Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Atlantic grupa

    Atlantic Grupa: Značajan rast prihoda i profitabilnosti

    Atlantic Grupa je tokom prvog tromesečja 2022. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 185,5 miliona evra. To u odnosu na isti period lane predstavlja rast od 11,3 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 24 miliona evra. To je 7,1 odsto više nego u prvom kvartalu 2021. Sličan rast od 7,2 odsto ostvarila je i neto dobit koja iznosi 12,1 miliona evra. Početak godine obeležio je ratni sukob u Ukrajini. Ipak, prodajom brenda dečje hrane Bebi u 2021. godini, Atlantic Grupa je značajno smanjila izloženost u Rusiji i na ostalim ZND tržištima. Stoga, ratna zbivanja nemaju direktni, materijalno značajan uticaj na poslovanje kompanije.

    “Atlantic Grupa je u prvom kvartalu 2022. godine ostvarila značajan rast prihoda i profitabilnosti, uprkos svim izazovima s kojima se suočavamo. Rast prihoda primarno je odraz odličnih prodajnih rezultata sopstvenih i principalskih brendova, zahvaljujući boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima i popuštanju protivpandemijskih mera, posebno u HoReCa kanalu. Deo porasta prihoda odnosi se takođe na povećanje prodajnih cena zbog značajnog poskupljenja ključnih sirovina, pakerskog materijala, energenata i usluga. Nastavljamo pažljivo da pratimo razvoj situacije i preduzimamo sve raspoložive mere za smanjenje rizika u novonastalim okolnostima. Očekujemo da će nastavak 2022. godine biti izazovan, a naši osnovni prioriteti ostaju da obezbedimo nesmetanu proizvodnju i snabdevanje naših kupaca i potrošača, održavanje pune zaposlenosti i daljnje ulaganje u zaposlene, kao i društvena odgovornost u najširem smislu”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.

    Farmacia, Pića i Kafa prednjače u rastu, širi se distribucija

    Najveći rast od 22,7 odsto ostvarilo je strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita. Apotekarski lanac Farmacia ostvario je izuzetan rast od 20,6 odsto.

    Dvocifrenim stopama od 15,1 odsto raslo je i Strateško poslovno područje Kafa. S prodajom u iznosu od 38,1 miliona evra i nosećim brendovima Grand kafa i Barcaffe, kafa se ističe kao pojedinačno najveća kategorija Atlantic Grupe sa učešćem od 20,6 odsto u ukupnom prihodu.

    U distribucijskom poslovanju u prvom kvartalu prednjači Slovenija s rastom od 12,1 odsto. Zatim, tu je Hrvatska s rastom od 11,3 odsto i Srbija koja je rasla 10,7 odsto. Na krilima odlično odrađenog distribucijskog posla širi se i distribucijski portfolijo. Pre svega saradnjom s novim principalom Intersnack (Chio) u Srbiji. Pored toga, najavljeno je proširenje uspešne saradnje s Red Bullom u Srbiji i na područje Severne Makedonije. Principalski brendovi u ukupnoj prodaji Atlantic Grupe učestvuju sa 26,9 odsto, sopstveni brendovi sa 62,7 odsto, a Farmacia čini 10,4 odsto prihoda od prodaje.

    Od važnijih korporativnih događanja, treba istaći da je Nadzorni odbor kompanije u januaru proširen s dotadašnjih sedam na devet članova. Sastav ovog tela pojačali su dr Vesna Nevistić, iskusan stručnjak u području bankarstva, procesa restrukturiranja i korporativnog razvoja, kao i  Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer s izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Atlantic Grupa

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE