H&M (Unplash)

Potonula dobit poznatog modnog brenda koji posluje i u Srbiji

Švedski lanac trgovina odećom H&M objavio je oštar pad dobiti pred kraj 2022. godine zbog visokih troškova i slabije potražnje.

U četvrtom fiskalnom tromesečju koje je završilo u novembru operativna dobit H&M se gotovo istopila, potonuvši na 821 milion kruna (73,46 miliona evra), sa 6,26 milijardi kruna u istom periodu prethodne godine.

H&M je preliminarno već saopštio da mu je neto prihod u istom razdoblju porastao 10 odsto, na 62,43 milijarde kruna. Iskazan u lokalnoj valuti, zadržao se na nivou istog perioda 2021.

U razdoblju od početka decembra do 25. januara, na početku prvog fiskalnog kvartala, porastao je za pet odsto, iskazan u lokalnoj valuti.

„Glavni razlog manje dobiti su negativni spoljni faktori, gubitak operativne dobiti koja se nekada ostvarivala u Rusiji i jednokratni trošak programa smanjenja troškova i efikasnosti“, stoji u izveštaju.

H&M Rusija

Negativan efekat izlaska iz Rusije, viši troškovi sirovina, prevoza i energije, preračun valuta i troškovi restrukturiranja iznosili su oko pet milijardi kruna, rekla je izvršna direktorka Helena Helmerson.

H&M je u septembru pokrenuo program smanjenja troškova za dve milijarde kruna godišnje i očekuje da će uštede koje planira smanjenjem broja radnika i drugim merama početi da prikazuje od druge polovine 2023.

Grupa je u novembru najavila da će ukinuti oko 1.500 radnih mesta i rezervisati otprilike 800 miliona kruna za restruktuiranje u četvrtom kvartalu.

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Pixabay, unsplash

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE