Prvi srpski električni Fijat – još nema zvanične potvrde
Tokom sledeće godine u Kragujevcu bi trebalo da počne proizvodnja električne Fijat Pande, međutim, iz kompanije Stelantis i dalje nema zvaničnih potvrda.
Italijanski i francuski mediji prvi su objavili da će se u Srbiji proizvoditi električna Panda na platformi Citroena C3″. Za Kristijana Bena, novinara Korijera Torina, nema dileme da Stelantis ozbiljno računa na Kragujevac kada je reč o proizvodnji Pande, odnosno Pandine, kako su pre nekoliko dana preneli italijanski mediji.
„U julu je bio sastanak sa lancem snabdevača u Kragujevcu. Njegovo kodno ime je „Smart vejb automobil“. To je praktično nova Panda. Informacija je nezvanična, ali kako mi je rečeno proizvodnja nove Pande počeće u aprilu u Kragujevcu“, objašnjava Bena.
Informacije o novom modelu u Stelantisu niko nije spreman da potvrdi. Kažu da novi model neće biti predstavljen sve dok ne siđe sa proizvodne trake.
„Iz Stelantisa su nam rekli da još nije zvanično izdato obaveštenje za javnost o tome gde će se proizvoditi nova električna Panda, čija bi cena trebalo da bude oko 20.000 evra.“
Prema prvim informacijama, početna cena hibridnog modela trebalo je da bude ispod 15.000 evra.
Nezvanično su rekli da Maroko nije opcija, kako se u javnosti pričalo, ali da je Srbija jedna od mogućnosti, prenosi RTS izveštaj dopisnice iz Italije.
Sindikalac: Primljeni radnici koji će upravljati robotima
Predsednik Samostalnog sindikata FCA Saša Đorđević očekuje da u predviđenom roku do oktobra iduće godine sve to bude na mestu i da srpska fabrika krene u serijsku proizvodnju i da se vrate svi zaposleni koji su u inostranstvu, i da oni zajedno sa novima koji budu primljeni, svi budu radno angažovani.
„Primljeno je i nekoliko desetina novih radnika koji će upravljati robotima. Veća zapošljavanja se očekuju početkom 2024. Ipak, predviđa se da će biti angažovan znatno manji broj radnika nego u proizvodnji prethodnog modela.“
Sada trenutno imamo angažovano 500 radnika. Taj broj će se uvećati. U svakom slučaju će biti nešto manji broj radnika nego kod klasičnih automobila, dodaje Đorđević.
Ben: Komponente se već šalju u Srbiju
Prema rečima Kristijana Bena, iako je Stelantis već duže pod pritiskom italijanske vlade da poveća proizvodnju automobila u Italiji, proizvodne komponente se već šalju u Srbiju.
„Mnogi italijanski političari su apelovali na Stelantis da proizvodi novi model Pande u Italiji. Mislim da se nešto može promeniti, ali ne u velikoj meri.“
Jedan od snabdevača sa kojim sam razgovarao je već počeo da šalje komponente u Srbiju, naglašava Bena.
Izvor: RTS, BIZLife
Foto: screenshot
Pingback: Vučić očekuje električni Fijat iz Kragujevca