koje će biti upečatljivo i drugačije. Modifikacijom svakog pića po želji gosta dolazimo do toga da lepota ovog posla bude istaknuta u prvi plan, a to je da se uz mali dodir začina, bitera ili stila dobije ono što je zaista kreirano po želji gosta, posebno za njegov ukus.
- U čemu je razlika u pristupu biznisu kada su u pitanju ova dva lokala?
U ideologiji. U pogledu samog utiska i kvaliteta pića – nema razlike. Trudimo se zaista da svi imaju priliku da i na jednom i na drugom mestu dobiju svoje savršeno piće. Međutim, ono što smo želeli i tražili kao alternativu za lokal u Skadarliji bio je malo više poslovno orijentisan pristup. Objekat i prostor su namenjeni za malo ozbiljnije potrebe i događaje. U Skadarliji je izvorna ideja da gost dobije kvalitetan i brz provod, dinamičnu atmosferu, dinamičnu muziku, neko zagrevanje pred izlazak ili sam izlazak u smislu koktel-iskustva, dok je u hotelu napravljen jedan koncept inspirisan starinskim koktel-barovima ili starim pijano-barovima koje su imali hoteli u prošlosti. Enterijer, kao i sam prostor, napravljen je tako da imamo jedan lep pijano-bar sa akcentom na dobrim koktelima i autentičnom doživljaju. U hotelu možete pronaći više komfora i privatnosti, dok je u Skadarliji malo dinamičnije.
SVAKOM GOSTU TREBA PRISTUPITI INDIVIDUALNO I PREPOZNATI ŠTA MU U TOM TRENUTKU NAJVIŠE ODGOVARA
- Kod vas je preduzetnička crta prilično izražena. Osim toga što držite koktel-barove, bavite se i konsaltingom, organizujete timbildinge, dostavljate flaširane koktele, pravite svoj led…
Iz svega, prvo je proizašao ketering. Potreba da gostima koji žele da naprave privatne proslave ili veće događaje ponudimo da za veći broj ljudi prenesemo Riddle u neki kutak, bilo poslovnog prostora ili doma. I tu pričamo samo o koktel-keteringu. Nakon toga, imali smo potrebu i želju da kreiramo neki proizvod koji će biti usmeren ka „biznis-to-biznis” varijanti, orijentisan ka drugim ugostiteljima, pa smo došli na ideju proizvodnje leda, tj. velikih kocki leda, koje su svakodnevno i sve češće u upotrebi, više ne samo u koktel-barovima, već i u restoranima, većim i manjim hotelima, kafićima. Kvalitetan led podiže nivo i kvalitet usluge i sam dojam o piću. Flaširanje koktela se, zapravo, rodilo u doba korone. To je proizvod za goste koji žele neki Riddle detalj da posluže u okviru svog doma.
Za buduće kolege ili entuzijaste imamo i obuke za barmene. Pored toga, iste te obuke organizujemo i kroz timbilding radionice – ukoliko nemate ideju za novu timbilding aktivnost, saradnicima će sigurno da se svidi predlog o savladavanju ove veštine, pravljenju koktela i njihovom testiranju. Pod istim kišobranom imamo dosta srodnih i logičnih koraka ukoliko želite da gradite svoj biznis i razvijate svoj brend.
- Iako volite tradicionalan pristup gostima, ne bežite od modernih tehnologija. Recite nam nešto o rotacionom evaporatoru. Kako će on da promeni koktel- scenu u Srbiji?
Rotacioni vakuum uparivač, poznatiji kao rotovap, obično se koristi u farmaceutskoj i hemijskoj industriji. Mi smo prvi u Srbiji koji ga koriste za pravljenje destilata u ugostiteljstvu. Naša dosadašnja praksa uključivala je izradu modifikatora ukusa, sirupa, bitera, infuzija i drugih sličnih proizvoda, ali sada koristimo rotovap za stvaranje potpuno novih destilata. Ovaj uređaj je već u širokoj upotrebi u svetu, a mi smo pioniri njegove primene u Srbiji. Preporučujemo svim zainteresovanim profesionalcima da ga isprobaju. S obzirom na to da je rotovap, možda, nepoznanica za mnoge barmene, angažovali smo tehnologa koji ga svakodnevno koristi. Zajedno s njim uspeli smo da kreiramo nove destilate redestilacijom alkohola uz dodatak aromatičnih biljaka, začina i drugih sastojaka. Rezultat je jedinstven proizvod koji nudi novu paletu ukusa i zanimljivih mogućnosti za kreiranje pića. Primena rotovapa omogućava kreiranje unikatnih proizvoda koji se izdvajaju na tržištu, eksperimentisanje sa sastojcima i personalizaciju ukusa na način koji do sada nije bio moguć.
- U kom pravcu vam idu razmišljanja o daljim planovima? Da li su to novi barovi, ili nešto potpuno novo?
Uh, to je pitanje koje sebi postavljam svakodnevno: da li je to novi bar, neki novi proizvod ili neki novi segment poslovanja? U saradnji sa Destilerijom „Kokanović” radimo i na recepturi džina. Mislim da bi neki sledeći segment bila onlajn platforma za obuku barmena na internacionalnom nivou, gde ćemo, svakako, akcenat staviti na neki nov pristup i nov način, karakterističan za naše tržište. Pored toga, vrzma nam se po glavi jedna vrlo zanimljiva ideja koja će okupiti i ljude koji nisu barmeni, kako bismo taj nivo edukacije podigli na neki novi nivo. Otvaranje novih barova je uvek aktuelna tema, ali negde, sad već malo stidljivo, moramo da je sačuvamo.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Velibor Ćirić